2109
خانواده های پر نوزاد دیگر دستهایشان خالی نیست

خانواده های پر نوزاد دیگر دستهایشان خالی نیست

1397/05/07 بازدید638

در جایی خواندم؛ آدم ها میل به بقا دارند، برای همین از طریق تکثیر و یا کپی کردن خود، می خواهند یادگاری از خود برجای بگذارند و فرزندآوری تنها راهی است که می تواند آنها را به این هدف برساند، اما مسئله از جایی شروع می شود که یک خانواده با درآمد محدود صاحب فرزندان چندقلو می شود و آنگاه این میل به بقا، شباهت زیادی به یک دردسر عظیم دارد.

حتی تصورش هم آسان نیست، اینکه چشم باز کنی و ناگهان ببینی صاحب فرزندان چندقلو شده‌ای، اگرچه شیرین است اما تا به حال فکر کرده‌اید، که این مسئله به معنای افزایش مخارج خانواده است، آن هم وقتی حداقل حقوق یک کارگر؛ یک میلیون و 110 هزار تومان است و قیمت یک پوشک معمولی در بسته‌های حدود 14تایی به طور میانگین،  12 تا 20 هزارتومان است و طبعا در دایره مخارج یک نوزاد؛ هزینه تامین شیر خشک، مکمل‌های غذایی ‌و داروها مبلغی بسیار بیشتر از پوشک است. اما باز جای شکرش باقی است که آدم‌های خیر و مجموعه هایی نظیر بنیاد علوی هستند تا تمام و کمال حواسشان به این خانواده‌ها و فرشته‌های کوچکشان باشد، وگرنه معلوم نبود چه بر سر آنها می‌آید.

اما پیش خود گمان نکنید که فرزندان چندقلو مایه دردسرند، بلکه این مسئله به مشکلات اقتصادی بازمی‌گردد و به همین دلیل بسیاری از خانواده ها که اغلب جزء ساکنان طبقه پایین جامعه هستند، نسبت به موضوع بقا خویش دچار تردید هستند و این تردیدها، خطر پیر شدن جمعیت و کاهش نسل جوان را به همراه دارد و از این رو بنیاد علوی در پروژه رسیدگی به امور خانواده های محروم و پرجمعیت؛ مباحثی نظیر حمایت و رفع مشکلات این خانواده ها، توانمندسازی آنها، کمک در راستای رفع مشکل مسکن، معیشت، درمان و سلامت آنها را مدنظر قرار داده و دیگر خانواده های پر نوزاد، «کاسه چه کنم» در دست ندارند زیرا دستهایشان خالی نیست و از سوی دیگر کشور هم بعد از این روی گسل پیری قرار نخواهد گرفت.

مطابق فرموده مقام معظم رهبری، «فرزندآوری یک مجاهدت بزرگ است ما با خطاهایی که داشتیم با عدم دقت‌هایی که از ما سر زده، یک برهه‌ای در کشور ما متاسفانه این مسئله مورد غفلت قرار گرفت و ما امروز خطراتش را می‌بینیم. که من بارها این را به مردم عرض کرده‌ام: پیر شدن کشور، کم شدن نسل جوان در چندین سال بعد از همان چیزهایی است که اثرش بعدا ظاهر خواهد شد وقتی هم اثرش ظاهر شد، آن روز دیگر قابل علاج نیست، اما امروز چرا، امروز قابل علاج است». 

برهمین اساس بنیاد با حمایت های لازم، زمینه فرزندآوری و تسهیل این روند را فراهم کرده تا خانواده های دیگراز ترس اینکه ممکن است دچار چندقلوزایی شوند، از فرزندآوری پرهیز نکرده و بدانند زیرسایه این مجموعه می‌توانند از حمایت‌های کافی برخوردار شوند.

نگاهی به اعداد و ارقامی که ارائه شده، نشان می دهد، قدم های مثبتی در این مسیر برداشته شده است.

بهره مندی 551 خانواده پرنوزاد از خدمات بنیاد علوی

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی  کمیته رسیدگی به خانواده های پر نوزاد هر هفته در مدیریت خدمات حمایتی بنیاد علوی تشکیل می شود که در سال ۱۳۹۷ تاکنون به وضعیت ۱۳۱ خانواده رسیدگی و مبلغ 34708212593 ریال به خانواده ها در زمینه هزینه مسکن شیر خشک، پوشک ، هزینه های درمانی و معیشتی صورت گرفته است.  این پروژه از سال ۱۳۹۴ حسب دستور ریاست محترم بنیاد مستضعفان اغاز و تاکنون به ۵۵۱ خانواده بیش از ۹ میلیارد تومان مساعدت های لازم صورت گرفته است.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها