2750
راهنمای پاک کردن انواع دسته‌گل‌های دیواری

راهنمای پاک کردن انواع دسته‌گل‌های دیواری

1396/08/15 بازدید2378
شما هم توی خانه‌تان فرشته‌ نازی دارید که عاشق نقاشی است؟ نقاشی هنرمند که تمریناتش را روی دیوار انجام می‌دهد؟ نگران نباشید همه بچه‌ها در یک دوره سنی دوست دارند روی دیوار نقاشی کنند و قصدشان لذت بردن از رنگها و یادگیری است، نه آزار مادر پدر! پس بدون ناراحتی دیواری را کاغذپوش کنید تا به لذتشان برسند. اما اگر باز تجربه دیوار کثیف را داشتید این مطلب را بخوانید. تمیز کردن هر وسیله نقاشی راه و روش مخصوص به خود را دارد که بهتر است این روش­ها را بدانید.

مداد شمعی

به آرامی روی آن را با تیغ بتراشید تا اضافه‌های مداد شمعی جدا شوند. سپس یک کاغذ کاهی یا دستمال حوله‌ای آشپزخانه روی محل بگذارید. اتوی روشن گرم شده را چند ثانیه روی کاغذ بگذارید تا چربی را به خود جذب کند. حالا می‌توانید با دستمالی مرطوب که به ماده شوینده (پودر لباسشویی یا مایع ظرفشویی) آغشته شده باشد محل را کامل تمیز کنید. در انتها کار را با یک دستمال خشک تمام کنید. در روشی دیگر می‌توانید لکه را با دستمال مرطوب آغشته به خمیر جوش شیرین و آب هم تمیز کنید.

خودکار

برای پاک کردن اثر خودکار باید کمی باحوصله و دقیق باشید. تکه‌ای پنبه را به مقداری الکل سفید آغشته کنید؛ البته نه طوری که الکل از آن بچکد. بعد پنبه را روی لک خودکار فشار دهید. همین، فقط فشار دهید. اگر پنبه الکلی را روی لک بکشید جوهر خودکار را روی دیوار پخش می‌کنید. این عمل را چند بار با پنبه‌های تمیز الکلی تکرار کنید تا دیگر اثری از خودکار نماند. استفاده از پنبه‌هایی که جوهری شده‌اند بدتر دیوار را کثیف خواهد کرد. در انتها دیوار را برای بار آخر با دستمال آغشته به الکل و بعد از آن با دستمالی خشک تمیز کنید.

مدادرنگی

برای پاک کردن لکه مداد دو راه وجود دارد. یکی اینکه دستمالی را به خمیر جوش شیرین (مخلوط آب و پودر جوش شیرین) آغشته کنید و روی محل لک شده بکشید و بعد با دستمال خشک محل را پاک کنید. در روش دیگر با کمک یک مسواک یا برس مقداری خمیردندان روی لک بمالید و بعد با دستمال خشک محل را پاک کنید. البته اگر دیوار با کاغذ دیواری پوشیده شده بد نیست مداد پاک‌کن را هم امتحان کنید.

لک دست

همیشه هم مشکل نظافت دیوارها از نقاشی کردن کوچولوها نیست؛ بیشتر اوقات لک دستشان روی دیوار می‌ماند و منظره‌ای بد ایجاد می‌کند. این‌گونه لک‌ها را با کمک سیب‌زمینی‌ پاک کنید. آن را نصف کنید و چند بار روی لک‌ها بمالید. سپس با اسفنج یا پارچه‌ محل را پاک کنید. این دستور برای دیوارهای رنگ شده (پلاستیکی و روغنی) کاربرد دارد.

ماژیک

برای پاک کردن لک ماژیک هم می‎توانید از خمیردندان استفاده کنید اما فقط خمیردندان ساده؛ نه خمیردندانی که ژله‌ای باشد یا مواد ساینده و زبر داشته باشد. خمیردندان را روی دستمال یا حوله‌ای خشک و تمیز بگذارید و با کمک آن روی محل ماژیکی شده بمالید. چند دقیقه صبر کنید و بعد یک دستمال مرطوب را به صابون آغشته کنید و روی محل بکشید. در مرحله آخر باز محل را با دستمال خشک تمیز کنید. یک راه دیگر استفاده از دستمال مرطوب مخصوص کودکان است. این دستمال را روی محل لک شده با ماژیک بکشید. البته نه طوری که رنگ را پخش کنید. بعد با دستمالی تمیز و خشک اثر رطوبت را هم پاک کنید. در رابطه با لک ماژیک ژل ضدعفونی کننده دست هم می‌تواند مفید باشد.
نکته: تمامی موارد بالا برای دیوارهای رنگ خورده بود. اگر دیوار خانه شما هنوز رنگ نشده و گچی است؛ لک را با کمک محلول جوش شیرین پاک کنید و سپس با حوله تمیز نم دیوار را بگیرید.

 

 

ارسال نظر شما

login captcha

خیلی عالی بود ... ممنون

پربازدیدترین ها

نی نی کست

نوشته

1 هفته پیش
|
9300 بازدید