2109
با وابستگی مردان به مادران هنگام ازدواج چگونه کنار بیایم؟

با وابستگی مردان به مادران هنگام ازدواج چگونه کنار بیایم؟

1402/12/03 بازدید116

وابستگی مردها به مادرشون 

از قدیم گفتن، پسرا مادر دوستن! اما ممکنه وابستگی پسران به مادران در بزرگسالی و پس از ازدواج خیلی برای همسران خوشایند نباشه. بالاخره یه مرد باید از کیان خانواده دوم خودش حفاظت کنه و از خانواده اولش یه کم فاصله بگیره. از طرفی گاهی اوقات، این وابستگی باعث می‌شه تا پسرا حتی پس از ازدواج برای هر کاری از مادرشون اجازه بگیرن. این افراد توی زندگی زناشویی‌شون خیلی به مشکل می‌خورن و معمولاً بحث و جدل زیادی با همسرشون سر این موضوع دارن. در این مقاله می‌خوایم وابستگی به مادر پس از ازدواج رو بررسی کنیم و ببینیم چه راهکارهایی برای این مسئله می‌تونه کارساز باشه.

با وابستگی پسران به مادران هنگام ازدواج چگونه کنار بیایم؟

وابستگی یا دوست داشتن مادر!

یه نکته‌ای رو بهتره همین اول مشخص کنیم که اصلاً وابستگی پسران به مادران به معنی علاقه‌مند بودن بهشون نیست! کاملاً طبیعیه که هر فردی با پدر و مادرش رابطه عاطفی قوی داره. وابستگی کاملاً با این موضوع متفاوته و نباید وقتی حس می‌کنین همسرتون مادرش رو خیلی دوست داره و بهش احترام می‌ذاره، با وابستگی اشتباه بگیرینش. تقریباً تمام فرزندان عاشق والدینشون هستن. حتی بچه‌هایی که با پدر و مادرشون مشکل دارن، در اکثر مواقع موارد مناسبی برای ازدواج نیستن و بعداً با همسرشون هم مشکل دارن. وابستگی در اصل یه نوع حس نیازه که دلیلش بی اعتماد به نفسی فرزنده نه علاقه به والدین.

چه نشانه‌هایی می‌گن که وابستگی پسران به مادران زیاده؟

اگر بین دوست داشتن مادر و وابستگی پسران به مادران دچار شک شدین، می‌تونین نشونه‌هایی رو که یه پسر وابسته به مادر داره، بررسی کنین.

  • پسری که همیشه تحت فرمان مادرشه و حتی برای مسائل زندگی خودش هم باید با مادرش مشورت کنه.
  • معمولاً هر روز یا باید با مادرش تماس بگیره یا به دیدنش بره.
  • حتی موقعی که شما و فرزندانتون به همسرتون نیاز دارین، او مادرش رو ترجیح می‌ده تا وقتش رو باهاش بگذرونه.
  • معمولاً این رابطه دو طرفه است و مادرشوهرتون هم انتظاراتش از همسرتون زیاد و غیرعادیه.

این چند مورد نشون می‌ده که باید دنبال چه مواردی بگردین که نشون می‌ده همسرتون به مادرش وابستگی زیادی داره. حتی ممکنه همسرتون از شما هم انتظار داشته باشه که در اختیار مادرش باشین و اوامرش رو اطاعت کنین.

عوارض وابستگی پسران به مادران پس از ازدواج

شاید قبل از ازدواج خیلی این مسئله مشکل‌ساز نباشه و حتی برخی از افراد دوست داشته باشن همچو فرزندی داشته باشن؛ اما پس از ازدواج که پای یک یا چند نفر دیگه توی زندگی باز می‌شه، شرایط کاملاً متفاوت می‌شه. به جرئت می‌شه گفت که وابستگی پسران به مادران پس از ازدواج تنش بسیار زیادی رو ایجاد می‌کنه. این مردا معمولاً احساس مسئولیت کمی در قبال زن و فرزندانشون دارن و دائم در حال فداکاری برای مادرشون هستن. هیچ زنی براش خوشایند نیست که همسرش مسائل زندگی‌شون رو با مادرش در میون بذاره یا تصمیم‌گیری‌ها رو به مادرش بسپاره. در این نوع زندگی، کم‌کم روابط با هم سرد شده و در اکثر مواقع هم به طلاق کشیده می‌شن.

راهکارهایی برای رفع وابستگی پسران به مادران

وابستگی به مادر پس از ازدواج مشکلات زیادی رو برای فرد به وجود میاره که باید قبل از بروز این مشکلات، وابستگی رو تا جای ممکن کاهش داد. رفتار زن به عنوان یک عضو کلیدی زندگی خیلی مهمه. می‌تونید به مشاور مراجعه کنید تا در این مورد با همسرتون صحبت کنه. از طرفی ممکنه یه سری عوامل روحی و عاطفی مثل کمبود اعتماد به نفس یا خود کم بینی باعث این وابستگی شدید شده که به کمک مشاور می‌تونید رفعش کنید.

وظایف همسرتون رو بر عهده‌ش بذارین و بهش یادآوری کنید

اگر همسرتون بیش از حد برای مادرش زمان می‌ذاره و حق و حقوق شما و فرزندتون رو زیر پا گذاشته، باید باهاش صحبت کنین. وظایفش رو اصلاً انجام ندین حتی اگر خودتون برای مدتی دچار مشکل می‌شین! بهش یادآوری کنین که چه کارهایی وظیفه اونه و باید در هر شرایطی اونا رو توی اولویت قرار بده. وابستگی پسران به مادران نباید به حدی پیش بره که شما رو به زحمت بندازه و کاراشو بر عهده بگیرین.

وابستگی مردها به مادرشون

برای وابستگی به مادر پس از ازدواج حد و حدود بذارید!

قاطعانه به همسرتون بگین که دوست داشتن مادرش با وابستگی خیلی متفاوته. ازش بخواین براتون بیشتر وقت بذاره. حتی اگر فکر می‌کنین مشکل با صحبت حل نمی‌شه، قاطعانه بهش بگین که ممکنه با این روند شما رو از دست بده. حد و حدودی برای رفت و آمدها و ارتباطات در نظر بگیرین. زندگی کردن با خانواده همسر در این مواقع سمه! به هیچ عنوان در یک خانه یا حتی نزدیک اونا زندگی نکنین. اجازه ندین همسرتون در مورد مشکلاتی که بینتون وجود داره با مادرش صحبت کنه.

وابستگی پسران به مادران در بزرگسالی اتفاق خوبی نیست. اگر شما به عنوان همسر در موارد کوچک و بزرگ به همسرتون نشون بدین به تنهایی یا با مشورت شما باید تصمیم بگیره، کم‌کم از انتقال مشکلات به مادرش دست برمی‌داره. بدون تنش مشکلات رو خودتون به کمک همسرتون رفع کنین تا به مرور یاد بگیره نیازی به دخالت مادرش در تصمیم‌گیری‌ها نیست.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها