2109
علت اصلی سوء تغذیه کودکان نداشتن رژیم غذایی صحیح مادران در زمان بارداریست

علت اصلی سوء تغذیه کودکان نداشتن رژیم غذایی صحیح مادران در زمان بارداریست

1394/04/31 بازدید393

«فریبرز بجدی» گفت: سوء تغذیه یعنی غذا یا مواد اصلی رشد به بدن نرسد یا بیش از حد مجاز به بدن برسد فرد دچار سوء تغذیه می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از علل اصلی سوء تغذیه حذف صبحانه بین مردم است، اظهار کرد: خانم‌ها قبل از مادر شدن و در نوجوانی خود باید از غذای کافی و مفید مانند غذاهایی که در آن ید، آهن و به خصوص روی استفاده کنند.

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت شهرستان بیرجند، تصریح کرد: این موادهای غذایی در قد، وزن و ذهن کودکان تاثیر بسزایی می‌گذارد که بهترین منبع تامین روی گوشت قرمز است.

بجدی با اشاره به اینکه عواملی مثل محیط زندگی، ژنتیک و نداشتن آگاهی و اطلاعات کافی بین خانواده‌ها باعث سوء تغذیه در کودکان می‌شود، افزود: سوء تغذیه در خراسان جنوبی عامل مهمی برای کوتاهی قد، وزن کم و کم خونی در کودکان است.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی، مراکز بهداشتی درمانی استان، بهزیستی و کمیته امداد برنامه‌ای را طراحی کرده‌اند که به خانواده‌هایی که دچار این بیماری‌ها هستند سبد غذایی داده شود.

این کارشناس تغذیه در این طرح دادن یک وعده غذایی گرم در مهدکودک‌های روستایی قرار دارد، تصریح کرد: تغییرسبک زندگی، نداشتن تحرک کافی، حذف وعده غذایی صبحانه و استفاده از غذاهای آماده از عوامل اصلی سوء تغذیه هستند.

بجدی از مردم خواست که مشاوره قبل از ازدواج، قبل و بعد از بارداری را جدی بگیرند و به آن عمل کنند.

 

 

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها