2109
در تعطیلات عید کجا بازه؟ کجا بریم؟

در تعطیلات عید کجا بازه؟ کجا بریم؟

1403/01/02 بازدید268

پیشنهاد تفریحی در عید

اینکه تعطیلات عید کجا بریم؟ مهمترین دغدغه خانواده‌های ایرانیه. بعضیا دوست دارن تعطیلات خونه بمونن و استراحت کنن. اما بیشتر مردم ترجیح میدن از این فرصت برای تفریح و مسافرت استفاده کنند. اینطوری میشه که بیشتر شهرهای دیدنی و اماکن تفریحی توی این ایام خیلی خیلی شلوغ میشه. برای همین حالا به جز اینکه تعطیلات عید کجا بریم؟ اینکه تعطیلات عید کجا بریم ارزون باشه؟ یا تعطیلات عید کجا بریم خلوت باشه؟ هم سؤالای مهمی هستند.

تعطیلات عید کجا بازه؟

تعطیلات عید کجا بازه؟

در حالت عادی در تعطیلات عید همه اماکن دیدنی و تفریحی باز هستند. بناهای تاریخی، موزه‌ها، سینما، اماکن تفریحی، مراکز تجاری، کافه‌ها و رستوران‌ها باز هستند. فقط بناهای تاریخی و موزه‌ها ساعت کاری مشخص و محدودی دارند. البته در پنج روز اول عید خیلی از مراکز تجاری هم تعطیل هستند. اما در نوروز ۱۴۰۳ به خاطر ماه رمضان شرایط کمی فرق می‌کنه. از لحاظ قانونی سرو خوراکی در ملأ عام در ماه رمضان ممنوعه. بنابراین در طول روز کافه‌ها، آبمیوه و بستنی فروشی‌ها و رستوران‌ها تعطیل هستند. در عوض بسیاری از این اماکن در فاصله افطار تا سحر باز هستند. میشه گفت نوروز ۱۴۰۳ فرصت مناسبی برای شب گردیه. البته در شرایط عادی هم خیلی از مردم برای تفریح و گشت و گذار شبها از خونه خارج می‌شدند. بنابراین برای خیلی‌ها عید امسال با سالهای قبل تفاوت زیادی نداره.

البته قوانین ماه رمضان به خاطر اینکه مسافر در سفر نمی‌تونه روزه بگیره استثنا هم داره. مثلاً کافه‌ها و رستوران‌های بین راهی در طول روز هم باز هستند. کافه و رستوران هتل هم مثل روزهای عادی به فعالیت خودشون ادامه میدن. توی شهرهایی که مسافر زیاد دارن هم برای برخی اماکن مجوز فعالیت در طول روز صادر میشه. فروش غذای بیرون‌بر، سرو غذا در محیط در بسته و عدم ایجاد دود و بوی غذا قانوناییه که این اماکن باید رعایت کنند.

عید برای تفریح کجا بریم؟

اگه در تعطیلات عید خونه موندن رو به سفر ترجیح دادین می‌تونید از تفریح در شهر خودتون لذت ببرید. به خاطر سرسبزی طبیعت و آب و هوای عالی، گشت و گذار در طبیعت یا حداقل پارک‌ها بهترین گزینه است. اماکن تفریحی مثل شهربازی، اتاق فرار، پینت بال و جاهای مشابه هم که این روزا توی هر شهری پیدا میشه.

تعطیلات عید کجا بریم ارزون باشه؟

سفر ارزان در تعطیلات عید خیلی سخته. چون طبق یک قانون ساده اقتصادی، وقتی برای یه چیزی تقاضای زیادی وجود دارد قیمت اون حسابی بالا میره. طبق همین قانون، پیدا کردن بلیط یا هتل ارزان برای تعطیلات عید تقریباً غیر ممکنه. البته از اونجایی که ایرانیا هیچ وقت کم نمیارن یه راه‌هایی برای سفر ارزان پیدا کردن. سفر با ماشین شخصی، اقامت در چادر و پختن غذاهای ساده برای کم کردن خرج سفر خیلی مؤثره اما خب سختی‌های خاص خودشو داره. تا جایی که بعضیا میگن اینطور سفر رفتن که بیشتر ریاضت کشیدنه و لذتی نداره.

بعضیا هم برای سفر ارزان در تعطیلات عید ترجیح میدن به شهری سفر کنند که توش فامیل و آشنا داشته باشند. اینجور آدما با یک تیر دو نشون می‌زنن و هم سفر میرن و هم دید و بازدید عید. یک گزینه دیگه هم سفرهای ارزون و کوتاه به مناطق اطراف شهر هست. اطراف هر شهری جاهای خوش آب و هوا و روستاهای دیدنی هست. گشت و گذار یک روزه در این جور جاها هم هزینه خاصی نداره هم بالاخره حال و هوای سفر رو داره.

عید کجا بریم؟

تعطیلات عید کجا بریم خلوت باشه؟

تعطیلات عید کجا خلوته؟ سؤال اوناییه که حداقل یک بار تو ترافیک و ازدحام جمعیت تعطیلات عید گرفتار شدن. واقعاً بعضی جاها اینقدر شلوغه آدم بیشتر از اینکه کیف کنه خسته و کلافه میشه. برای همین پیدا کردن یک جای خلوت توی تعطیلات عید خیلی ارزش داره. شاید عجیب به نظر بیاد اما یکی از اون جاهایی که توی عید حسابی خلوته تهرانه. از اونجایی که بیشتر تهرانیا در تعطیلات عید به سفر میرن شهر تهران به طرز جذابی خلوته. به جز تهران برای پیدا کردن جای خلوت باید از هرچی جای معروفه فرار کنید. شمال، کیش، اصفهان، مشهد،‌ شیراز و هرچی شهر معروفه رو فراموش کنید. برای پیدا کردن جای خلوت باید درست خلاف جهت همه مسافرا حرکت کنید. اگه اهل ریسک و گشت و گذار باشین حتماً جای جذاب و خوش آب و هوایی پیدا می‌کنید که شلوغ هم نباشه. همدان،‌ ایلام، خراسان شمالی، چهار محال و بختیاری و چابهار می‌تونه گزینه‌های مناسبی باشه.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها