2109
فواید مصرف کیوی در بارداری

فواید مصرف کیوی در بارداری

1 هفته پیش بازدید149

مصرف کیوی در بارداری

تو این مقاله 4 دلیل برای مصرف کیوی در بارداری رو که مهم‌ترین فواید مصرف این میوه تو این دوران محسوب می‌شه رو بررسی می‌کنیم. بارداری دوران هیجان انگیزیه. با فرد جدیدی که تو راه اضافه شدن به اعضای خونواده هست، والدین باردار چیزهای زیادی رو آماده می‌کنن: لباس‌های نوزادی که می‌خرید، اسباب بازی‌ها و کتاب‌های رنگ آمیزی و ... همگی لیست بلند بالایی دارن که وقت شما رو تو دوران بارداری می‌گیرن! با این انرژی‌‌ای که تماما روی آماده شدن برای اومدن نوزاد گذاشتید، ممکنه زمان برای مطالعه حجم عظیمی از اطلاعات برای مادر شدن رو نداشته باشید. برای کمک به شما، توصیه‌های زیر رو به صورت سرراست و خلاصه گردآوری کردیم: ساده بگیم، کیوی انتخابی عالی برای شما تو دوران بارداریه!

کیوی خوردن در بارداری

کیوی منبع طبیعی از فولاته!

اگه باردار هستید یا به باردار شدن فکر می‌کنید، احتمالاً نام فولات و یا اسید فولیک (فولات در شکل مصنوعی اون اسید فولیک نامیده می‌شه) برای شما آشناست. قبلا در مورد فواید مصرف اسید فولیک در بارداری صحبت کردیم. این یک ماده مغذی ضروری برای مادر و کودک هست. کودک شما برای رشد و تکامل مناسب در داخل رحم به فولات نیاز داره. همچنین هم جنین و هم خود شما به این ماده نیاز دارید تا اطمینان حاصل کنید که اکسیژن به تمام سلول‌ها، بافت‌ها و اندام‌های بدن‌تون می‌رسه. به همین دلیل، بسیاری از پزشکان به زنان باردار توصیه می‌کنن که در طول بارداری ، به‌ویژه در سه ماهه اول، منابع اضافی فولات رو از طریق رژیم غذایی خود مصرف کنن. علاوه بر این، زنان باردار باید روزانه 400 میکروگرم اسید فولیک مکمل مصرف کنن. یک کیوی حاوی 31-38 میکروگرم در 100 گرم فولات هست که اون رو به ماده غذایی مفیدی برای مصرف در کنار مکمل‌های اسید فولیک تبدیل می‌کنه.

آیا می‌دونستید؟!

پخت و پز فولات رو از بین می‌بره، پس مصرف کیوی در بارداری یا مصرف میوه‌های تازه دیگه‌ای که حاوی فولات هستن، یک راه طبیعی عالی جهت دریافت این ماده مغذی ارزشمنده.

مصرف کیوی در بارداری می‌تونه عملکرد دستگاه گوارش شما رو منظم کنه

به دلیل تغییرات هورمونی در بدن، یبوست یکی از مشکلات رایج زنان بارداره. خوردن غذاهای سرشار از فیبر مانند کیوی سبز می‌تونه یبوست رو تسکین بده. بنابراین اگه باردار هستین، دو عدد کیوی سبز رو به رژیم غذایی روزانه‌تون اضافه کنین تا به شما کمک کنه گوارش راحت‌تری داشته باشین!

کیوی، سرشار از انواع مواد مغذی هست!

کیوی با دارا بودن بالاترین ارزش تغذیه‌ای در بین انواع میوه‌ها، حاوی بیش از 17 ویتامین و مواد معدنی ضروری هست. علاوه بر این، کیوی سطوح فوق‌العاده بالایی از آنتی اکسیدان‌های ویتامین C و همچنین سایر مواد مغذی کلیدی مانند فیبر و پتاسیم رو داره. به همین دلیل تاکید می‌شه که کیوی یکی از خوشمزه‌ترین و مغذی‌ترین میوه‌های موجود برای مادر و نوزاد محسوب می‌شه.

کیوی ترش یا شیرین؟ هر دو خوشمزست!

چی رو ترجیح می‌دی پسر یا دختر؟ خوراکی ترش یا شیرین دلت می‌خواد؟ کیوی سبز یا همون نوع ترش، سرشار از طعم‌های طراوت بخشه، در حالی که کیوی شیرین متمایل به زرد، آبدار بوده و شیرینی فوق‌العاده‌ای داره که واقعاً توجه شما رو به خودش جلب می‌کنه. توصیه ما اینه که هر دو نوع رو تهیه کنید، چون هرگز نمی‌دونید که تو دوران بارداری تو حال و هوای چه چیزی خواهید بود!

مصرف کیوی در بارداری به صورت سالاد

مصرف کیوی در بارداری

مصرف کیوی در بارداری رو می‌تونید به صورت سالاد هم انجام بدید. سالادهای تابستونی بسیار خوشمزه‌ای وجود دارن که با کیوی درست می‌شن و می‌تونید اونا رو امتحان کنید. همه این نوع سالادها برای خوردن در زمان افزایش دما عالی هستن. چرا سالاد مدیترانه‌ای کیوی رو امتحان نکنید! این سالاد ترکیبی از عدس، اسفناج و کدو سبزه که با اضافه کردن کیوی یه ترکیب رنگارنگ و بسیار خوشمزه ایجاد می‌کنه. بعضی از افراد تو این سالاد از کیوی ترش و بعضی از کیوی شیرین استفاده می‌کنن. در هر صورت این سالاد با هر دو نوع کیوی هم لذیذ، مغذی و خوشمزه می‌شه.

برای مطالعه فواید بی نظیر انبه و مزایای مصرف چغندر در دوران بارداری هم می‌تونید به مقالات قبلی ما مراجعه کنید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها