2109
راهنمای کامل خرید بیمه مسافرتی

راهنمای کامل خرید بیمه مسافرتی

1402/09/25 بازدید3057

بیمه مسافرتی چیست و چه خدماتی ارائه میدهد؟

همانطور که میدانید همیشه برای اینکه سفر خوبی داشته باشیم، باید برنامه‌ریزی خوب و دقیقی هم انجام دهیم. اما گاهی همه چیز طبق برنامه‌ریزی پیش‌ نخواهد رفت؛ ریسک‌های زیادی هستند که ممکن است سفر ما تحت تاثیر قرار دهند. از کنسل شدن پرواز تا بیماری خود یا یکی از اعضای خانواده و بسیاری از مشکلات دیگر که قابل پیش‌بینی نیستند. بیمه مسافرتی مانند یک حامی به ما کمک می‌کند تا در شرایط ناگوار هم نگرانی زیادی نداشته باشیم.

در این مطلب، با اهمیت  خرید بیمه مسافرتی آشنا شده و به بررسی مزایا، چگونگی انتخاب و تفاوت‌های پوشش‌های بیمه مسافرتی می‌پردازیم.

بیمه مسافرتی چیست و چه خدماتی ارائه میدهد

بیمه مسافرتی به جبران خسارت‌های ناشی از حوادث و اتفاقات گاها پیش‌بینی نشده بیمه‌گزاران را در سفرهای خارجی و داخلی میپردازد. همانطور که میدانید هزینه‌های پزشکی خارج از کشور بسیار بالا بوده و خرید بیمه مسافرتی قبل از آغاز سفر بسیار مهم است. به صورت کلی ‌‌بیمه‌گذاران در این بیمهنامه تحت پوشش هزینه‌های درمانی و بیمارستانی مانند فوریت‌های پزشک و دندانپزشکی، جابه‌جایی به بیمارستان، هزینه‌های دارو، بلایای طبیعی، هزینه‌های بازگشت ضروری به مبدا، هزینه‌های ناشی از دیر رسیدن یا گم شدن چمدان‌ها و مدارک و هرگونه ریسک دیگری در سفرها که شرکت بیمه و مسافر (‌‌بیمه‌گذار) براساس شرایط عمومی بیمه‌نامه و با رعایت فرانشیز توافق کرده‌اند، قرار‌ می‌گیرند.

جهت مشاوره رایگان بیمه سفر، آگاهی از پوشش‌های بیمه‌های مسافرتی و همچنین مقایسه و خرید آنلاین و صدور آنی بیمه مسافرتی می‌توانید به وب‌سایت بیمه مسافرتی دات کام مراجعه کنید.

 

انتخاب بیمه‌نامه مسافرتی

در گام نخست باید از مقصد نهایی خود و ریسک‌های موجود در سفرتان کاملا آگاهی باشید. بدانید که اگر در سفر ممکن از چند کشور عبور کنید تا به مقصد نهایی برسید، میبایست بیمه مسافرتی‌ای بخرید که کل مسیر شما را هم تحت پوشش قرار دهد.

در بیمه‌های مسافرتی، کشورهای دنیا به 4 منطقه کلی تقسیم‌بندی می‌شوند. در نظر داشته باشید در بیمه مسافرتی منطقه مورد سفر در بیمه‌نامه ذکر می‌شود نه نام کشور یا پایتخت و غیره. به این معنی که فرد بیمه‌شده در تمامی آن منطقه جغرافیایی تحت پوشش بیمه مسافرتی خریداری شده، قرار می‌گیرد. شما با انتخاب کشور مقصد خود، به صورت خودکار در یکی از چهار منطقه قرار می‌گیرید و بیمه‌نامه شما صادر می‌گردد. این 4 منطقه به شرح زیر هستند:

منطقه اول: سراسر نقاط دنیا

در این منطقه همانطور که از نامش پیداست، همه نقاط جهان تحت پوشش بیمه مسافرتی هستند. فرضا شخصی که قصد سفر به کشور کانادا را دارد، می‌بایست بیمه مسافرتی کانادا را تهیه کند. این بیمه‌نامه علاوه بر کشور کانادا، تمام مسیر مسافر را هم تحت پوشش قرار میدهد.

منطقه دوم: سراسر نقاط دنیا به جز آمریکا، کانادا و ژاپن

اگر قصد سفر به کشوری مانند چین، برزیل یا مثلا کشورهای آفریقایی را دارید، بدانید در منطقه دوم بیمه مسافرتی قرار میگیرد. این بیمه‌نامه در همه کشورهای دنیا به جز سه کشوری که گفته شد، معتبر است.

منطقه سوم: حوزه شینگن

بیمه مسافرتی شینگن معتبر برای سفر به کشورهای حوز ه شینگن الزامی است. حوزه شینگن شامل ۲۶ کشور اروپایی است که توافقنامه شینگن را امضا کرده و یک منطقهٔ مشترک با قوانین و ضوابط مشترک برای سفر و اقامت شکل داده‌اند. کشورهای مانند آلمان، فرانسه، هلند و ایتالیا در حوزه قرار دارند.

منطقه چهارم: خاورمیانه و حوزه خلیج فارس

اگر قصد سفر به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس مانند امارات، ترکیه، گرجستان یا سفرهای زیارتی به عراق را دارید، بدانید در منطقه چهارم بیمه مسافرتی قرار می‌گیرند.

 

پوشش‌های بیمه مسافرتی

بیمه مسافرتی با در نظر گرفتن انواع مخاطرات و ریسک‌های سفر، برای سنین مختلف طراحی شده است. اگر در زمان سفر، مسافر به هر دلیلی نیاز به مراقبت پزشکی پیدا کند این نوع بیمه‌نامه با پوشش‌های متعددی که دارد بهترین گزینه برای مسافر محسوب می‌شود. در این بیمه‌نامه پوشش‌های بیمه‌ای فراگیری وجود دارد که سقف خدمات این پوشش‌ها به صورت 10000 یورویی، 30000 یورویی، 50000 یورویی و 70000 یورویی یا فول کاور ارائه می‌شود که متقاضی می‌تواند بر اساس نیاز خود، بهترین طرح بیمه مسافرتی را آنلاین خریداری کند.

بهتر است مسافرین قبل از خرید بیمه مسافرتی، شرایط عمومی بیمه نامه مسافرتی را مطالعه کنند تا در زمان مقتضی بتوانند از پوشش‌های بیمه مسافرتی بهرهمند گردند. آخرین ورژن شرایط عمومی بیمه مسافرتی را می‌توانید از سایت بیمه مسافرتی دات کام دانلود و مطالعه کنید. امکان مشاوره آنلاین بیمه مسافرتی نیز در این سایت شده است و شما می‌توانید قبل از خرید از کارشناسان خبره بیمه سفر راهنمایی بگیرید.

اصطلاحات عمومی بیمه‌ مسافرتی

بیمه‌شده: همان ‌‌بیمه‌گذار است که به هر فرد ساکن و یا مقیم کشور ایران که تحت پوشش ‌‌بیمه‌نامه معتبر مسافرتی صادره از طرف شرکت ‌‌بیمه‌گر باشد، بیمه‌شده گفته می‌شود.

حق‌بیمه: به هزینه‌‌ای که بیمه‌گر دریافت می‌کند و ازای آن تعهدات بیمه‌ای ‌‌به به بیمه‌گذار ارائه میدهد، حق بیمه گفته می‌شود و انجام تعهدات ‌‌بیمه‌گر منوط به پرداخت حق‌بیمه است.

فرانشیز: درصد یا قسمتی از هزینه‌ها است که بر عهده فرد بیمه‌شده است.

بیمه‌نامه مسافرتی چگونه به مسافرین کمک می‌کند

ابتدا به این نکته دقت داشته باشید که بیمه مسافرتی باید داخل کشور خریداری شود و کسانی که پس از خروج از کشور بیمه مسافرتی خریداری کنند، تحت پوشش این بیمه قرار نمیگیرند. بیمه مسافرتی از زمان خرید به مدت 6 ماه معتبر است و از زمان درج مهر خروج در گذرنامه، بیمه مسافرتی شروع به کار می‌کند.

پوشش‌های بیمه مسافرتی

1 خدمات پزشکی و درمانی:

ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی برای موارد ناشی از حادثه یا بیماری شامل بستری شدن در بیمارستان و جراحی ها تا سقف پوشش بیمه مسافرتی خریداری شده.

استثناعات بیمه مسافرتی:

در بیمه مسافرتی، بیماری‌های مسبوق به سابقه و هزینه‌های زیبایی و بیماری‌های مزمن و موارد مربوط به مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر تحت پوشش قرار نمی گیرند.

2- فوریت‌های دندان پزشکی:

شامل کشیدن دندان و رفع درد دندان و پانسمان دندان و رفع عفونت دندان تا سقف مندرج در بیمه نامه.

3- بازگردندان جسد متوفی:

چنانچه بیمه شده در خارج از کشور به هر دلیلی فوت شود شرکت بیمه هزینه‌های بازگردندن جسد و تشریفات اداری آن را جبران خواهد نمود.

4-هزینه بازگشت غیر مترقبه:

چناچه بیمه شده به دلیل بیماری یا فوت بستگان درجه 1 مجبور به بازگشت زود هنگام از سفر گردد و از بلیط برگشت خود استفاده ننماید شرکت بیمه هزینه مربوطه را جبران خواهد نمود.

5-انتقال بیمه شده:

به نزدیکترین مرکز درمانی در اثر حادثه یا بیماری و بازگرداندن بیمه شده به ایران در صورت نیاز.

6- بازگشت یکی از اعضای بلا فصل:

بیمه شده به کشور محل اقامت در صورت بستری شدن بیمه شده بیش از 10 روز.

7-پرداخت هزینه رفت و برگشت:

در صورتی که بیمه شده بیش از 10 روز در مقصد سفر بستری گردد می تواند درخواست نماید که یکی از اعضای خانواده به هزینه شرکت بیمه تا 10 روز به عنوان همراه را داشته باشد این هزینه شامل بلیط رفت و برگشت و اقامت خواهد بود.

8- مشاوره حقوقی و پرداخت هزینه دعوی:

در صورتی که بیمه شده طبق قانون مدنی کشور مربوط تحت پیگرد باشد.

9- پرداخت هزینه های بازگشت کودکان زیر 15 سال:

چناچه  بیمه شده در بیمارستان بستری شده و یا فوت شود شرکت بیمه هزینه بازگشت کودکان زیر 15 سال به کشور را متقبل خواهد شد.

10- تاخیر در ورود باریا مفقودی بار همراه بیمه شده در کشور مقصد:

که شامل خرید های ضروری بیمه شده تا سقف مندرج در بیمه نامه می شود.

11-هزینه های تاخیر هواپیما:

شامل اقامت در هتل و صرف غذا با تایید شرکت هواپیمایی.

 

خرید آنلاین بیمه مسافرتی معتبر است؟

در جواب این این سوال صراحتا باید گفت: بله. متقاضیان بیمه مسافرتی تنها با چند کلیک می‌توانند بیمه مسافرتی خود را آنلاین خریداری کنند. این بیمه‌نامه معتبر بوده و مورد تایید مراجع داخل و خارج از کشور نیز می‌باشد. این بیمه‌نامه الکترونیکی نیازی به مهر و امضا نداشته و با یک QRCode یونیک صادر می‌گردد که هر زمان در سامانه سنهاب قابل استعلام است. این موضوع در بیمه‌نامه‌های مسافرتی سامان که در سایت بیمه مسافرتی دات کام صادر می‌شوند ذکر شده است.

 

قیمت بیمه مسافرتی:

قیمت بیمه مسافرتی بر اساس چند متغیر مانند سن مسافر، مقصد یا مقاصد مورد نظر، نوع و سقف پوشش‌های بیمه‌ای و خدمات ارائه شده شرکت بیمه، مدت زمان اعتبار بیمه نامه مسافرتی، سقف تعهد هزینه‌های پزشکی و دندانپزشکی و فوریت‌های پزشکی و مدت زمان سفر که به عبارتی از لحظه خروج از کشور آغاز شده و تا لحظه بازگشت به کشور را شامل می‌شود، بستگی دارد.

این مطلب برای همه افرادی که قصد سفر دارند مفید است. اگر هنوز سوال یا ابهامی در خصوص بیمه مسافرتی دارید می‌توانید قبل از خرید، از کارشناسان خبره سایت بیمه مسافرتی دات کام راهنمایی بگیرید.

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

1 هفته پیش
|
15584 بازدید

چطور بعد از زایمان شکم تخت داشته باشیم؟

ریپورتاژ

1 هفته پیش
|
13053 بازدید

خورشید زندگی روزت مبارک!

نوشته

3 روز پیش
|
3707 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

2 هفته پیش
|
12781 بازدید