2109
راه های مراقبت از پوست با بهترین برندهای محصولات مراقبت از پوست

راه های مراقبت از پوست با بهترین برندهای محصولات مراقبت از پوست

1402/10/19 بازدید156

اگر به‌دنبال روشی اصولی برای مراقبت از پوست خود هستید در کنار شناخت مراحل روتین و رعایت آن‌ها باید با بهترین برندهای ایرانی و خارجی تولیدکننده محصولات مراقبت پوست آشنا شوید.

برای مراقبت از پوست علاوه‌بر مصرف مواد غذایی مقوی یا پاک‌سازی اصولی باید محصولات مراقبتی مناسبی نیز در برنامه روزانه خود داشته باشید. البته در انتخاب این محصولات لازم است به برند و اصل بودن آن‌ها توجه کنید تا تاثیر لازم را ببینید.

در واقع باید گفت محصولات مراقبتی زمانی می‌توانند تاثیر لازم را روی پوست شما بگذارند که تولید آن‌ها به روشی اصولی و با استفاده از بهترین متریال انجام شود. پس علاوه‌بر آشنایی با یک روتین مراقبتی باید با بهترین برندهای سازنده این محصولات نیز آشنا شوید. در ادامه به معرفی این موارد می‌پردازیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

چگونه از پوست مراقبت کنیم؟

مراقبت از پوست نیاز به شناخت محصولات مختلف دارد تا بتوا‌نید یک روتین اصولی داشته باشید. اینکه بدانید هر محصول چه تاثیری بر پوست شما می‌گذارد و در چه زمانی باید از آن استفاده کرد به‌تدریج به شما کمک خواهد کرد تا شفافیت، جوانی و طراوت را به چهره خود برگردانید.

امروز شاهد عرضه انواع محصولات مراقبتی خارجی‌ و ایرانی هستیم تا افراد با توجه به نوع پوست خود و بودجه‌ای که دارند با اطمینان خاطر محصولی مناسب خریداری کنند. ازاین‌رو علاوه‌بر بررسی کلی مراحل مراقبت پوست به‌معرفی بهترین برندهای تولیدکننده این محصولات می‌پردازیم.

محصولات مراقبت از پوست ایرانی انتخاب کنیم یا خارجی؟

شناخت برندهای محصولات پوستی و استفاده از بهترین‌ها به شما کمک می‌کند در مدت‌زمان کوتاه‌تری نتیجه مطلوب را از روتین مراقبتی خود بگیرید. اما پاسخ به اینکه کدام محصولات بهتر هستند می‌تواند کمی مشکل باشد.

به‌طور کلی برندهای ایرانی و خارجی ممکن است روی بسیاری از پوست‌ها خیلی عالی عمل کنند و گاهی نیز برای برخی افراد پاسخ‌گو نباشند. اما دراین‌بین چند محصول مراقبتی وجود دارد که افراد زیادی رضایت خود را از آن‌ها اعلام کرده‌اند.

از این محصولات معتبر و شناخته‌شده در برندهای خارجی می‌توان به گارنیر، ویشی، فیلورگا، استی لادر، کلینیک، ایزدین و لاروش پوزای اشاره کرد. نکته‌ای که دراین‌خصوص وجود دارد خرید این محصولات به‌صورت اصل و اورجینال است تا تاثیر لازم را روی پوست بگذارند.

محصولات ایرانی نیز شامل برندهایی مانند آردن، اتوپیا، اورین، بیوتک، درماسیف، دوتینی، و برند سبوما هستند. این تولیدکننده‌های داخلی توانسته‌اند محصولات مراقبتی باکیفیتی ارائه دهند که با نمونه‌های خارجی نیز قابل مقایسه هستند.

مراحل مراقبت از پوست

یکی از راه‌های داشتن پوستی سالم، شفاف و باطراوت انتخاب محصولات مراقبتی مناسب و در واقع داشتن روتین است. حال که بهترین برندها را می‌شناسید باید با مراحل روتین اصولی نیز آشنا شوید.

 لازم است بگوییم پیش از هر گونه اقدام برای استفاده از این محصولات باید نوع پوست خود را بشناسید و محصولات مناسب با آن را خریداری کنید. حال بهتر است به بررسی مراحل روتین بپردازیم.

پوست خود را بشویید

اولین کار برای مراقبت از پوست شستن آن با استفاده از ژل یا فوم‌های ملایم است. البته افرادی که پوست خشک دارند می‌توانند در برخی مواقع مانند صبح‌ها پس از بیدار شدن تنها از آب ولرم برای ازبین‌بردن آلودگی‌ها استفاده کنند.

از تونر استفاده کنید

تونر به پوست کمک می‌کند PH طبیعی خود را به دست بیاورد. پس بعد از شوینده بهتر است استفاده از این محصول را در اولویت خود قرار دهید. ضمن اینکه این محصول به پا‌ک‌سازی عمیق منافذ نیز کمک خواهد کرد تا سایر محصولاتی پوستی بهترین تاثیر را از خود نشان دهند.

سرم های پوستی را فراموش نکنید

یکی از محصولات مهم و اساسی برای مراقبت از پوست سرم است که در مدل‌های مختلف و برای انواع پوست وجود دارد. سرم‌ها با توجه به ترکیبات خود می‌توانند به بسته‌شدن منافذ، ازبین‌بردن لکه‌ها، روشن شدن پوست یا آب‌رسانی به آن کمک کنند. به همین دلیل نیز استفاده از آن‌ها برای افرادی که می‌خواهند در زمانی کوتاه شاهد تغییرات جدی باشد توصیه می‌شود.

کرم دور چشم استفاده کنید

افزایش سن با علائم مختلفی همراه است که ایجاد چین‌وچروک یا تیرگی اطراف چشم یکی از مهم‌ترین آن‌ها به‌شمار می‌آید. کرم دور چشم می‌تواند ضد چروک، ضدپف یا حتی روشن‌کننده باشد. شما باید با درنظرگرفتن عیب‌های این ناحیه بهترین محصول را خریداری کنید.

ضدلک و ضدجوش بزنید

اگر در پوست خود لک، جوش یا آکنه مشاهده کردید نگران نباشید. چراکه برای ازبین‌بردن این ایرادها نیز محصولات متنوع و کاربردی تولید شده است. البته توجه داشته باشید ضد جوش و آکنه باید روی پوست تمیز استفاده شوند تا تاثیر لازم را از آن‌ها ببینید.

مرطوب کننده استفاده کنید

یکی از راه‌های مراقبت از پوست استفاده از مرطوب‌کننده است. این محصول برای تمام افراد به‌صورت مجزا تولید می‌شود و نباید با تصور اینکه پوست چرب نیازی به مرطوب‌کننده ندارد، استفاده از آن را پشت گوش بیندازید.

مرطوب‌کننده‌ها علاوه‌بر تاثیرات مثبتی که دارند می‌توانند مانند یک لایه محافظتی از نفوذ آلودگی‌ها به پوست جلوگیری کنند. اما زمانی که از محصولات ضدآکنه استفاده می‌کنید باید نسبت به عدم تداخل بین محصولات اطمینان به‌دست بیاورید. 

ضدآفتاب را فراموش نکنید

اگر شما تمام مراقبت‌های لازم را انجام دهید اما از ضدآفتاب استفاده نکنید اشعه‌های مضر می‌توانند تاثیر آن‌ها را تا حد زیادی از بین ببرند. ضمن اینکه این اشعه‌ها خود باعث ایجاد چین‌وچروک، لکه، سوختگی و در موارد حاد عارضه‌های پوستی می‌شوند.

ازاین‌ر‌‌و باید گفت استفاده از ضد آفتاب در تمام روزهای سال اعم‌از آفتابی، بارانی و حتی برفی ضروری است. با انجام این کار همواره پوستی صاف، درخشان و شفاف خواهید داشت.

کدام محصولات مراقبت از پوست را خریدای کنیم؟

معمولا انتخاب بین برندهای ایرانی و خارجی بیش از هرچیز به بودجه افراد بستگی دارد. اگر نمی‌توانید خیلی هزینه کنید محصولات ایرانی بهترین گزینه هستند. به‌خصوص اینکه دیگر نیازی نیست نسبت به عدم اورجینال بودن آن‌ها نگران باشید.

درصورتی‌که می‌خواهید محصولات مراقبتی را از بهترین برندهای خارجی که ذکر کردیم به‌صورت اورجینال تهیه کنید باید در انتخاب فروشگاه دقت داشته باشید. مجموعه رز زیبا در این مسیر به شما کمک می‌کند تا با کم‌ترین دغدغه خرید خود را انجام دهید. پس می‌توانید برای تهیه بهترین محصولات برندهای ایرانی و خارجی به فروشگاه رز زیبا مراجعه کنید.

جمع‌بندی

برای مراقبت از پوست باید با محصولات ایرانی و خارجی که برای این منظور تولید شده‌اند آشنا شوید. پس از شناخت محصولات نیز باید مراحل روتین که شامل پاک‌سازی، تونر، سرم، دور چشم، ضدلک، مرطوب‌کننده و ضدآفتاب است را بشناسید. رعایت این مراحل به شما در داشتن پوستی صاف و شفاف با کم‌ترین چین‌وچروک کمک می‌کند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

2 هفته پیش
|
15782 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

2 هفته پیش
|
14152 بازدید

خورشید زندگی روزت مبارک!

نوشته

5 روز پیش
|
4037 بازدید