2109
زخم تان را با سرکه درمان کنید

زخم تان را با سرکه درمان کنید

1397/02/22 بازدید5080
نی نی سایت: محققان اخیرا متوجه شده‌اند چند قطره سرکه می‌تواند جلوی عفونی شدن زخم را گرفته و سرعت درمانش را افزایش دهد.
پژوهشگران انگلیسی کشف کرده‌اند استیک اسید، جزء اصلی سرکه، می‌تواند بیش از دو جین باکتری مختلف مرتبط با عفونت را از بین ببرد و در دوره‌ای آزمایشی، در درمان زخم‌های بیماران بخش سوختگی توسط NHS (سازمان سلامت ملی) استفاده شده است.
غلظت پایین اسید استیک می‌تواند جایگزین خوبی برای کارکنان سلامت به جای آنتی‌بیوتیک موضعی باشد. مثل بسیاری از زخم ها، سوختگی‌ها هم به خاطر از دست رفتن پوست، به شدت مستعد عفونت هستند. باکتری‌های روی پوست خود فرد به راحتی به زخم منتقل می‌شوند؛ جایی که سریع رشد کرده و کلونی‌های بزرگ می‌سازند. این جمعیت باکتریایی می‌تواند درمان را به تاخیر انداخته و باعث عفونت و تشکیل اسکار شود.
در صورت درمان نشدن، منجر به عفونت‌های جدی و حتی «سپسیس» (مسمومیت خونی یا باکتری در خون) می‌شود که در نتیجه واکنش بدن به عفونت رخ می‌دهد و ممکن است زندگی فرد را تهدید کند. سپسیس در بیماران دچار سوختگی باعث مرگ می‌شود.
به گفته این محققان، با اینکه سرکه قرن‌ها در طب سنتی برای تمیز کردن زخم و جلوگیری از شیوع عفونت استفاده می‌شده است اما هیچ‌وقت به طور جدی مورد بررسی‌های کلینیکی قرار نگرفته بود.
اما در حال حاضر پزشکان بیمارستانی در بیرمنگهام از اسید استیک برای درمان سوختگی‌های جدی استفاده می‌کنند چراکه غلظت کم آن باکتری‌ها را می‌کشد و از رشدشان جلوگیری می‌کند.

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها