2109
تاثیر تک فرزندی در عدم ارتباط موثر کودکان با همسالان

تاثیر تک فرزندی در عدم ارتباط موثر کودکان با همسالان

1394/05/06 بازدید275

 در این همایش دکتر فرخ روز رئیس شبکه بهداشت سپیدان با اشاره به سیاست‌های کلی جمعیت از طرف مقام معظم رهبری، وابستگی شدید والدین به فرزند، عدم ارتباط موثر کودکان با همسالان خود، تسلیم پذیری والدین در برابر خواسته های فرزندان، عدم حس استقلال در کودکان و ایجاد سرخوردگی را از معایب تک فرزندی برشمرد و اظهار کرد: طبق آمار سازمان های جهانی، کشور ایران در سال 2012 با نسبت سالمندی هشت درصد، جزو جوان ترین کشورهای دنیا بوده است که با ادامه روند کاهش نرخ باروری و پیشگیری از بارداری، نسبت سالمندی در کشور به 30 درصد در سال 2050 خواهد رسید.


وی افزود: جمعیت جوان به عنوان یکی از مهم ترین شاخصه های قدرت ملی به شمار می آید و پیری جمعیت تهدیدی جدی برای امنیت، وضعیت اجتماعی و اقتصادی کشور در آینده خواهد بود.


در ادامه موسوی انور امام جمعه شهرستان سپیدان با استناد به آیات و روایات اسلامی فرزندآوری را یکی از توصیه های ائمه معصومین و بزرگان دین برشمرد.


وی ازدواج آسان جوانان را مهم ترین راهکار برای جلوگیری از کاهش جمعیت دانست.


در ادامه همایش قاسم پور کارشناس بهداشت خانواده شبکه بهداشت و درمان سپیدان با تاکید بر اینکه کشور با معضل کاهش جمعیت روبرو است، گفت: هم اکنون نرخ باروری در شهرستان سپیدان کمتر از نرخ میانگین کل کشور است و افزایش سن ازدواج، مهیا نبودن فرصت های شغلی، فاصله بین ازدواج و بارداری اول و همچنین فاصله سنی بین فرزندان، از علل کاهش جمعیت محسوب می شود.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها