2109
چه زمانی به نوزاد آب بدیم؟

چه زمانی به نوزاد آب بدیم؟

1402/12/08 بازدید400

بهترین زمان آب دادن به نوزاد

برای دونستن اینکه چه زمانی به نوزاد آب بدهیم، باید یه مقدار در مورد کودک و نوع بیان نیازهاش اطلاعات داشته باشیم. در واقع بچه با گریه کردن نیازهاش رو به بزرگترها اطلاع می‌ده. پس تنها کاری که باید انجام بدیم، اینه که بدونیم چه وقتی این گریه به معنای تشنه بودن کودکه.

چه زمانی به نوزاد آب بدیم؟

با یه کم کسب تجربه و توجه، میشه فهمید که باید چه زمانی به نوزاد آب بدهیم. وقتی که بچه‌تون گریه می‌کنه و دهنش خشک شده یا به نظر میاد که تشنه است و از آخرین آب خوردنش، حدود دو تا سه ساعت گذشته، وقتشه که بهش آب بدید. اینطوری مطمئن می‌شید که بدن بچه‌تون به خوبی هیدراته میشه. وقتی می‌بینید دهن کودک یا لباش خشک شده و ادرارش هم با تغییر رنگ به تیرگی میزنه، میتونید احتمال تشنه بودنش رو بررسی کنید.

هر دو تا سه ساعت یا هر زمانی که فکر می‌کنید بچه‌تون نیاز به آب داره، می‌تونید این نیازش رو برطرف کنید. فقط به یاد داشته باشید در کنار دونستن اینکه بچه کی به آب نیاز داره، مهمه که بدونین چقدر آب باید بهش بدید. مهمه که زیادتر از مقدار مورد نیازش بهش آب ندید؛ چون ممکنه اونو خیلی زود اشباع کنه و باعث مشکلات معده‌ای بشه. اگر بچه‌تون از آب خوشش نمیاد یا برای مدت طولانی از خوردن آب اجتناب می‌کنه یا نشونه‌های خشکی نشون می‌ده، با دکتر مشورت کنید.

دانستنیهایی درمورد اینکه چه زمانی به نوزاد آب بدهیم

چگونه به نوزاد آب بدهیم، همه چیز درباره آب دادن به نوزاد یا امثال این سوالات میتونن دغدغه تعداد زیادی از والدین باشند. برای از بین بردن این استرس در والدین، باید بدونیم که چطوری میشه به این سوالها، جواب داد. شما برای رسیدن به پاسخ نهایی برای اینکه چه زمانی به نوزاد آب بدهیم، میتونید از چند روش ساده ولی کارآمد استفاده کنید.

بچه وقتی به چیزی نیاز داره اونو به زبان خودش بیان میکنه. پس وقتی تشنه باشه با گریه، باید علائمی از خودش نشون بده. برای دونستن اینکه چه زمانی به نوزاد آب بدهیم باید به این موارد توجه کنیم؛ مثلا وقتیکه نوزادتون گریه می‌کنه و دهنش خشک، یا لباش پوست پوست و تیره رنگ شده، این ممکنه نشونه تشنگی باشه.

همچنین به رنگ و مقدار ادرارش نگاه کنید؛ اگه ادرارش تیره رنگه، ممکنه به آب نیاز داشته باشه. اگه مدتی از زمان دفعش بگذره ولی تخلیه انجام نشه باز هم باید در این مورد، احتمال تشنگی نوزاد رو در نظر گرفت.

یک راه دیگه برای دونستن اینکه چه زمانی به نوزاد آب بدهیم، اینه که به وقت‌هایی که بچه‌تون نیاز به خوراکی داره توجه کنید؛ مثلاً هر دو تا سه ساعت یا هر زمانی که فکر می‌کنید نیاز به خوراکی داره، می‌تونید همراهش بهش کمی آب هم بدید. در نظر داشته باشید که اگه نوزادتون تو محیط گرم و خشکیه، بیشتر نیاز به آب داره.

 

در ضمن، هر وقت که به هر دلیلی نگرانی دارید یا سوالی دارید، همیشه می‌تونید با دکتر مشورت کنید. اون می‌تونه بهتون بگه که چقدر و چه زمانی باید به بچه‌تون آب بدید. دادن آب در زمان‌های مناسب به بچه‌تون، می‌تونه به حفظ سلامتی و رشد سالمش کمک کنه.

حفظ سلامتی بچه با خوردن آب کافی

آب خوردن برای بچه‌ها خیلی مهمه ولی اینکه چه زمانی به نوزاد آب بدهیم هم به همون اندازه اهمیت داره. آب باعث میشه که بدنشون همیشه‏ تر و تازه باشه. وقتی بچه‌ها خیلی آب نخورن، ممکنه خشکی دهانشون بیشتر بشه و این مشکلاتی مثل یبوست و سنگ کلیه رو براشون به وجود میاره.

 

وقتی بچه‌تون آب نمی‌خوره، ممکنه انرژیش کم بشه و فعالیت‌هاش کاهش پیدا کنه. از طرفی، آب به بچه‌ها کمک می‌کنه تا پوستشون همیشه مرطوب و نرم باشه و بدنشون همیشه دمای مناسبی داشته باشه. پس برای حفظ سلامتی بچه‌تون، اطمینان حاصل کنید که همیشه به اندازه کافی آب بنوشه. اگر بچه مشکلی با آب خوردن داره، بهتره با دکتر مشورت کنید تا بهترین راهکار رو بهتون پیشنهاد بده.

بهترین زمان آب دادن به نوزاد

جمع بندی

آب به بچه‌ها کمک می‌کنه تا انرژیشون بیشتر بشه، پوستشون نرم و مرطوب بشه و از بیماری‌ها و مشکلات، مثل سنگ کلیه و یبوست جلوگیری می‏کنه. اگر بچه‌تون به اندازه کافی آب نخوره، در طول روز کم انرژی و کرخت میشه. پس حواستون به این موضوع باشه که دونستن اینکه چه زمانی به نوزاد آب بدهیم و تشخیص نیازهاش خیلی مهمه و باید بهش توجه ویژهای بشه.

 

 

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها