2109
شیر مادر دارای طبع گرم است یا سرد؟

شیر مادر دارای طبع گرم است یا سرد؟

2 هفته پیش بازدید226

طبع شیر مادر

شیر مادر دارای طبع گرم است یا سرد؟ آیا ارتباطی بین مزاج نوزاد و مزاج شیر مادر وجود داره؟ در زمان بعد از تولد نوزاد، مادران معمولاً مدت زمان طولانی‌ای رو صرف تغذیه نوزاد خود تو دورانی به نام دوران شیردهی می‌کنن که تقریباً دو سال به طول می‌انجامه. بنابراین، اهمیت داره که مادران در این دوره بهترین شرایط رو برای تغذیه و رشد نوزاد خودشون ایجاد کنن. خیلی از مادرا، به دلیل عدم آگاهی از اینکه شیر خودشون کافیه یا نه یا شیرشون طبعش گرمه یا سرد، به سرعت شروع به استفاده از شیشه شیر نوزاد می‌کنن. این اقدام ممکنه منجر به از دست دادن فرصت تغذیه با شیر مادر برای همیشه بشه.

نوزاد شیرخوار

ارتباط مستقیم بین مزاج نوزاد و مزاج شیر مادر

در مورد موضوع طبع شیر مادر ضروریه که اطلاع داشته باشید، مزاج نوزاد ارتباط مستقیمی با مزاج شیر مادر داره و اگه بین این دو تعادل ایجاد بشه، تمایل کودک به مصرف شیر مادر افزایش پیدا می‌کنه. تشخیص گرم و یا سرد بودن طبیعت شیر مادر از طریق نشونه‌هایی مثل غلظت، بو، رنگ، طعم و حتی از روی واکنش‌های نوزاد پس از مصرف شیر امکان پذیره. البته، با استفاده از روش‌های مناسب، می‌شه طبع شیر مادر رو بر اساس مزاج کودک تغییر داد. در ادامه، جزئیات بیشتری درباره نحوه تشخیص گرم یا سرد بودن طبع شیر مادر و تأثیرات اون بر کودک رو شرح می‌دیم.

طبع شیر مادر روی رشد نوزاد چه تاثیری داره؟

ارتباط مستقیم طبع شیر مادر با پروسه رشد و تکامل کودک او از نظر پزشکی مدرن و سنتی تثبیت شده هست. تو این میون خیلی از منابع تاکید دارن که مزاج شیر مادر اهمیت بسیار زیادی داره اما اغلب توسط مادرها نادیده گرفته می‌شه. خیلی از متخصصای طب سنتی حتی با تشخیص طبیعت شیر مادر اقدام به حل مشکلات مختلف سلامت نوزادها می‌کنن. تو این مورد بعضا اصلاح مزاج مادر هم انجام می‌شه.

همه ما در خانواده یا فامیل و اطرافیان بارها شاهد این بوده‌ایم که برخی از نوزادها شیر مادر رو نمی‌خورن. تو این مورد اغلب والدین مجبور به استفاده از شیشه شیر برای تغذیه کودک‌شون می‌شن. تو بعضی از نوزادهای شیرخوار هم تغذیه با شیر مادر باعث نفخ یا رفلاکس و سایر ناراحتی‌های گوارشی می‌شه. همه این اتفاقات تنها به مزاج و طبیعت شیر مادر مرتبطه و نیازی به استفاده از انواع داروهای شیمیایی برای رفع اون‌ها وجود نداره.

طبع گرم شیر مادر یا طبع سرد شیر مادر؛ کدام بهتر است؟

در مورد موضوع "شیر مادر دارای طبع گرم است یا سرد؟" خیلی از کاربرا این پرسش رو مطرح کردن که " طبع گرم شیر مادر برای تغذیه نوزاد بهتره یا طبع سرد شیر مادر؟" طبع گرم شیر مادر باعث می‌شه که رشد کودک تسریع بشه و هوش و استعدادهاش تقویت بشن. در مقابل وقتی طبع شیر مادر سرد باشه، نوزاد دائما سست و بی‌حال خواهد بود و رشد جسمی و عقلی اون اون‌طور که باید اتفاق نمی‌افته. حتی تو بعضی از موارد دیده شده که کودک با تداوم مصرف شیر مادر سرد مزاج به مشکلات روان‌شناختی مثل افسردگی دچار می‌شه.

تشخیص اینکه شیر مادر دارای طبع گرم است یا سرد؟

برای تشخیص اینکه شیر مادر دارای طبع گرم است یا سرد، کافیه که فقط یه قطره از شیر رو روی ناخن‌تون بچکونید. اگه شیر رقیق و آبکی بود و روی ناخن شما لیز خورد یا پخش شد، طبعش سرده. این در حالیه که اگه قطره شیر سفت و منسجم یا به صورت دانه مروارید روی ناخن شما باقی موند، طبعش گرمه.

تشخیص طبع شیر مادر

در مورد این موضوع که شیر مادر دارای طبع گرم است یا سرد؟ می‌‌تونید به چهره و وضعیت گوارش نوزاد هم دقت کنید. وقتی طبع شیر مادر سرد باشه کودک بعد از خوردن اون رفلاکس معده پیدا کرده و شیر رو بالا میاره. همچنین نوزادای شیرخواری که با شیر دارای طبع سرد تغذیه می‌شن مشکلات گوارشی مثل اسهال رو تجربه می‌کنن. اونا همچنین ممکنه دچار سرازیر شدن آب از دهان هم بشن. در مقابل کودکان شیرخواری که از شیر دارای طبع گرم استفاده می‌کنن چهره بشاش و پرنشاطی دارن. اونا خواب آرامی دارن، تو دفع روزانه دچار مشکل نمی‌شن و مواد دفعی‌شون بوی شیر مادر رو می‌ده. با همه این تفاسیر نگرانی در مورد طبع شیر مادر وجود نداره چون این موضوع تحت نظر متخصص قابل اصلاح هست.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

1 هفته پیش
|
6778 بازدید

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

2 روز پیش
|
5377 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 هفته پیش
|
14381 بازدید

معلم عزیزم روزت مبارک!

نوشته

4 روز پیش
|
5050 بازدید