2109
بهترین روش درس خواندن برای شب امتحان دانش آموزان + معرفی منبع

بهترین روش درس خواندن برای شب امتحان دانش آموزان + معرفی منبع

1402/10/14 بازدید463

همانگونه که مطلع هستید، با تغییرات جدید کنکور 1403 (از جمله تاثیر 50 درصدی سوابق تحصیلی و امتحانات نهایی در کنکور) اهمیت امتحانات تمامی پایه ها بیش از پیش افزایش یافته است. شب امتحان، زمانی است که دانش آموزان باید موضوعات مختلف را مرور کرده و اطلاعات مورد نیاز را در ذهن خود تثبیت کنند. اما چگونه می توان بهترین روش ها را در خواندن در شب امتحان به کار گرفت؟ در این مقاله، بهترین روش های درس خواندن قبل از شب امتحان برای دانش آموزان را بررسی خواهیم کرد.

1. برنامه ریزی:

قبل از شروع به درس خواندن، برنامه ریزی مناسب از ضروریات است. برنامه ریزی شامل زمانبندی درس ها، استراحت های کوتاه و مراجعه به سوالات و تمرین های مربوطه است. به این ترتیب، مطالعه بر اساس یک برنامه دقیق و متعادل صورت می گیرد.

2. تمرکز:

تمرکز بر محتوای درسی از اهمیت بالایی برخوردار است. در هنگام مطالعه، توجه کامل خود را به محتوای درس اختصاص دهید و از منابع حواس پرتی دوری کنید. همچنین، یک محیط آرام و خلوت را برای درس خواندن انتخاب نمایید.

3. خلاصه نویسی:

در حین مطالعه می توانید خلاصه هایی از مطالبی که مهم به نظر می رسند بنویسید. خلاصه نویسی به شما کمک می کند تا اطلاعات را به خوبی به یاد بیاورید و در کمترین زمان ممکن آن ها را مرور کنید.

4. تمرین و حل سوالات:

علاوه بر مطالعه محتوا، تمرین و حل سوالات نیز می تواند بسیار مفید باشد. با حل سوالات در واقع می توانید مفهوم ها را درک و تثبیت کنید و ذهن خود را به موضوع درسی عادت دهید.

5. استراحت های کوتاه:

در طول مطالعه در شب امتحان، استراحت های کوتاه و منظم بسیار مهم است. در طول استراحت، می توانید تنفس عمیق کنید، تمرینات یوگا انجام دهید یا حتی چند دقیقه برای استراحت کوتاه نیز، می‌تواند اثر بخش باشد.

6. جمع بندی:

یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت و قبولی در امتحانات پایان سال، فراموش نکردن نکات مهم دروس در روز امتحان به علت استرس است. مشکل بسیاری از دانش آموزان یا کنکوری‌ها، فراموش کردن مطالب در هنگام امتحان است.

برای تثبیت اطلاعات در ذهن و یادآوری مطالب در روز امتحان، باید پس از اتمام درس خواندن، مطالب دروس را مرور و جمع بندی کنید تا یک دید کلی و منسجم از نکات مهم درس، در ذهن شما تثبیت شود. در واقع تفاوت اصلی دانش آموزان و کنکوری‌های موفق و رتبه برترها، جمع بندی دروس پس از اتمام مطالعه و یادگیری است.

برای جمع بندی، روش‌های مختلفی وجود دارد. یکی از کارآمدترین روش‌ها، مشاهده ویدیوهای جمع بندی دروس است. بنابراین، اگر می‌خواهید برای جمع بندی و مرور دروس خود، وقت زیادی صرف نکنید و بتوانید به یک جمع بندی اصولی از دروس خود دسترسی داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم از وبسایت آموزشی فولیتو استفاده کنید.

شما می توانید در این وبسایت، ویدیوهای انیمیشنی و با آموزش الگو محور دروس تخصصی و رشته های ریاضی و تجربی را به صورت کاملا رایگان تماشا کنید. آموزش انیمیشنی فولیتو به راحتی در 5 ساعت تمام مطالب هر درس را مرور کرده و به شما تسلط کافی می دهد. با جمع بندی دروس به صورت تصوری و انتقال اطلاعات به حافظه بلند مدت، در امتحانات و یا کنکور، با تسلط بیشتری حاظر شوید. در سه سال گذشته 70 رتبه زیر هزار و 13 رتبه زیر صد در دوسال اخیر کنکور، از جمع بندی شب امتحان رایگان فولیتو استفاده کرده اند.

سخن آخر

یکی از دغدغه های اصلی دانش آموزان و کنکوری ها، درس خواندن اصولی و صحیح برای موفقیت در امتحانات و کنکور است. برای رسیدن به موفقیت، باید نکات درس خواندن صحیح را بدانید و از یک روش اصولی برای درس خواندن استفاده کنید. در این بین، برخی از وبسایت های آموزشی، تاثیر بسیاری در نحوه صحیح درس خواندن و افزایش بازدهی شما می گذارند که یکی از این سایت ها، فولیتو است. شما می توانید با مشاهده ویدیوهای آموزشی شب امتحان رایگان فولیتو، دروس عمومی و تخصصی خود را جمع بندی کنید تا مطالب در ذهن شما تثبیت شده و از فراموشی و عدم به خاطر آوری مطالب در روز امتحان، جلوگیری کنید. آموزش شی امتحان این وبسایت آموزشی، معتبر و رایگان است. علاوه بر ویدیو‌های آموزشی شب امتحان، می توانید از آموزش های انیمیشنی با تدریس برترین اساتید کشور، جزوه های آموزشی، آزمون های دوره ای و کلاس های رفع اشکال فولیتو نیز استفاده کنید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها