2109
نوشیدنی‌هایی مناسب برای روزه‌داران

نوشیدنی‌هایی مناسب برای روزه‌داران

1403/01/05 بازدید171

طرز تهیه نوشیدنی در ماه رمضان

در ماه مبارک رمضان، وقتی که سفره‌های ماه رمضان پر از وعده‌های غذایی خوشمزه و متنوع هستن، دستورالعمل‌های نوشیدنی مخصوص این ماه، افزون بر غذاهای اصلی به شما امکان می‌دن تا با نوشیدنی‌های سالم و طبیعی آب مورد نیاز بدن خودتون رو تامین کنین. انواع مختلفی از نوشیدنی‌های خانگی مانند لیموناد، شربت‌های خوش طعم و... وجود داره. با استفاده از مواد خانگی و طبیعی، می‌تونین این نوشیدنی‌ها رو به سادگی در خانه تهیه کنین.

این نوشیدنی‌ها نه تنها می‌تونن انرژی و آب مورد نیاز بدن رو تأمین کنن، بلکه از فواید سلامتی بی‌شماری نیز برخوردارن و به عنوان جایگزینی سالم و مناسب برای نوشیدنی‌های صنعتی و شیرینی‌های قندی شناخته می‌شن. این مطلب رو هم بخونین: کم آبی بدن در ماه رمضان رو جبران کنین.

طرز تهیه شربت ریحان

مصرف شیر در ماه رمضان:

نوشیدن شیر در سحر به خصوص برای روزه‌دارانی که به دنبال یک روز پرانرژی هستن، گزینه‌ای مناسب و موثره. به جای محبوب‌ترین گزینه‌های صبحانه مانند چای یا قهوه، این نوشیدنی پر از مواد مغذی و مفیدیه که می‌تونه  در تغذیه روزانه ما تأثیرگذار باشه. شیر منبع عالیی از پروتئین و کلسیمه. مصرف شیر در سحر به شما کمک می‌کنه تا بهتر بخوابین و در طول روز کمتر احساس گرسنگی کنین. به عنوان یک الگوی سالم رژیم غذایی، نوشیدن شیر در سحر می‌تونه به تقویت سلامتی عمومی شما کمک کنه.

نوشیدنی ریحان مخصوص روزه‌داران:

اگه هنوز این طعم فوق العاده‌ای که با فواید بی‌شماری همراهه، یعنی نوشیدنی ریحان رو امتحان نکردین، دیگه نباید وقت خود رو تلف کنین. با این شربت بسیار سالم و خوشمزه، قلب شما تسخیر می‌شه.

برای تهیه نوشیدنی ریحان مخصوص روزه‌داران به مواد زیر احتیاج دارین:

  • یک دسته ریحان
  • 5-6 تکه نمک لیمو
  • 6 فنجان آب داغ
  • 6 قاشق غذاخوری شکر گرانول (در صورت تمایل، می‌تونین از 4 قاشق غذاخوری استفاده کنین.)

ابتدا ریحان رو به دقت شسته و در قابلمه قرار بدین. سپس داخل آب داغ، شکر و نمک لیمو رو به اون اضافه کنین. مواد رو هم بزنین تا شکر حل بشه بعد قابلمه رو بپوشونین. مراقب باشین که آب رو به جوش نیارین؛ زیرا شربت ریحان در آب داغ تهیه می‌شه. پس اجازه بدین اون خنک بشه. سپس با استفاده از صافی، ریحان رو در قابلمه صاف کنین. در نهایت، شربت رو بعد از خنک شدن بنوشین.

نکته مهم: اگه در ماه رمضان قبل از سحر و روزه گرفتن، این نوشیدنی رو مصرف کنین، احساس سیری کرده و معده خودتون رو آرام‌تر می‌کنین. همچنین، اگه چای ریحان تهیه درست کنین، می‌تونین از اون برای سوزاندن چربی بدن در زمان روزه‌داری بهره ببرین.

شربت پرتقال مخصوص روزه‌داران:

مواد لازم برای تهیه آب پرتقال مخصوص روزه‌داران عبارتند از:

  • ۳ عدد پرتقال
  • ۱ عدد لیمو
  • ۲ و نیم پیمانه شکر
  • ۲۰ لیوان آب

شربت پرتقال در ماه رمضان

برای تهیه این آب پرتقال مخصوص روزه‌داران، ابتدا پرتقال و لیمو رو با دقت می‌شوییم و پس از خشک کردن، اون‌ها رو در کیسه مناسب ریخته و در فریزر قرار می‌دیم (تا قبل از درست کردن آب پرتقال).

پس از خروج از فریزر، میوه‌ها رو به‌طور کامل از پوسته خارج کرده و سپس اون‌ها رو رنده می‌کنیم. غشای سفید بین پوست پرتقال و لیمو رو با چاقو جدا کرده و سپس میوه‌ها رو خرد می‌کنیم و درون غذاساز می‌ریزیم. به این ترتیب، شکر و کمی آب رو اضافه کرده و مواد رو ریز می‌کنیم.

پوست رنده شده پرتقال و لیمو رو به مواد داخل غذاساز اضافه کرده و دو لیتر آب رو نیز به اون اضافه می‌کنیم. سپس همه‌ی مواد رو با هم می‌زنیم تا شکر به‌طور کامل حل بشه.

پس از حل شدن کامل شکر، محتویات رو از طریق یک صافی به یک کاسه بزرگ منتقل کرده و نوشیدنی رو صاف می‌کنیم. با استفاده از فشار دادن تفاله با قاشق، رنگ و عطر آب پرتقال رو به‌طور کامل خارج می‌کنیم.

دوباره مقداری آب اضافه می‌کنیم تا حجم نوشیدنی به 5 لیتر برسه و دوباره مواد رو با هم مخلوط می‌کنیم. سپس آب پرتقال رو داخل بطری می‌ریزیم و در یخچال قرار می‌دهیم تا سرد بشه. حالا آب پرتقال آماده سِرو کردنه.

در این تهیه این نوشیدنی از نمک لیمو استفاده نشده؛ زیرا ممکنه در ماه رمضان باعث تشنگی بشه، اما هر کسی که تمایل داشته باشه می‌تونه از اون استفاده کنه.

این نوشیدنی پرتقال طبیعی رو می‌تونین در فصل مربوطه با شستن پرتقال و لیمو، بسته‌بندی و قرار دادن در فریزر به‌ویژه در ماه رمضان و در روزهای گرم تابستان درست کنین.

 

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها