2109
کدامیک حافظه بهتری دارند؛ زنان یا مردان؟

کدامیک حافظه بهتری دارند؛ زنان یا مردان؟

1394/08/03 بازدید2319

نی‌نی سایت: بی‌شک تا به حال با موارد متعددی برخورد کرده‌اید که ثابت شده زنان صاحب حافظه بهتری به نسبت مردان هستند. حال اگر مردان شکی در این مورد دارند، باید به پژوهشی که اخیراٌ توسط گروهی از محققان امریکایی انجام شده و این امر را به اثبات رسانده، مراجعه کنند.

"کی وانگ"، استاد توسعه انسانی دانشگاه "کرنل" ایالات متحده مطالعه‌ای را پیرامون تفاوت حافظه و بنابر جنسیت انجام داده است. بنابر پژوهش انجام شده، وی دریافته است که زنان نسبت به مردان از حافظه اپیزودیک برتری برخوردارند و اتفاقاتی را که برایشان به وقوع پیوسته با جزئیات بیشتر و دقیق‌تری به خاطر می‌آورند. وانگ در نشریه "حافظه" روند مطالعات خود را به این ترتیب توضیح داده و می‌گوید: «برای دست یابی به این نتیجه، شصت دانشجو از هر سطحی را مورد بررسی قرار دادیم. طی یک هفته سه پیامک غیرمنتظره برای هر یک از آنها ارسال شد، در متن پیامک از افراد خواسته شده بود آنچه در سی دقیقه اخیر انجام داده‌اند را روی کاغذ بنویسند. در پایان هفته، نتیجه بسیار پیچیده بود زیرا شرکت کننده‌ها به اجبار و برای به خاطر آوردن خاطرات یک هفته گذشته و آنچه انجام داده بودند باید به ذهن شان فشار می‌آوردند. در این میان زن ها عملکرد بسیار بهتری نسبت به مردان داشتند«.

دیدگاهی متفاوت
بنابر اظهارات دکتر "کی وانگ"، از این پس علاوه بر اینکه می‌توان برتری ذهنی زنان نسبت به مردان را مورد تحسین قرار داد، می‌توان به تفاوت ادراک میان آنها نیز اشاره کرد. حافظه زنان بیشتر بر روابط و واکنش‌های متقابل اجتماعی متمرکز می‌شود که بیانگر تفاوت میان احساس‌های واقعی و احساس‌های مشاهده شده است. وانگ می‌افزاید: «نتایج حاصل از این تفکر، مردان و زنان دنیا را به گونه‌های متفاوت نظاره می‌کند و درصدد  تقویت آن بر می‌آید.  این عدم شباهت را  می‌توان در استعداد و حافظه نیز مشاهده کرد».

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16418 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11604 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3859 بازدید