2109
با این روش‌ها کودکانتان را به مسواک زدن عادت دهید

با این روش‌ها کودکانتان را به مسواک زدن عادت دهید

1393/10/10 بازدید880

 دکتر محمد حسین‌ ایجادی دندانپزشکگفت: تمیز کردن دندانها از 6 ماهگی وقتی اولین دندانهای جلویی پایین و بالا رشد می‌کند، آغاز می‌شود، که تا یک سالگی والدین بایستی با گاز پنبه‌ای این عمل را انجام دهند و از زمانی که دندانها وارد حفره دهان می‌شوند، مسواک زدن شروع می‌شود.

 
وی همچنین افزود: روش مسواک زدن اطفال که scrop نامیده می‌شود باید به شکل چرخشی روی دندانها انجام شود، دندانهای کناری از سمت لثه به سمت تاج به صورت گردشی از پایین به بالا صورت می‌گیرد، که این روش تا 11 سالگی اتفاق می‌افتد.
 
دکتر‌ ایجادی، با اشاره به دندانهای شیری اظهار داشت: این دندانها دچار دو نوع سندرم پرستاری و سندرم شیشه شیر می‌شوند، که نوزاد با خوردن شیر مادر به خواب رفته و پوسیدگی دندانهای جلویی را به همراه خواهد داشت. لذا لازم است مادر با پنبه‌ای مرطوب دندانهای جلویی را تمیز کند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: مسواک زدن بیش از خواب از مهم‌ترین زمانهای مسواک زدن به شمار می رود که هیچ زمانی نمی‌تواند جایگزین آن شود. زیرا در خواب بزاق دهان به شدت کاهش یافته و عوامل ضد میکروبی بزاق کم می‌شود، که در این حالت پوسیدگی به راحتی اتفاق می افتد.
 
 
منبع : باشگاه خبرنگاران
 
 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها