2109
ورم اندام تناسلی در نوزاد

ورم اندام تناسلی در نوزاد

1402/11/20 بازدید628

سلامت نوزاد

ورم اندام تناسلی در نوزاد یک عارضه دردناک و شایع به شمار میره. به طور معمول حدود ۵ درصد از کودکانی که زیر ۵ سال هستن با این مشکل مواجه می‌شن. التهاب آلت تناسلی محدود به سن خاصی نیست. علائم زیادی مثل درد، سوزش، خارش و ... برای کودک به وجود میان که این علائم به شدت زجرآور هستن. توصیه بسیاری از پزشکان اینه که به محض مشاهده علائم التهاب آلت تناسلی در نوزاد، باید سریعا به متخصص اطفال مراجعه کنین. متخصص اطفال اقدامات لازم جهت رفع کردن التهاب را انجام میده تا کودک اذیت نشه. اگه به تازگی شاهد التهاب در آلت تناسلی نوزاد خود هستین بهتره بیماری‌هایی که مربوط به التهاب آلت تناسلی هستن رو بشناسین.

ورم اندام تناسلی در نوزاد

ورم در اندام تناسلی نوزادان دختر و پسر

 ورم اندام تناسلی در نوزاد یک عارضه‌ای به شمار میره که در دستگاه تناسلی نوزاد دختر و پسر به وجود میاد. عوامل زیادی مانند عفونت قارچی، عفونت باکتریایی، استفاده از صابون معطر و ... موجب ورم در اندام تناسلی نوزاد می‌شن. تحریک کردن و التهاب آلت تناسلی امکان داره احساس سوزن سوزن شدن، خارش، درد، قرمزی و ... رو افزایش بده. التهاب آلت تناسلی در قسمت کلاهک آلت تناسلی نوزاد پسر شاید شدتش به نوع ختنه و موارد دیگه بستگی داشته باشه. اگه والدین به حفظ بهداشت ناحیه تناسلی فرزند اهمیت ندن خطر التهاب در این ناحیه روز به روز بیشتر می‌شه.

علائم ورم اندام تناسلی نوزاد

نشانه‌های ورم اندام تناسلی در نوزاد متفاوته که هر کدوم از این نشانه‌ها رو باید جدی بگیریم. دلایل زیادی برای التهاب آلت تناسلی وجود داره که هر کدوم از این دلایل رو مادران و پدران باید ارزیابی کنن. نشانه‌های التهاب اندام تناسلی ادرار دردناک، سوزش آلت تناسلی، خارش، التهاب کلاهک آلت تناسلی، تورم و خروج ترشحات غیر معمول و ... است.

دلیل ورم دستگاه تناسلی نوزاد

برای بسیاری از والدین این پرسش به وجود میاد که چرا کودکشون دچار ورم اندام تناسلی می‌شه. جراحت یکی از مهم‌ترین مواردی به شمار میره که ورم آلت تناسلی در نوزاد رو به همراه داره. کودکانی که بسیار پر انرژی هستن به طور دائم فعالیت می‌کنن. هر لحظه امکان داره که اندام‌های مختلف کودکان دچار آسیب بشه.. آسیب دیدگی آلت تناسلی موجب التهاب و کبودی میشه و سریعا باید به پزشک مراجعه کنین. قرمزی آلت تناسلی در نوزاد به طور معمول در اثر تحریک شدن کودک به وجود میاد. زمانی که نوزاد مدت زمان زیادی پوشک باشه آلت تناسلی قرمز می‌شه. ساییده شدن لباس زیر نوزاد به آلت تناسلی و باقی موندن شوینده‌های معطر روی لباس کودک دلایل اصلی قرمزی آلت تناسلی هستن. برای رفع این مشکلات بهتره که پوشک نوزاد را در بازه‌های زمانی کوتاه عوض کنیم و از پوشوندن لباس‌های خیلی تنگ و چسبناک جلوگیری کنیم.

 چسبندگی آلت تناسلی یکی دیگه از دلایل التهاب آلت تناسلی به شمار میره. زمانی که آلت تناسلی دچار فرورفتگی بشه یعنی چسبندگی برای این بخش بدن به وجود اومده. چسبندگی در نوزاد می‌تونه به دلیل پوست اضافه شکل بگیره. به طور معمول این عارضه به التهاب آلت تناسلی شدت زیادی می‌بخشه. با گذشت زمان این عارضه درمان میشه و به بیهوشی و جراحی نیاز نداره.

ختنه و ارتباط آن با ورم اندام تناسلی

 بسیاری از والدین به دلیل ورم اندام تناسلی از ختنه نوزادشون جلوگیری می‌کنن. پوست ختنه‌گاه به عنوان پوست اضافی در آلت تناسلی نوزاد پسر شناخته می‌شه که این پوست بریده خواهد شد. این پوست از بدو تولد همراه نوزاد پسر هست و اگر برداشته بشه مزیت زیادی داره. در صورت برنداشته شدن پوست آلت تناسلی نوزاد امکان داره التهاب و درد آلت تناسلی بیشتر بشه. به همین دلیل اگه مایل هستین نوزاد پسر رو ختنه کنین باید نزد بهترین پزشک تخصص و تجربه زیادی در این زمینه داره مراجعه کنین. در صورتی که پزشک تخصص زیادی در زمینه ختنه نوزاد نداشته باشه مشکلات زیادی برای کودک به وجود میاد.

سلامت نوزاد

روش تشخیص ورم دستگاه تناسلی نوزاد

تشخیص التهاب آلت تناسلی در نوزاد به مواردی که بیان کردیم بستگی داره. به طور معمول اولین اقدام جهت تشخیص دادن التهاب آلت تناسلی معاینه فیزیکی است. پزشک در طول معاینه علائم و نشانه‌های التهاب آلت تناسلی را بررسی می‌کنه. پس از بررسی پزشک پرسش‌هایی در مورد علائم و وضعیت التهاب آلت تناسلی از پدر و مادر می‌پرسه. در صورتی که پزشک مایل باشه بهترین روش رو برای درمان التهاب آلت تناسلی به کار بگیره آزمایش‌های دیگه‌ای رو برای نوزاد تجویز می‌کنه. آزمایش کشت ادرار، آزمایش خون، آزمایش کشت ترشحات آلت تناسلی و ... مهم‌ترین آزمایش‌هایی هستن که برای بررسی وضعیت التهاب آلت تناسلی کودک تجویز میشن.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها