2109
مزایا و معایب استفاده از آغوشی

مزایا و معایب استفاده از آغوشی

1402/12/08 بازدید974

استفاده از آغوشی

آغوشی نوزاد چیزیه که خیلی از ما والدین، ازش استفاده می‌کنیم. مخصوصاً وقتی نگرانیم که چجوری باید کودکمون رو از جایی به جای دیگه ببریم. با استفاده از آغوشی، هم می‌تونیم کودکمون رو به راحتی حمل کنیم و هم اطمینان داشته باشیم که امن و سلامته.

اون حسی که به کودک می‌دیم، ارزشمنده. در واقع بهش می‌گیم "اینجا امنیتی هست برای تو"، همونجوری که قبلاً تو آغوش مادرمون احساس امنیت می‌کردیم. این ارتباط، حس واقعی و خاصیه که باهاش کودکمون رو می‌پرورونیم.

مزایا و معایب استفاده از آغوشی

البته باید بگم که بعضی وقتا والدین نگران میشن. آیا استفاده از آغوشی ایمنه یا نه؟ این سوال خوبیه اما وقتی می‌فهمیم که می‌تونیم همیشه کنار کودکمون باشیم و مراقبش باشیم، این نگرانی کمتر میشه. با آغوشی، همیشه برای بچه در دسترسیم و می‌تونیم کودکمون رو راهنمایی کنیم و ازش مراقبت کنیم.

خلاصه اینکه، آغوشی نوزاد یکی از بهترین و راحت‌ترین روش‌های حمل کودکه. اینجوری هم خودمون برای حمل بچه راحتتریم و هم به کودکمون این حس رو می‌دیم که همیشه کنارشیم و ازش حمایت می‌کنیم. برای اینکه در امنترین حالت ممکن کودک رو در آغوشی قرار بدیم باید بدونیم که چطور میشه از این وسیله استفاده کرد.

مراحل لازم برای استفاده از آغوشی

برای اینکه کودکت رو با آسودگی و ایمنی تو آغوشی قرار بدی باید مراحل این کار رو بلد باشی. اولش، کودکت رو روی سینه‌ات بذار. چک کن که سرش در ارتفاعی باشه که بتونی به بالای سرش بوسه بزنی. برای حساس راحتی کودک، این موضوع خیلی مهمه. توی مرحله بعد، آغوشی رو بلند کن و پشت کودکت رو بالا بیار، حتماً کمرشو حمایت کن تا آسیب نبینه.

وقتی آغوشی رو درست کردی، کمربندهای شانه‌شو روی شانه‌هات قرار بده. مهمه که این کمربندها پیچ خورده نباشن و طولشونم مناسب باشه. حالا ببین که صورت کودک قابل مشاهده باشه و هیچ چیزی اونو نپوشونده باشه. توی این حالت، چانه‌ش باید از قفسه سینه بیرون باشه و بتونه راحت نفس بکشه. آغوشی هم باید از پشت کودک رو حمایت کنه و یه حس ایمن و راحت بهش بده.

بهتره که به دستورالعمل سازنده آغوشی هم رجوع کنیم، چون ممکنه دستورالعمل خاص خودش رو داشته باشه. خیلیها دنبال این هستن که بدونن به چه علت کودکان بغلی میشوند. اونها عقیده دارن که استفاده زیاد از آغوشی میتونه بچه رو بد عادت کنه. البته این مورد نیاز به تحقیق بیشتر داره.

مزایای استفاده از آغوشی

بازوهای شما با قرار دادن کودک در آغوشی از خستگی بلند مدت نجات پیدا میکنن. وقتی کودک رو توی آغوشی می‌ذاری، وزنش رو به طور متوسط پخش می‌کنی و این باعث میشه بازوهات اذیت نشن. همچنین، این کار باعث میشه پشت سر کودک صاف بمونه و جلوی احتمال هرگونه مشکلات پشت سر رو بگیری.

یکی دیگه از مزایای استفاده از آغوشی اینه که احتمال ابتلا به سندرم مرگ ناگهانی نوزاد یا SIDS کمتر میشه. این مشکل وقتی پیش میاد که کودک به طور غیرمنتظره در خوابش میمیره. استفاده از آغوشی میتونه این احتمال رو کاهش بده.

استفاده از این وسیله میتونه محیط رو برای کودک فراهم کنه تا بیشتر با دور و اطرافش تعامل کنه و چیزهای جدید یاد بگیره.

یک مزیت دیگه اینه که در مقایسه با کالسکه، آغوشی کودک رو از خطرات موجود دربیرون از خونه مصون نگه میداره.

در ضمن، وقتی می‌خوایم بریم سفر یا پیک‌نیک، استفاده از آغوشی بهتر ازهل دادن کالسکه به ما کمک میکنه.

استفاده از آغوشی

معایب استفاده از آغوشی

استفاده از آغوشی برای جابهجایی نوزاد، حالتی شبیه حمل کوله پشتی بوجود میاد. اگه این وسیله طراحی خوبی نداشته باشه، ممکنه فشار زیادی به ستون فقرات و گردن بچه منتقل کنه. در کنار این، بد موندن گردن نوزاد در این محصول، می‌تونه باعث بشه بخش بالایی ستون فقرات و گردن کودک دردناک بشه. چرا که گردن کودک هنوز خیلی قوی نیست و نمی‌تونه سرش رو درست نگه داره. این موضوع ممکنه خطرناک باشه. به همین دلیل لازمه که هنگام استفاده از آغوشی، اطمینان حاصل کنید که طراحی و استفاده ازش درست و مناسبه تا هیچ خطری به نوزاد یا خودتون وارد نشه.

جمعبندی

استفاده از آغوشی برای حمل ایمن کودک خیلی کارآمد و مهمه. این وسیله کمک میکنه بدون اینکه به کودک فشاری وارد بشه، اونو حمل کنیم. استفاده از این وسیله والدین رو هم در آسودگی قرار میده و حمل و نقل نوزاد رو براشون آسون میکنه.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها