2109
نقش پدر در دوران بارداری

نقش پدر در دوران بارداری

1402/10/28 بازدید18667

نقش پدر

نقش پدر در دوران بارداری به این صورته که باید در این دوران نیازهای همسرش رو برآورده کنه و چون تو این دوران تغییراتی در زن به وجود میاد که باید اونا رو بشناسه و درک کنه. این دوران و انتظار برای تولد فرزند خیلی دوره حساسیه. خیلی از پدرها فعال هستن و از ابتدا تا آخر زایمان به همسرشون کمک می‌کنن. پس لازمه که از نحوه مراقبت آگاهی داشته باشن. در طول 9 ماه بارداری، مادر جنین رو در شکمش حمل می‌کنه و پدر هم باید تو این دوران خودش رو برای پدر شدن آماده کنه. یه زن در این دوران نیازمند نقش پدر در دوران بارداریه تا از اون تو این دوره حمایت کنه و حضور خودش رو به اثبات برسونه. مادر در طی دوران بارداری کودک رو در شکم خودش مواظبت می‌‎کنه و پدر هم باید به طور غیر مستقیم با مراقبت کردن از مادر مواظب کودکش باشه. آرامش جنین در داخل شکم مادر به آرامش مادر بستگی داره.

تاثیر پدر در دوران بارداری

 راهکارهای نقش پدر در دوران بارداری :

نقش پدر در دوران بارداری بسیار مهمه چون به مادر کمک بزرگی تو این دوران می‌تونه بکنه. نباید از نقش پدر تو این دوران غافل شد. رفتارهای احساسی پدر در این دوران نشان از عشق و علاقه به مادر و فرزندی که هنوز متولد نشده هست. راهکارهای زیر نشون دهنده نقش پدر در دوران بارداری هست :

1 _ همراهی همسر در ملاقات پزشک : یکی از نقش‌های پدر در این دوران اینه که همسرش رو در ویزیت‌های دوران بارداری همراهی کنه. حتی می‌تونه سوال‌هایی از پزشک بپرسه. گوش دادن به توصیه‌های متخصص می‌تونه به همسر خود در رعایت اونا کمک کنه.

2 _ نقش پدر در برنامه ریزی و خرید برای نوزاد : پدر می‌تونه در تهیه لوازم مورد نیاز کودک در کنار مادر باشه و به اون کمک کنه، تا در آرامش مادر همه چیز رو تهیه کنه. حتی درباره رنگ اتاق کودک و آماده سازی اون بهش کمک بکنه.

نمونه‌های دیگری از نقش پدر در دوران بارداری :

1_ کمک در حفظ سلامت همسر : یه پدر می‌تونه در طول دوران بارداری مراقب همسرش باشه تا یه بارداری سالم رو پشت سر بزاره. پدر می‌تونه در اصلاح رژیم غذایی، ترک سیگار، کنترل داروهای مصرفی، سلامت و بهداشت محیط خانه و تشویق همسرش به ورزش اونو همراهی کنه.

2_ توجه به نیازهای احساسی همسر : در بارداری تغییرات زیادی در بدن زن به وجود میاد که یکی از اونا تغییر در احساسات هست. زنان در این دوران نیاز به استراحت و آرامش بیشتری دارن. ازجمله نقش پدر در دوران بارداری اینه که با همسرش درباره امیدها و برنامه‌هایی که برای بچش داره صحبت کنه و از نگرانی‌های همسرش کم کنه. ممکنه در این دوران زن گاهی خوشحال و گاهی ناراحت باشه، این نوسانات خلق و خو تو این دوران طبیعیه. یه پدر می‌تونه این شرایط رو درک کنه و با اونا کنار بیاد.

نقش پدر در 3 ماه اول بارداری :

نقش پدر در دوران بارداری بخصوص سه ماهه اول که جزء حساس‌ترین دوره‌های بارداریه مهمه. بهتره که در طی این سه ماه مرد در کنار همسرش با پزشک در ارتباط باشه. مرد می‌تونه از تغذیه بارداری و مصرف داروها و یا ویتامین‌ها از پزشک سوال بپرسه. در این سه ماهه ممکنه خانم دچار تهوع صبحگاهی، تغییر خلق و خو، کم انرژی بودن و بی‌حالی، استرس، خستگی و به گرایش‌های عجیب دچار بشه. با شناخت این عوامل مرد دیگه به همسر خودش ایراد نمی‌گیره و به اون کمک می‌کنه.

نقش پدر در 3 ماه دوم بارداری :

به سه ماهه دوم بارداری ماه عسل بارداری می‌گن چون جزء بهترین دوران بارداری به حساب میاد. پزشک در این سه ماهه اجازه مسافرت به مادر رو می‌ده و مادر می‌تونه خونه خودش رو قبل از زایمان تمیز کنه و به فکر تهیه سیسمونی باشه. نقش پدر در دوران بارداری به ویژه در سه ماهه دوم همراهی با مادره. تو این دوره بهترین زمانه که آخرین سفرهای دو نفره خودشون رو برن و لذت ببرن. هرچی این تفریحات لذت بخش‌تر باشه نوزاد داخل شکم مادر هم احساس خوبی پیدا می‌کنه.

نقش پدر در دوران بارداری

نقش پدر در 3 ماه سوم بارداری

در ماه‌های آخر جنین مراحل تکامل خودش رو می‌گذرونه و دوره حساسی هست. مادر برای زایمان آماده می‌شه. تو این سه ماهه مرد باید بیشتر از هر زمان دیگه‌ای مراقب همسرش باشه چون اگه پارگی کیسه آب و دردهای شدید با فاصله کم و زیاد در زن به وجود اومد اون رو سریع به بیمارستان برسونه.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها