2109
چرا جوراب سمبل روز پدر شد؟

چرا جوراب سمبل روز پدر شد؟

1402/11/05 بازدید3389

چرا جوراب؟

روز پدر که نزدیک می‌شه همه ما ناخودآگاه به یاد جوراب می‌افتیم! رابطه این روز با جوراب انقدر تنگاتنگه که بعضی به شوخی می‌گن که نام دیگر روز پدر روز جورابه. حقیقت اینه که ما نمی‌دونیم چی شد که جوراب به سمبل هدیه دادن در روز پدر تبدیل شد اما چند نکته به ذهن‌مون می‌رسه که دوست داریم با شما هم در میان بذاریم؛

اول از همه باید بدونید که قدیمی ترین جفت جورابی که سالم هم به جا مونده، مربوط به سال 300 تا 500 پس از میلاد، نزدیک رود نیل، مصر ... هست.

تاریخچه جوراب کادو دادن در روز مرد

یکی از مهم ترین لباس هایی که هر روزه توسط میلیاردها نفر بر روی کره زمین، از مرد و زن و پیر و جوان و خوش پوش و... پوشیده می‌شه، جورابه. جوراب در صنایع مد و پوشاک چایگاه ویژه‌ای داره و سیر تاریخیش هم پر اهمیته!

ناصرالدین شاه در سفری به انگلستان در سال 1267، 18 جفت جوراب از شهرهای "برادفورد" و "برایتون" برای زنان خود سوغات آورد. بنابر بعضی از منابع ناصرالدین شاه و زنان او، اولین کسانی بودن که جوراب پوشیدن رو باب کردن و دلیلش هم علاقه ناصرالدین شاه به این نوع هدیه دادن و هدیه گرفتن بود.

رفته رفته جوراب جایگاه بیشتر و معمول تری گرفت و حالا هم که تبدیل شده به سمبل روز پدر!

- جوراب همون قدر که عزیزه دشمنان سرسختی هم داره که بیشتر  پدران هستن! بیشتر اونا به گرفتن کادوهایی در اندازه یک جوراب حساسیت دارن و وقتی به روز پدر نزدیک می‌شیم برای خودشون یک جین جوراب نو می‌خرن و جلوی همه اعضای خانواده اونارو می‌پوشن و در میارن! و اصرار می‌کنن که همه یادشون باشه جوراب به اندازه کافی همیشه باید وجود داشته باشه

- اغلب ما اعتقاد داریم که کادو خریدن برای پدرها خیلی سخته. برای روز مادر گزینه های زیادی وجود داره؛ از طلا و زیورآلات گرفته تا انواع لباس و عطر و وسایل دکوری و منزل و حتی عروسک و هزار و یک مورد دیگر که خانم ها از دیدنشون به وجد بیان. اما در مقابل، سلیقه آقایون بدقلق و انتخاب براشون سخته. تازه گزینه‌های موجود هم بین چند مورد محدود مدام دور می‌زنه.

به همین دلیله که بیشتر کادوهای روز پدر تکراری هستن و احتمالا شما هر سال یک رنگ پیراهن مردونه می‌خرید یا در نهایت خلاقیت عطر و کیف پول هدیه می‌دید.

بعضی از بچه‌ها و مادران خانه دار از اونجایی که شاغل نیستن و درآمدی از خودشون ندارن، فکر می‌کنن هر کادویی بگیرن هدیه واقعی نیست و چون هزینه‌اش از چند روز قبل از جیب آقای خانه دراومده و حالا صرف خودش می‌شه نمی‌تونه رنگ و بوی کادوی روز پدر رو داشته باشه به همین خاطر ترجیح میدن با پس انداز خودشون یک جوراب ناقابل بخرن اما پول کادو رو از همسرشون نگیرن

- عکسی این روزها بین کابران شبکه‌های اجتماعی می‌چرخه که تصویر گران قیمت ترین جوراب دنیا رو نشان میده! این جوراب که در یک پکیج نفیس قرار داره و به نظر هم بسیار نرم و راحت و با کیفیت می‌رسه گویا چندین هزار دلار قیمت داره و از نادرترین وگرانترین پشم دنیا یعنی پشم آهوی آفریقایی ساخته شده! حالا این موضوع حقیقت داشته باشه یا نه مهم نیست؛ مهم اینه که با چنین محصولی نقش یک کادوی کاربردی و مهم حسابی به چالش کشیده شده!

چرا روز مرد جوراب کادو میدن؟

درسته که جوراب یک گزینه در دسترس و همیشگی برای کادو دادنه اما گاهی خلاقیت به خرج بدید و برای پدر یا همسرتون کادوهایی تهیه کنید که فکر شده‌تر هستن. درسته که پدران انسان‌هایی از خود گذشته هستن که وجودشون رو وقف خانواده می‌کنن و چیزی رو برای خودشون نمی‌خوان؛ اما اگر کمی دقت کنید می‌تونید با خرید لوازمی که مورد علاقه و توجه شون هست به اونا یادآوری کنید بیشتر به فکر خودشون باشن. حتی اگر پولی هم بابت کادویی خرج نشه باز هم می‌شه با کمی ذوق و ابتکار برنامه‌هایی رو برای جشن گرفتن روز پدر در جمع خانواده ترتیب داد که به همه اعضای خانواده خوش بگذره و برای پدران هم یک روز خاص رقم بخوره. چون پدر محکم ترین تکیه گاهه!

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

3 روز پیش
|
7061 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

6 روز پیش
|
5181 بازدید

معلم عزیزم روزت مبارک!

نوشته

6 روز پیش
|
5168 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

1 هفته پیش
|
7684 بازدید