2109
سال نو و خانه‌ی نو!

سال نو و خانه‌ی نو!

1396/01/23 بازدید2065

نی نی سایت: می‌دانم این خانه برای‌تان کوچک شده برای شما که یا در انتظار مادر شدن بودید یا مادرانی که  برای جواب سوال‌هایتان به این خانه سر می‌زدید و با دیدن هم دیگر کمی خستگی در می‌کردید.   کوچکی خانه را می‌دید و امکانات کمی که برای پذیرایی از شما داشتیم و  به رویمان نمی‌آوردید.  ممنونیم که در این خانه‌ی کوچک ماندید و به ما فرصت دادید تا خانه را از نو بازسازی کنیم.  خانه‌ای تازه که به همه‌ی ما امکان می‌دهد بیشتر هم را ببینیم. به سوال‌های بیشتری جواب بدهیم. با طرح سوال‌های تازه دنیای خودمان و بچه‌هایمان را بزرگتر کنیم. جایی نه فقط برای درد دل کردن که برای همدلی و پیدا کردن راه حلی که شادی را جایگزین درد کند.
نی‌نی‌سایت، خانه‌ی شما، در سال تازه نو می‌شود. امکانات و فضا‌های بسیار متنوع‌تری برای شما  خواهد داشت.اگر حالا  نی‌نی‌سایت راهنمایی بارداری و بچه‌داری است از این به بعد راهنمای خانواده خواهد بود. از پیش از بارداری با شما هستیم تا نوجوانی بچه‌ها. وقتی آن قدر بزرگ شده‌اند که بال‌هایشان را باز کنند و به کشف هیجان‌انگیز دنیایی بروند که البته ما پیش از این برای رو‌به‌رو شدن با آن آماده‌شان کرده‌ایم.
با هم درباره‌ی همه چیز حرف می‌زنیم. رشد و سلامت آنها که عواطفشان، تجربه‌هایشان، مهارت‌هایی که برای یک زندگی خوب لازمشان داریم، مهارت‌های اقتصادی، حل مسئله، مهارت  رابطه با دیگران، آنها که دوستشان داریم و آنها که دوستشان نداریم. تجربه‌هایمان را با هم  به اشتراک می‌گذاریم. تجربه‌ی مادر‌ها و پدر‌های کشور‌های و فرهنگ‌های دیگر را  هم می‌بینیم و می‌خوانیم.
اما  یکی از مهم‌ترین  بخش‌هایی که خواهیم داشت  فضاهایی  فقط برای خود شماست. رشد شخصی خودتان تا در وظایف دشوار پدری و مادری گم نشوید. روانشناسی، اقتصاد، هنر و خلاقیت  و فرهنگ. می‌دانیم چیز‌هایی را که دوست دارید یا نیاز به آن را احساس می‌کنید در این خانه، خانه|‌ی خودتان، پیدا خواهید کرد.
نی‌نی‌سایت فرصت دیدن بهترین  مهارت آموزی‌ها، شنیدن بهترین تجربه‌ها، آشنایی با بهترین کتاب‌ها، فیلم‌ها و موسیقی‌های مناسب بچه‌ها و پدر و مادر‌ها را برایتان فراهم خواهد کرد.
شاید خیلی وقت پیش باید این اتفاق می‌افتاد . همان وقت که دختر‌های این خانه مادر شدند و بچه‌هایشان قد کشیدند و حالا اگر درست بگویم  باید ده دوازده سالی داشته باشند و دل  مادرانشان از ماجراهای بلوغ بلرزد. البته نازنین‌های دیگری در این خانه هستند، می‌دانیم در انتظار مادر شدن‌اند و این جا دنبال جواب سوال‌هایشان می‌گردند اما حالا سوال‌ها خیلی جدی‌تر و  ظریف‌تر از گذشته شده‌اند و حتی مهم‌تر!  پیش از این بیشتر سوال‌ها این بود که بچه را چطور باید خواباند یا شیر داد یا ... البته اکه این سوال‌های ابدی از آدم و حوا تا حالا بوده و خواهد بود و البته هر چقدر هم تکراری باشند برای هر کدام از ما تجربه‌ای یگانه و تازه اند و باید به آنها جواب داد، درست و دقیق و کامل. اما من فکر می‌کنم حالا وقت پرسیدن سوال‌های دیگر هم هست. سوال‌هایی که نیاز تازه‌ی مادران و پدران است. چیز‌هایی که شاید هرگز دغدغه و پرسش نسل پیش از ما نبوده یا نادیده گرفته می‌شده. معنای مادری و پدری دارد  تغییر می‌کند این که فرزندمان باید چه چیز‌هایی بخورد تا بزرگ و سالم و قوی باشد داریم به سوال‌های تازه می‌رسیم  مثلا فرزندمان باید چه چیز|‌هایی را حس کرده باشد دانسته باشد، دیده باشد شنیده باشد تا  انسان بزرگی شود؟
فرزندم به چه چیز‌هایی نیاز دارد تا آدمی شود که بتواند با خود و جهان به صلح باشد؟ با وجود فاصله‌ی سنی و نسلی وقتی به نوجوانی رسید با ما همدل باشد؟ چطور از او  آدمی بسازیم که  توانایی دوست داشتن خودش، پدر و مادرش و آدم‌ها و همه‌ی چیز‌های خوب خدا را  داشته باشد؟ چطور از خودش در برابر سختی‌ها، رنج‌ها و شکست‌ها مراقبت کند؟ می‌دانیم که پایه‌ی همه‌‌ی این‌ها در همین کودکی گذاشته می‌شود.
این وظیفه‌ی دشوار پدری و مادری است.
نی‌نی‌سایت برای زمان کوتاهی از دسترس خارج خواهد شد. اما به زودی بر می‌گردیم. با شکلی تازه و نگاهی نو.
تا چند روز دیگر در خانه‌ی تازه چشم به راهتان خواهیم بود. با ما باشید. مثل همیشه.

ارسال نظر شما

login captcha

ممنون از زحماتتون 

با سلام و خسته نباشید 

با قلم زیبایی نوشتید . سایت رو جدید کردید .من هم دارم خودم رو تطبیق میدم .حقیقتا به این دلیل که فکر میکنم اگر نتونم این کار رو بکنم یه نقصی تو شخصیتم هست. یه اجبار درونی برای خودم گذاشتم بتونم تازه ها رو بپذیرم. امیدوارم ایرادات رو بزودی برطرف کنید و من شاهد حضور پر رنگ تر دوستان خودم باشم. 

با تشکر

خیلی خوب بود

تغیرات عالیه ولی فضاش جالب نیست چشم اذیت میشه مثل قبل جذاب نیست

پربازدیدترین ها