2109
نحوه صحیح مطرح کردن ناراحتی از خانواده همسر

نحوه صحیح مطرح کردن ناراحتی از خانواده همسر

1402/12/03 بازدید214

نحوه صحیح مطرح کردن ناراحتی 

در زندگی مشترک، هر چقدر هم مراعات کنیم، باز هم ممکنه ناراحتی از خانواده همسر پیش بیاد. تناقضی که این وسط وجود داره، هم ما عضو یه خانواده هستیم، هم مهر و محبت کامل بین ما و خانواده همسر به اندازه یک خانواده واقعی و خونی نیست! هر قدر هم همدیگر رو دوست داشته باشیم نمی‌تونیم در واقعیت مثل خانواده خودمون با همدیگه راحت باشیم یا همدیگرو ببخشیم. این واقعیت ماجراست و در بهترین حالت هم باز باید منتظر دلخوریای کوچک و بزرگ بین فرد و خانواده همسر باشیم. با این حال برای تداوم رابطه عاطفی با همسرمون باید این مسئله رو مدیریت کنیم. مطرح کردن ناراحتی از خانواده همسر به صورتی که مشکل رفع بشه و دلخوری پیش نیاد، یه کار هنرمندانه است که ممکنه هر کسی اونو ندونه! در ادامه بهترین روش‌ها رو برای گله کردن از خانواده همسر و رفع دلخوریا بیان می‌کنیم.

نحوه صحیح مطرح کردن ناراحتی از خانواده همسر

چرا باید ناراحتی از خانواده همسر رو عنوان کنیم؟

وقتی دو نفر با هم زندگی شون رو شروع می‌کنن، قصد دارن مدت زمان طولانی کنار هم بمونن و زندگی خوبی داشته باشن. این وسط باید حواسشون به خانواده‌های همدیگه هم باشه و اگر کدورتی پیش اومد، سریع‌تر رفعش کنن تا ادامه‌دار نشه. حتی اگر همسر ما به خاطرمون خانواده‌ش رو ترک کنه، نه تنها کار اخلاقی نیست، بلکه به مرور دچار افسردگی و ناراحتی می‌شه که تاثیرش رو توی زندگی ما هم می‌ذاره. اگر همسرمون متوجه بشه ما دوست داریم رابطه با خانواده‌ش همچنان پایدار بمونه و بهبود پیدا کنه، قطعاً متوجه حسن نیت ما می‌شه و این مسئله علاقه بین زوجین رو هم بیشتر می‌کنه.

روش‌هایی برای بیان ناراحتی با خانواده همسر

حالا ممکنه به هر دلیلی مشکلی بین خانواده همسر و شما پیش اومده باشه. اگر مشکل حل نشه، به مرور اوضاع بدتر می‌شه. ممکنه اونا ندونن که رفتار یا حرفشون شما رو ناراحت کرده و دوباره تکرارش کنن. از طرفی نگران این مسئله هم هستین که چطوری ناراحتی از خانواده همسر رو بیان کنین که دلخوری بیشتری پیش نیاد. اگر مراحل زیر رو طی کنین، قطعاً به هدفتون که حفظ بنیان خانواده و علاقه بین خود و همسرتونه، می‌رسین!

توقعات خودتون رو بررسی کنید

قبل از مطرح کردن ناراحتی از خانواده همسر به دقت بررسی کنین که یه وقت خودتون مقصر نباشین یا میزان تقصیرتون بیشتر از خانواده همسرتون نباشه. بعضی موقع ممکنه احساساتمون بهمون اجازه نده واقعبینانه موارد رو بررسی کنیم. پس بهتره بذارین عصبانیتتون فروکش کنه، بیشتر دقت کنین و در صورتی که واقع حق با شماست گله از خانواده همسر رو شروع کنین! اگر که مقصر اصلی شمایین، بهتره پیشقدم بشین و اشتباهتون رو بپذیرین. اینطوری نه تنها به قول بعضی افراد کوچیک نمی‌شین، بلکه همه متوجه قدرت و فهم شما می‌شن.

شرایط رو برای مطرح کردن ناراحتی از خانواده همسر بررسی کنید

اگر فکر می‌کنید، طرف مقابلتون هنوز آمادگی صحبت در مورد موضوع رو نداره، بهتر باز هم صبر کنین. به خصوص شرایط همسرتون رو بررسی کنین. حتماً می‌دونین همسرتون روی چه مسائلی حساسه و خط قرمزاش چیه، حواستون باشه گله از خانواده همسر با خط قرمزا و حساسیتای همسرتون تداخل نداشته باشه. باید دقیق بررسی کنین که چی می‌گیرین و چی از دست می‌دین. اگر تصورتون اینه که گله و ابراز ناراحتی‌تون ممکنه همسرتون رو خیلی عصبانی کنه، بهتره کمی ملایم‌تر برخورد کنین.

موقعیت‌شناس بودن خیلی مهمه، باید بدونین کجا و چه موقع لب به گله باز کنین! در بین دعوای بقیه یا همزمان با حضور یه شخص سومی که ممکنه غریبه باشه، از خانواده همسرتون گله و شکایت نکنین.

با همسرتون از قبل صحبت کنید!

بهتره قبل از مطرح کردن ناراحتی از خانواده همسر، با خودش صحبت کنین و بگین می‌خواین چکار کنین. بهش بگین که نیتتون اینه که کدورتا پابرجا نمونه و بتونین مثل قبل خانواده‌ش رو دوست داشته باشین. یا بگین که دوست ندارین این رفتارا دیگه تکرار بشه و موجبات ناراحتی بیشترتون فراهم بشه.

نحوه صحیح مطرح کردن ناراحتی

مطرح کردن ناراحتی از خانواده همسر با مهربانی

وقتی همه شرایط قبلی رو رعایت کردین، با خانواده همسرتون صحبت کنین. بهتره اول قصد و نیتتون رو بگین و بعد به آرامی شروع به صحبت کنین. گله کردن از خانواده همسر رو با یه تعداد از خصوصیات خوب طرف مقابل شروع کنین و بگین که می‌دونین این خوبیا رو داره؛ اما فلان جا از دستش به این دلیل ناراحت شدین و چون دوستش داشتین، ترجیح دادین باهاش در این مورد صحبت کنین. دلخوریای گذشته رو بی خیالشون بشین و به هیچ عنوان توهین نکنین. کاملاً صریح و روشن صحبت کنین که یه وقت سو تفاهم پیش نیاد. از طرفی اجازه ندین کسی بهتون توهین کنه. نباید مصلحت اندیشی شما باعث بشه بقیه فکر کنن می‌تونن بهتون بی احترامی کنن. اگر این حالت پیش اومد، سریع جلسه رو تموم کنین و اونجا رو ترک کنین که دیگران به این روند عادت نکنن.

به طور کلی مطرح کردن ناراحتی از خانواده همسر در صورتی که مشکل رو بیشتر می‌کنه پیشنهاد نمی‌شه. به هر حال ممکنه بعضی افراد هر چقدر هم که مراعاتشون رو کنین، باز هم بدتر رفتار کنن. در صورتی که افرادی منطقی هستن می‌تونین از روش‌هایی که گفته شد بهره ببرین.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها