2109
تاثیر ستاره های هتل در کیفیت خدمات

تاثیر ستاره های هتل در کیفیت خدمات

1402/07/15 بازدید288

مسافرت و جابه‌جایی می‌تواند به هزار و یک علت انجام شود. سفرهای کاری، تحصیلی، زیارتی، تفریحی، سیاحتی و غیره همگی جزء اهدافی هستند که روزانه افراد زیادی را از یک گوشه در جهان به گوشه‌ای دیگر منتقل می‌کنند. اولین گام برای انجام یک مسافرت، برنامه‌ریزی کردن برای شروع مدت زمان سفر و پایان آن است. بعد از آن شما به مجموعه‌های مسافرتی مربوطه مراجعه کرده و بلیط سفر و اقامتگاه خود را نیز مشخص می‌کنید. اصلی‌ترین دغدغه شاید بعد از برنامه‌ریزی کردن زمان و تهیه بلیط، انتخاب و رزرو آنلاین هتل و اقامتگاه باشد. فاکتورهای زیادی در انتخاب یک هتل نقش دارند که ما در ادامه آنها را با هم بررسی خواهیم کرد.

 

هتلداری و ستاره‌هایی که ستاره نیستند

به دلیل مسافرت‌های متعدد و فراوانی که روزانه در سراسر دنیا رخ می‌دهد، سیستم هتلداری پیشرفت بسیار چشمگیری داشته است. در همین راستا سال‌هاست در دنیای تخصصی هتل و هتلداری بحثی جذاب بنام ستاره‌های هتل به راه افتاده است. البته این ستاره‌ها هیچ شباهتی به ستاره‌های آسمان ندارند!

بلکه نشان‌دهنده لوکس بودن سطح هتل و میزان عالی کیفیت خدمات آن در تمام زمینه‌ها هستند. برای مثال در میان هتل‌ های تهران شما هتل‌ها واقامتگاه‌هایی با ستاره‌های مختلف را مشاهده می‌کنید؛ البته حتی اگر از سیستم ستاره‌دار بودن هتل‌ها نیز اطلاع نداشته باشید، باز هم با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شوید که هتل یک ستاره به لحاظ کیفیت خدمات و دیگر ویژگی‌ها هیچ شباهتی به هتل پنج ستاره ندارد.

حالا شاید برای شما این سوال پیش آید که تعداد ستاره‌ها چطور می‌توانند همه چیز را در دو هتل مشابه در یک شهر تغییر دهند؟ برای پاسخ به این پرسش توصیه می‌کنیم که در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

 

رمزگشایی از ستاره‌های یک هتل

بدون شک تا به امروز جسته‌گریخته نکاتی در مورد ستاره‌های هتل شنیده و می‌دانید. ستاره‌ها در یک هتل تاثیر بسزایی در رزرو آن داشته و یکی از فاکتورهای مهم برای انتخاب و اقامت هستند. به عبارتی رزرو هتل بدون در نظر گرفتن ستاره‌های آن چندان عملی معقول و منطقی به حساب نمی‌آید. نکته مهمی که در زمان انتخاب یک هتل باید در نظر بگیریم این است که هرچه تعداد ستاره‌های یک هتل بالاتر و بیشتر باشد، کیفیت خدمات در آن هتل بالاتر بوده و لوکس‌تر است. به‌ عبارتی در تمام هتلهای ایران و جهان مانند هتل پارسیان آزادی ، ستاره‌ها دقیقاً با تعداد و درخشش خود مشخص می‌کنند که یک هتل در چه رتبه‌بندی و درجه‌ای قرار دارد.

ناگفته نماند که این فاکتور هم مانند سایر موارد مشابه نمی‌تواند تعریف دقیقی داشته باشد. بدین معنا که گاهی اوقات برخی از هتل‌ها عملکردی کاملاً متناقض با تعداد ستاره‌های خود دارند. در این بین می‌توان به رزرو هتل چهار ستاره‌ای اشاره کرد که کیفیت خدمات آن در حد هتل‌های پنج ستاره است. یا هتل پنج ستاره‌ای که کیفیت خدمات آن در حد هتل‌های چهار ستاره است.

 

در این بین، نکته قابل توجه این است که در ۹۰ درصد موارد ستاره‌ها واقعی هستند و هرچه تعدادشان بیشتر باشد، بالا بودن سطح کیفیت خدمات را نشان می‌دهند. ناگفته نماند که فاکتورهای دیگری هم هستند که ستاره‌ها به آنها اشاره مستقیمی دارند. برای مثال:

  • موقعیت جغرافیایی و مکانی هتل، دوری و نزدیکی خدمات و سیستم حمل‌ونقل شهری به آن
  •  مساحت هتل، طراحی و اجرای آن
  • متریال‌های به کار رفته برای احداث هتل
  • بالا بودن یا پایین بودن سطح کیفیت خدمات و امکانات هتل به لحاظ کیفی و کمی
  • و در نهایت تعداد نیروی انسانی و پرسنل هتل و همینطور میزان دانش و آگاهی آنها با قوانین هتلداری

همگی از جمله فاکتورهایی هستند که در تعیین تعداد ستاره‌های هتل نقشی اساسی دارند.

چند نکته دیگر در باب ستاره‌های زمینی هتل‌ها

نکته دیگری که باید دراین‌باره به آن اشاره کنیم این است که تعیین کردن ستاره‌های یک هتل بر اساس فاکتورهای بومی هم انجام می‌شود. به عبارتی شاید یک هتل پنج ستاره مانند هتل‌ های تهران به لحاظ کیفیت و خدمات هیچ شباهتی با هتل‌های پنج ستاره اصفهان نداشته باشد. این فاکتور در مورد هتل‌های قرار گرفته در دیگر کشورها نیز صادق است. به همین دلیل شما باید در زمان انتخاب یک هتل علاوه بر در نظر گرفتن تعداد ستاره‌های آن، کمی هم تحقیق و جستجو کرده و اطلاعات تکمیلی در مورد هتل‌ها را از فضای مجازی کسب کنید.

 

تعریف تخصصی ستاره‌های هتل

 

در این قسمت به شما خواهیم گفت که تعداد ستاره‌های هتل‌ها هر کدام چه معنا و مفهومی دارد. هتل‌هایی با یک ستاره هتل‌های گردشگری، هتل‌هایی با دو ستاره هتل‌های استاندارد، هتل‌هایی با سه ستاره هتل‌های رفاهی اقامتی، هتل‌هایی با چهار ستاره هتل‌هایی لوکس و درجه یک و هتل‌هایی با پنج ستاره، هتل‌های بسیار مجلل هستند.

  • هتل‌های یک ستاره یا همان هتل‌های گردشگری با ابتدایی‌ترین امکانات رفاهی در اختیار شما قرار می‌گیرند. مساحت اتاق‌ها کوچک است و تعداد پرسنل محدودی دارند.
  • هتل‌های دو ستاره یا هتل‌های استاندارد یک سطح از هتل‌های یک ستاره بالاتر بوده و البته مساحت اتاق‌ها و فضاهای آنها نیز بزرگ‌تر است. ناگفته نماند که در این هتل‌ها برای سرو صبحانه و دیگر وعده‌های غذایی، رستوران نیز تعبیه شده است.
  • هتل‌های سه ستاره یا به عبارتی هتل‌های رفاهی اقامتی که در سطح بالاتری از هتل‌های دو ستاره هستند و کیفیت معقولانه‌ای دارند. هزینه آنها از هتل‌های چهار ستاره و پنج ستاره کمتر است و به طور معمول همگی یک سوئیت کامل با بهترین امکانات رفاهی نیز در مجموعه خود دارند.
  • هتل‌های چهار ستاره جز هتل‌هایی هستند که کیفیت بسیار بالایی داشته و امکانات خاص و متفاوتی دارند. تعداد پرسنل در این هتل‌ها زیاد است و با بهترین خدمات رفاهی از شما پذیرایی می‌کنند.
  • و در نهایت هتل‌های پنج ستاره که ورژن بسیار لوکس و باکیفیتی نسبت به هتل‌های چهار ستاره هستند. و از هر لحاظ چه مساحت هتل و کیفیت خدمات و چه در مورد حرفهای بودن پرسنل، در بالاترین و بهترین حالت به سر می‌برند.

 

ستاره‌هایی به روشنی ستاره‌های آسمان شب

این مطلب به تاثیر ستاره‌ها در میزان کیفیت خدمات هتل‌ها اختصاص یافت. سخن آخر اینکه اگر تصمیم به سفر و انتخاب یک هتل خوب داشتید، توصیه می‌کنیم که از خدمات مجموعه اسنپ تریپ غافل نشده و با راهنمایی این مجموعه بهترین انتخاب را برای هتل محل اقامت خود انجام دهید.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها