2109
شما زنان در این  4 ویژگی از مردان برترید!

شما زنان در این 4 ویژگی از مردان برترید!

1397/02/23 بازدید1006
بشر از همان ابتدای خلقت با بحث تفاوت جنسیت درگیر بوده است. عده ای معتقدند زن و مرد با هم برابرند. افرادی می‌گویند تفاوت وجود دارد اما به معنای برتری هیچ یک از دو جنس بر دیگری نیست. اصلا به همین خاطر است که هزاران نظریه در مورد این مسئله وجود دارد.
تا همین اواخر، اطلاعات قابل توجهی در این زمینه وجود نداشت، اما به تازگی بزرگترین پژوهش در مورد تفاوت‌های جنسیتی و نقاط قوت شخصیتی انجام و منتشر شده که به این ابهامات پاسخ‌های بهتری داده است؛ در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.
  • آیا زنان در ویژگی‌هایی مانند قدردانی، شجاعت، کنجکاوی و عشق ورزیدن از مردان بهتر هستند؟
  • کدام نقاط قوت، معمولا در مردان مشهودتر و کدامیک در زنان متمایزتر است؟
این‌ها سوالات رایجی هستند که معمولا شرکت کنندگان در کارگاه های "شناخت نقاط قوت شخصیتی" می‌پرسند.
یافته‌های این مطالعه که توسط محققین سوئیسی بر روی بیش از 1 میلیون نفر، در چهار کشور و گروه‌های سنی مختلف(کودک، نوجوان، بزرگسال) از طریق پرسشنامه انجام شده، بسیار جالب است.
این تحقیق نشان داده که با وجود اینکه بین زنان و مردان در 24 ویژگی مثبت شخصیتی، شباهت بی‌نظیری وجود دارد، تفاوت‌های معناداری هم در چهار مورد از این ویژگی‌های متمایز شخصیتی در زنان مشاهده شده است.

4 ویژگی متمایز در زنان

1. ستایش زیبایی‌ها و محاسن:

زنان درک و عملکرد بهتری در دیدن زیبایی‌ها، انجام فعالیت‌های خیرخواهانه و دیدگاه مثبت نسبت به رفتارهای خوب دیگران دارند. از جمله این مهارت‌ها می‌توان به: قدرت مشاهده عمیق‌تر زیبایی‌هایی چون طلوع خورشید، طبیعت بکر و مهارت یک نوازنده موسیقی اشاره کرد. در نتیجه این ویژگی، مادران فعالیت‌های هنری فرزندشان را هم بهتر درک می‌کنند.

2. مهربانی:

زنان برای کمک به دیگران، حمایت یا مراقبت از آنها کارهای زیادی انجام می‌دهند. در مورد پول، زمان و توانایی‌هایشان دست و دلباز هستند. مهربان و دلسوزند و رنج دیگران را عمیقا احساس می‌کنند.

3. عشق ورزی:

زنان به روابط نزدیک و صمیمانه با دیگران اهمیت می‌دهند. در ارتباطات‌شان، مهرورزی، صداقت و صمیمیت دو سویه وجود دارد.

4. قدردانی:

زنان از اتفاقات خوب اطراف شان آگاه بوده، برای آنها شکرگزاری می‌کنند و تلاش می‌کنند تا به نحوی این سپاسگزاری را به دیگران نشان دهند.
این چهار مورد، نقاط قوت شخصیتی هستند که در هر شخصی چه زن و چه مرد، قابل تقدیر است و براساس تحقیقات انجام شده، هر کدام از این موارد، قابل پیشرفت و بهبود هستند.
علاوه بر یافته‌های جالب در خصوص این تفاوت‌ها، خوب است یادآوری کنیم که نتایج اصلی این تحقیق، در خصوص شباهت‌های زنان و مردان در این 24 ویژگی شخصیتی بود.

 

"نظریه شباهت‌های جنسیتی"

واقعیت این است که ما بیش از آنکه متفاوت باشیم، به هم شباهت داریم. اصلی‌ترین نقاط قوت ما، به تشابه‌های ما اشاره دارد، یعنی همان تساوی و همسانی بین زنان و مردان. به طور عمومی این ویژگی‌های شخصیتی در همه ما وجود دارند و زنان و مردان بیشتر از چیزی که فکر می‌کنیم، به هم مرتبط و وابسته هستند.
مثلا یک زن می‌تواند به نقاط قوت یه مرد مثل قدرتش در کار تیمی یا برخورد عادلانه‌اش اشاره کند. درک و بیان این نکات، باعث می‌شود می‌شود مردها انگیزه بیشتری برای انجام این رفتارهای مثبت پیدا کرده و در نتیجه آن کار را تکرار کنند.
مردها هم می‌توانند با بیان و تقدیر از نقاط قوتی مثل امیدواری یا عشق به یادگیری در یک زن، کمک کنند تا او درک بهتری از خود بدست بیاورد و ویژگی‌های شخصیتی مثبت خود را تقویت کند.
هر زن و مردی می‌تواند به سرعت با چنین روشی، به تقویت نقاط قوت شخصیتی خود بپردازد. به خاطر داشته باشید که این 24 خصوصیت متمایز شخصیتی، در همه ما وجود و می‌توانیم با استفاده از آنها ارتباطات بهتری ایجاد کرده و تعارضات مان را مدیریت کنیم.

فراموش نکنید که:
کیفیت و کمیت این ویژگی‌های شخصیتی، به زن بودن یا مرد بودن ارتباطی ندارد. یک مرد می‌تواند در عشق و مهربانی از یک زن بالاتر باشد و یک زن هم می‌تواند در خلاقیت، آینده نگری و ریسک‌پذیری از یک مرد بهتر عمل کند. همچنین به فاکتورهای اثر گذار روی ویژگی‌های شخصیتی توجه کنید. نکاتی مانند ملیت (که در این تحقیق به آن پرداخته نشده است)، سن(می‌تواند در ویژگی‌های شخصیتی موثر باشد) و نوع تستهای انجام شده (می‌تواند در شناخت و ارزیابی ویژگی‌های شخصیتی موثر باشد) باید در هنگام مقایسه این ویژگی‌های شخصیتی مثبت، در نظر گرفته شوند.
 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها