2109
زنان باردار مبتلا به ام‌اس ویتامین دی را جدی بگیرند

زنان باردار مبتلا به ام‌اس ویتامین دی را جدی بگیرند

1397/06/05 بازدید251

نی نی سایت: «بیمارانی که مبتلا به ام اس هستند، ضمن سنجش مرتب ویتامین دی، باید روزانه دو تا چهار هزار واحد از این ویتامین مصرف کنند. همچنین ریسک ابتلا به ام‌اس در جنین مادران مبتلا به ام‌اس که ویتامین دی مصرف می‌کنند، کمتر است.»
دکتر سید مسعود نبوی متخصص مغز و اعصاب با بیان این مطلب درباره ارتباط کمبود ویتامین دی با بروز بیماری ام‌اس به ایسنا گفت: «مطالعات ثابت کرده کمبود این ویتامین در شیوع و عود حملات بیماری ام‌اس نقش دارد. اگرچه تجویز ویتامین دی به همراه داروهای بیماران ام‌اس، کمک زیادی در بهبود بیماری نکرده است، اما مطالعات نشان می‌دهد که حتما ارتباطی بین کمبود ویتامین دی با بروز بیماری ام‌اس وجود دارد و توصیه ما به بیمارانی که مبتلا به ام اس هستند، ضمن سنجش مرتب این ویتامین، مصرف روزانه ویتامین دی را جدی بگیرند.»
نبوی درباره نقش ویتامین دی در بدن گفت:« ویتامین دی در بعضی از غذاها به طور طبیعی وجود دارد. این ویتامین در مجاورت با آفتاب جذب پوست می‌شود و ویتامینی به نام ویتامین D3 در بدن سنتز و فعال می‌شود. این ویتامین دو نقش مهم در بدن دارد؛ یک نقش آن متابولیسم و سنتز استخوان‌ها و غضروف، مفاصل و متابولیسم کلسیم و فسفر است. همچنین در تنظیم و تعدیل سیتم ایمنی بدن نقش دارد.بررسی‌های مختلف نشان می‌دهد کمبود ویتامین دی می‌تواند زمینه‌ساز تغییر سیستم ایمنی شود که علیه بدن فعالیت می‌کند و از انجالم فعالیت‌های بدن باز بماند. کمبود ویتامین دی باعث بیماری اتومیون می‌شود و با بروز بعضی سرطان‌ها، میگرن و آلزایمر ارتباط دارد.»
سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کند هر فرد نرمال باید هزار تا 2هزار واحد ویتامین دی مصرف کند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها