2109
تعمیرات لوازم خانگی در منزل

تعمیرات لوازم خانگی در منزل

1402/08/24 بازدید2786

یکی از گفتگوها با روشاید سرویس مرکز رسمی(مجاز) و تخصصی تعمیرات لوازم خانگی :  اونقدر هزینه ها بالا رفته که هربار یکی از لوازم منزل بوی خرابی میده تنم میلرزه، کاشکی فقط هزینه بالاش باشه، قطعات تعویضی بی کیفیت و حتی تقلبی، بی تجربگی و ناواردبودن تکنسینا و ... مواردی هستن که آدم نگران وخسته میکنه، خدایا ایکاش یه مرجعی بود این مشکلات درک میکرد و سعی در حل اونا داشت.

دل نوشته ای همانند متن بالا، به این فکر فروبردمون که بجای نوشتن مقاله ای برای تعمیرات لوازم خانگی که بیشترشون جنبه تخصصی دارن، بهتره راهکارایی بگیم که همشهریای عزیز با رعایت اونا در منزل نیاز به تعمیر به حداقل برسونن، و ما هم بقولی یارشون بشیم و درحد توانمون به اونا آرامش بدیم.

  • پس بیا نکات مهم در طرزاستفاده از لوازم خانگی که خیلیا نمیدونن، با هم درمیون بذاریم و بکار ببندیم

" اول از همه و مهمترین مطلب: وقتی کارتون با لوازمتون تموم شد، از برق بکشیدشون. خیلی از خرابی دستگاها از انجام ندادن همین کار ساده ست. بله، یخچال فریزر یا تلویزیونۥ نمیشه دم به دیقه از برق کشید(براشون یه ترانس استاندارد بگیر)،ولی دستگاهایی که زمانای خاص و کمی ازشون استفاده می کنین(مثل لباسشویی، ظرفشویی، مایکروویو و ...) که میشه از برق کشید.  "

کولرگازی | اسپلیت :

  1. اگه از گرمایش اسپلیت استفاده نمی کنین، کامل از برق بکشیدش تا به مرور زمان بورد دستگاه سولفاته نکنه و تابستون بعد به مشکل برنخورید و بتونید باخیال راحت ازش استفاده کنین.
  2. اگه از پنل داره آب نشت می کنه، یه نگاهی بنداز شاید شلنگ تخلیه  تاشده(پیچ خورده) یا  تو ظرف آب غرق شده، تاشو باز کن، از آب درش بیار یا یه فوتی تو شلنگ بکنین درست میشه!
  3. هنگام جاروکردن یا گردگیری خونه، اسپلیتۥ خاموش کنین تا آسیب نبینه و مشکل 2 هم بوجود نیاد!

(راستی سرویس دوره ای یادت نره : فیلترا ، گاز مبرد ، سلامت و عدم گرفتگی ناودون و ... چک کن)

جاروبرقی :

  1. غیرازمواقع ضروری از کیسه دائمی(نقش کیسه اضطراری بازی می کنن) استفاده نکنین، گردوخاکۥ از خودشون عبور میدن و به موتور لطمه میزنند.
  2. سیم جاروبرقی تا انتها در نیارین(حداقل 10% سیم در داخل دستگاه بمونه) تا سیم جمع کن خراب نشه.
  3. موقع جمع کردن سیم، با دست همراهیش کنین که توداخل دستگاه گره نخوره.

(راستی سرویس دوره ای یادت نره : فیلترا ، کیسه ، سلامت و عدم گرفتگی خرطومی و ... چک کن)

ماشین ظرفشویی :

  1. در صورتی که قصد عدم استفاده از دستگاه بیش از 6 ماه را دارین، مخزن نمک تخلیه کنین تا باعث پوسیدگی سبدا،کابینای استیل و ... نشه.
  2. علاوه بر مورد 1 ، کف دستگاه (مخزن فیلتر) به اندازه یک لیوان آب وجود داره، اون هم خالی کنین(تا بوی تعفن و لجن نگیره).
  3. اگر ظرفا خوب تمیز نمی شن، سوراخای بازوی آب پخش کن بررسی کنین که گرفته نباشن.
  4. از نشتی ظرف نمک(دور ظرف ها شوره میزنه) با واشریا گذاشتن درب، جلوگیری کنین تا کابین استیل و سبد خراب نشن.
  5. اگه آب سرد باشه(دمای آب پایین باشه)، دستگاه ظرف تمیز نمیشوره.
  6. اگه داخل دستگاه کثیف باشه، ظرفا خوب شسته نمی شن و کدر میشن.(دستگاه باید جرمگیری بشه).

(راستی سرویس دوره ای یادت نره : جرمگیری، سلامت بازوی آب پخش کن، سلامت محفظه قرص شوینده و ...  چک کن)

 

ماشین لباسشویی :

  1. در مواقع غیر ضروری از برنامه های کمتر از 1 ساعت(برنامه Quick) استفاده کنین.
  2. برای شستن چیزای کوچیک، اونا باید تو کیسه توری قرار بگیرن، تا وارد پمپ تخلیه نشن.
  3. برای شستن لباسای توری یا پرده های توری، یک قاشق غذاخوری نمک به مایع شوینده اضافه کنین تا کف، کنترل شده و به بیرون دستگاه نریزه (سوراخای توری با ایجاد اکسیژن کف بیشتری میسازن).
  4. حتما به لرزش دستگاه حساس باشین، و مشکلشو حل کنین تا به دردسرای بزرگتر و هزینه ای زیاد برنخورین.

(راستی سرویس دوره ای یادت نره : جرم گیری با سرکه سفید و قرص یا پودر جرم گیر ، عدم گرفتگی مسیرتخلیه، تمیزکردن فیلتر تخلیه، مسیر تخلیه و ... چک کن)

یخچال فریزر :

      یکی از دستگاهایی که تو خونه خیلی مهمه و درعین حال مظلومه، یخچال فریزر که بی وقفه کار میکنه و اگه یه روز هم خسته بشه، اکثرن بی معطلی به بخش تعمیر یخچال(ساید) میبرنش، البته انشالله هم زود خوب میشه و برمیگرده. ولی چیکار کنیم خسته نشن و یا دیرتر خسته شن؟

یادتونه: تو یخچالای قدیمی یه سری میله های مارپیچ مشکی پشت یخچال بود، خب حالا تو جدیدا اینارۥ فشرده کردن و گذاشتن داخل یخچال بغل موتور(بنام: کندانسور)، و برای خنک کردنشم، یه فن گذاشتن، و بهتره سالی یه بار (مثلن موقع خونه تکونی) اون محلۥ تمیز کنین. که خیلی هم راحته: فقط یه اسپری چند منظوره و یه بطری آب معدنی میخاد. کافیه روی کندانسور و فن کندانسور کامل اسپری کنید و بعدش در آب معدنیۥ  سوراخ کرده و با فشار مواد شوینده اسپری شده را ازبین ببریم.

  • راستی درب یخچالۥ سنگین نکنین، تا لولاهاش آسیب نبینه.

مایکروویو :

  1. ظروف فلزی و چینی دور طلا یا نقره آبکاری شده نذارین
  2. روی غذا درپوش بذارین تا به قطعات کابین از جمله عایق میکا و هیتر نپاشه

راستی یه مطلب جالبم بگم لذت ببرین : بارها شده می خواستین پوست یه سری مواد، ازقبیل گوجه فرنگی، سیر و ... را جداکنین، داغون شدینۥ شایدم تا آخرش نرفتین، ول کردین!؟ ولی دیگه نگرانیا تموم شد؟ ما براتون یه ترفندی داریم :

  • برای گوجه فرنگی: روی گوجه ها چند خط نازک بکشین، و بعد اونا رو بمدت 10 ثانیه با قدرت 900وات بذار تو ماکرو وبعد تمام، حالشو ببرین.
  • برای سیر: سر و ته سیرا رۥ بگیر، بعد مثل گوجه فرنگیا اونا رو بمدت 10 ثانیه با قدرت 900وات بذار تو ماکرو وبعد راحت پوستشونۥ بردارین.

(راستی هر از چندگاهی ماکروویو تمیزکن : یه کاسه سوپ خوری حاوی یک استکان آب ویک استکان آب لیمو یا سرکه سفید 10 دقیقه با قدرت 900 وات بذار تو ماکروویو، و بعدش داخل کابینۥ با یه دستمال تمیز کن)

هود :

  1. ماهی یکبار فیلترهودۥ کاملاً خارج کرده و تمیز کنین. حتا یه سری فیلترای هودۥ میشه با ماشین ظرفشویی هم شست. فقط یادتون باشه که قبل از نصب دوباره فیلتر، حتماً اونو کاملاً خشک کنین.(اینکار مکش هودۥ عالی میکنه)
  2.  دور موتورهودۥ به گونه ای تنظیم کنین که با ابعاد آشپزخونه و تعداد بار آشپزیتون بخونه. به عنوان مثال یه آشپزخونه بزرگ باتعداد زیاد دفعات آشپزی در اون، حتما به دورموتور بالا نیاز داره تا از مکش قویتری برخوردار باشه.

         (راستی سرویس دوره ای یادت نره)                                

تلویزیون :

راستی میدونستین بیشتر خرابیای تلویزیون بخاطر سه راهی برقشونه! اونقدر وسایل دیگه وصلن به سه راهی که نگو!
یه سری که غوغا میکنن تلفن بی سیم شونۥ هم به سه راهیه میزنن؟! که خودش با ایجاد یه سری نوسانات ریز تو سه راهی به تلویزیون آسیب میزنه. کلا بهتره: به سه راهی فقط تلویزیون و وسایل مرتبط با اون مثل گیرنده دیجیتال و ... وصل باشن. از طرفی نوع سه راهی هم مهمه، که بهتره سه راهی محافظ دار داخل سرامیکی و استاندارد استفاده کنین.



کنترل از راه دور لوازم خانگی :

آخیش، بابا خیلی باحاله، اصلن نه حالشو داشتم نه وقتشو، به کی میگفتم که بره کولرگازیو روشن کنه که تا من رسیدم، خونه خنک باشه؟! دمشون گرم با این تکنولوژی، دیگه با یه موبایل نه فقط تلویزیون، بلکه میشه هر دستگاهی رۥ هدایت کرد، از کولرگازی گرفته تا لباسشویی و ظرفشویی و ...

در این قسمت قصد داریم تا روش کنترل از راه دور لوازم خونگی با هم یاد بگیریم.

  • چیزای موردنیاز :
  1. داشتن قابلیت اتصال از راه دور (WiFi,Bluetooth)
  2. داشتن برنامه مخصوص برند مربوطه برای کنترل از راه دور(برنامه مخصوص سامسونگ SmartThings ، ال جی Smart ThinQ، برای بوش Home connect و برای آاگ My AEG Care که باید دانلودشون کنین)
  • مراحل کار :
  1. برنامه رۥ دانلود کنین و وارد بشین.

برنامه مخصوص برند دستگاتونۥ نصب کنین، یه حساب کاربری ایجاد کنین یا با استفاده از حساب کاربری گوگلتون وارد برنامه بشین.

  1. دستگاه و وای فای اونۥ روشن کنین :

 (دستگاهۥ روشن کنین و بلوتوث و یا Wi-Fi رۥ فعال کنین. همچنین بررسی کنین که بلوتوث روی گوشی شما فعال باشه و به وای فای منزلتون هم وصل باشین)

  1. گوشیتونۥ به وای فای دستگاه وصل کنین  :   

(در داخل برنامه ، نوع دستگاهتونۥ انتخاب کرده و اونۥ به شبکه خانگیتون وصل کنین. تلفنتونۥ با استفاده از بلوتوث یا Wi-Fi به دستگاهتون وصل کنین)

  1. دستگاه تونۥ  به وای فای منزلتون وصل کنین  :

(درداخل برنامه، ازشما خواسته می شه که دستگاه رۥ به Wi-Fi منزلتون با اعتبارسنجی وصل کنین)
 

  • در داخل تلفنتون وای فای خونتونۥ پیدا کنین و رمز عبور رۥ وارد کنین.
  • منتظر اتصال باشین، ممکنه تا یک دقیقه طول بکشه.
  • وقتی وصل شدین، در داخل برنامه به دستگاتون یه اسمی بدین.(تا از این به بعد هر موقع باهاش کار دارین از این اسم استفاده کنین)

                                "  تذکر مهم : حواستون به سرقت اطلاعات شخصی ، هک و ... هم باشه
                                   مرکزمشاوره  تعمیر لوازم خانگی

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها