2109
کاهش وزن همیشه هم خوب نیست

کاهش وزن همیشه هم خوب نیست

1397/01/27 بازدید481
نی نی سایت: شاید فکر کنید وزن کم کردن خیلی خوب است و نشان‌دهنده سلامت بدن است؛ به خصوص اگر اضافه‌وزن دارید و در آرزوی لاغر شدن باشید.
اما خوب است بدانید وزن کم کردن بی‌دلیل، می‌تواند یکی از نشانه‌های سرطان باشد!
به گفته محققان دانشگاه آکسفورد، وزن کم کردن بی‌علت، بدون رژیم گرفتن و تغییر در سبک زندگی، می‌تواند خطرناک باشد و ارتباط مستقیم با سرطان‌های مثانه، تخمدان و پروستات دارد.
این نتایج که بعد از مطالعه و بررسی 25 پژوهش مختلف در خصوص ارتباط کاهش وزن و سرطان به دست آمده، باید به طور خاص مورد توجه پزشکان خانواده قرار گیرد که در چکاپ‌های دوره‌ای، به سادگی متوجه کاهش وزن بیمارشان می‌شوند.
بنابر این پژوهش، بیماران بالای 60 سالی که دچار کاهش وزن ناگهانی می‌شوند، 3 درصد بیش از دیگران احتمال دارد که دچار یکی از 10 سرطان مثانه، پروستات، تخمدان، پانکراس، گلو، ریه، کلیه، مجرای صفرا، کلورکتال (رکتوم و معقد) و خون باشند.
اما از آنجا که کاهش وزن ناگهانی می‌تواند یکی از علائم اولیه این سرطان‌ها باشد، ممکن است توسط پزشکان غیرمتخصص نادیده گرفته شود تا زمانی که سایر علائم سرطان بروز کند.
به همین خاطر محققان دانشگاه آکسفورد از سازمان NHS (سازمان سلامت ملی بریتانیا) خواسته است تا راهنمای جدیدی در اختیار پزشکان عمومی قرار دهد و از آنها بخواهند نسبت به موارد کاهش وزن شدید و ناگهانی هوشیار باشند.

منبع: BBC

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها