2109
ورزش شدید می‌تواند بیمارتان کند

ورزش شدید می‌تواند بیمارتان کند

1397/02/10 بازدید422
نی نی سایت: ورزش روزمره یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای بدن‌تان انجام دهید اما ورزش شدید می‌تواند احتمال بروز بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک/ ALS را افزایش دهد.
اسکلروز جانبی آمیوتروفیک/ ALS یا بیماری لو گهریگ- بیماری نورون‌های حرکتی که استیون هاوکینگ به آن دچار بود- باعث تخریب پیشرونده و غیرقابل ترمیم در دستگاه عصبی مرکزی (مغز و نخاع) و دستگاه عصبی محیطی می‌شود. اسکلروز جانبی آمیوتروفیک، شایع‌ترین بیماری نورون‌های حرکتی (MND) است که می‌تواند منجر به مرگ شود اما هنوز علت اصلی بروز آن ناشناخته است.
لئونارد ون‌دربرگ، نورولوژیست دانشگاه پزشکی یوترکت در هلند در این باره می‌گوید: «مطالعات ما نشان داده است با افزایش سطح شدت ورزش، احتمال بروز ALS را افزایش می‌دهد.
محققان تا به حال مطالعات مفصلی درباره بیماری ALS انجام داده‌اند اما هنوز علت این بیماری را کشف نکرده‌اند.
در مطالعه اخیر محققان و مقایسه سبک زندگی هزار و 500 فرد مبتلا به ALS و بررسی میزان فعالیت جسمی، جنسیت، میزان تحصیلات، سابقه کار و اعتیاد به سیگار و الکل با گروه کنترلی شامل 3 هزار فرد سالم، مشخص شد سطح فعالیت فیزیکی افراد به عنوان ریسک فاکتور بارزی، احتمال بروز بیماری ASL را در افراد تخمین می‌زند.
به گفته این تیم تحقیقاتی افرادی که نسبت به سطح متوسط، فعالیت بدنی بسیار بیشتری دارند، 26 درصد بیشتر از افرادی که کمتر فعال هستند، در معرض بیماری ASL قرار دارند.
با این وجود محققان تاکید می‌کنند که ورزش کردن و تحرک فیزیکی ما را از بیماری‌های بسیار زیادی از جمله آلزایمر، بیماری قلبی، دیابت و سرطان در امان می‌دارند که همه این بیماری‌ها سالانه جان افراد زیادی را در دنیا می‌گیرد اما بیماری ALS که ممکن است با ورزش شدید مرتبط باشد، فقط در 2 نفر از هر 100 هزار نفر رخ می‌دهد.

منبع: ScienceAlert

ارسال نظر شما

login captcha

از نظر من هرچیزی حدی داره حتی ورزش کردن که کلی برای سلامتی مفیده. من خودم با اسان اسپرت چند روزه ورزش در خانه انجام میدم.

پربازدیدترین ها