2109
نورو مقصر اصلی مسمومیت کلاردشتی‌ها !

نورو مقصر اصلی مسمومیت کلاردشتی‌ها !

1397/03/21 بازدید252

نی نی سایت به نقل از ایسنا: مجید عبداللهی مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران اعلام کرد که آلودگی آب، عامل مسمومیت مردم کلاردشت نبوده است.
مجید عبداللهی درباره آلودگی آب کلاردشت که طی دو هفته گذشته که باعث مسمومیت ۶۰۰ نفر شد، گفت: «دلیل بروز ویروس مشخص نیست و ممکن است به دلایل مختلف ایجاد و از راه متفاوتی انتقال یافته باشد. این ویروس از هر چیزی امکان دارد گسترش یافته باشد . حتی با 10 پی پی ام کلر هم این ویروس از بین نمی‌رود و این که از چه چیزی این ویروس آمده، اصلا مشخص نیست.»
مدیرعامل آبفا مازندران در پاسخ به این سوال که بین علوم پزشکی و آب و فاضلاب توافق نظری درباره علت انتقال ویررس وجود داشته یا نه گفت:« ویروس "نورو" از هر چیزی قابل انتقال است و در این در زمینه آب و فاضلاب تناقض گویی نکرده است».
عبدالهی با اشاره به این که میزان نرمال کلر زنی به آب از 2.0 تا 8.0 ppm است در ادامه گفت: « در مقاطع بحران 3 ppm کلر هم به آب تزریق می‌شود و ما تا 2 ppm در بحران کلاردشت تا چند روز به آب تزریق کردیم تا جلوی این انتقال گرفته شود.»
او با بیان این که در روز اول شاهد وجود این ویروس در روستاهای غیرتحت پوشش که از منابع آبی ما استفاده نمی کردند ، گفت:« روستاهای دیگری هم بودند که از این منابع استفاده نمی‌کردند و منابع مصرفی آن ها چیز دیگر بود اما این ویروس در آن وجود داشت و در این میان روستاهای هم داشتیم که تحت پوشش ما بودند و از منابع آبی ما استفاده کردند و این ویروس در آنجا مشاهده نشده است که این نشان می دهد، مشکل از آب نبوده است.»
مدیرعامل آبفا مازندران با تاکید بر اینکه ما در منطقه کلاردشت تصفیه خانه خوبی داریم گفت: «این نوع ویروس با کلر از بین نمی رود ولی این ما این کار را انجام دادیم و با توجه به اینکه رودخانه کلاردشت رودخانه وحشی است که خود پالایشی در آن وجود دارد، در تمام فصل هایی که آب رودخانه مورد آزمایش قرار گرفته هیچ موردی از آلودگی در آن مشاهده نشده است. آشغالگیری، ته نشینی آب نیز انجام و تمامی فیلتر های تصفیه خانه کلاردشت سال گذشته تعویض شد که 2 میلیارد تومان برای تجهیز تصفیه‌خانه کلاردشت هزینه شده است.»

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها