2109
بهترین زمان برقراری رابطه جنسی بعد از سقط

بهترین زمان برقراری رابطه جنسی بعد از سقط

1402/07/07 بازدید1617

بهترین زمان برقراری رابطه جنسی بعد از سقط

سقط جنین یکی از روش‌های خیلی مهم ختم بارداری در خانم‌ها است. در این روش، بارداری به دلایل مختلفی مثل مصرف داروها، جراحی و یا حوادث طبیعی خاتمه پیدا می‌کنه. در نهایت با صرف نظر کردن از روشی که مادر به واسطه آن کودک خودش را از دست داده نیازه تا مادران در طی دوره‌‌ی سقط مراقبت‌های ضروری را برای حفظ سلامتی‌شون انجام بدن. معمولا در زمان‌هایی که مادر عمل سقط را در مرکز تخصصی انجام داده با کمترین عارضه ناشی از سقط مواجه می‌شه. با این حال، بسیاری از مادرانی که فرایند سقط جنین را پشت سر گذاشته‌اند باز هم با عوارضی مثل گرفتگی شکم، خونریزی خفیف واژینال، تهوع، درد سینه و خستگی روبرو می‌شن.

انتخاب بهترین زمان برای برقراری رابطه جنسی بعد از سقط نی نی سایت

بروز خونریزی بعد از سقط

خیلی از خانم‌ها بعد از سقط جنین عوارض جسمی ناراحت کننده‌ای را تجربه می‌کنن. خونریزی یکی از شایع ترین عوارضیه که گریبان‌گیر بسیاری از خانم‌‌ها بعد از سقط جنین می‌شه. حالا با توجه به شرایط جسمی خانم و نحوه سقط میزان خونریزی می‌تونه شدید و یا خفیف بشه. در خونریزی‌های شدید ممکنه طول دوره خونریزی خیلی طولانی بشه. در این شرایط معمولا خونریزی مادر در حدود 12 ساعت به طور مداوم اتفاق می‌افته. خونریزی شدید خانم در این شرایط می‌تونه سلامت مادر را به شدت به خطر بندازه. البته رنگ خون خارج شده از بدن مادران هم می‌تونه نشان دهنده وقوع مشکل بعد از سقط باشه.

برای مثال اگر خانم‌ها بعد از سقط جنین شاهد خارج شدن خون قرمز روشن از واژن خودشون باشن باید این مورد را به عنوان یک نشونه خطر در نظر بگیرن. در نتیجه در این شرایط بهتره تا خانم از نظر متخصص خودش در این مورد بهره‌مند بشه.

 

آیا برقراری رابطه جنسی بعد از سقط مجاز است

اگر خانمی به هر دلیلی دچار سقط جنین بشه در درجه اول باید نسبت به حفظ سلامت خودش دقت کنه. یکی از موارد مهمی که باید بعد از سقط به اون توجه کرد انتخاب زمان مناسب برای برقراری رابطه جنسی بعد از سقط است. در واقع بیشتر متخصصین به خانم‎‌ها متذکر می‌شن که اگر دچار سقط جنین شدن نباید به مدت دو هفته هیچگونه رابطه جنسی برقرار کنن. در واقع خودداری از انجام رابطه جنسی بعد از سقط می‌تونه تا حد زیادی احتمال عفونت در بدن خانم رو کاهش بده. همین دلیل هم باعث شده تا عدم برقراری رابطه جنسی بعد از سقط به یکی از مهمترین موارد مراقبتی در این دوران تبدیل بشه. در نهایت شما برای برقراری رابطه جنسی بعد از سقط به آمادگی احساسی و روحیه‌ای هم احتیاج دارید.

در نتیجه قبل از شروع دوباره زندگی جنسی حتما به این موضوع توجه کنید. در نهایت اگر بعد از سقط شما رابطه جنسی محافظت نشده‌ای برقرار کردید بهتره تا از پزشک خودتون برای جلوگیری از بارداری مجدد کمک بگیرید. گاهی زمان آمیزش جنسی، خانم‌ها بعد از سقط با دردهای شدیدی مواجهه می‌شن. در این شرایط هم شما باید بلافاصله به مرکز پزشکی مراجعه کنید. معاینات صورت گرفته در مرکز پزشکی میتونه به شما این اطمینان رو بده که سقط برای بدن شما عارضه‌ای ایجاد نکرده.

برخی عوارض جانبی عادی که پس از سقط در خانم‌ها دیده می‌شه

گرفتگی شکم

خونریزی خفیف و شدید از واژن

تهوع و استفراغ

 درد سینوسی

خستگی

در حالی که بسیاری از متخصصان سقط‌هایی که تحت نظر پزشک و با روش جراحی انجام می‌شه رو ایمن می‌دونند. باز هم گاهی مشاهده شده که خانم‌‌ها با عوارض سخت و ناراحت کننده‌ای بعد از سقط روبرو شدن. یکی از مرسوم‌ترین عارضه‌هایی که خانم‌ها بعد از سقط جنین با آن مواجهه می‌شن عفونته. عفونت بعد از سقط جنین می‌تونه به یکی از دلایل رایج مثل سقط ناقص جنین، قرار گرفتن واژینال در معرض باکتری‌ها و یا حتی به دلیل رابطه جنسی زود‌هنگام ایجاد بشه. در نهایت اگر شرایط به گونه‌ای پیش اومد که بعد از سقط شما مجبور به برقراری رابطه جنسی شدید به خاطر داشته باشید در این زمان از تامپون‌ها استفاده نکنید. استفاده نکردن از تامپون در این زمان می‌تونه خطر عفونت رو تا حد زیادی برای شما کاهش بده.

علائم سقط جنین نی نی سایت

روش های کنترل عوارض سقط جنین

اگر بعد از سقط جنین شما با علائمی مثل ترشحات بدبوی واژن، تب و درد شدید لگن، عفونت‌های درمان نشده که سبب ایجاد التهاب‌های لگنی می‌شن مواجه شدید بدون فوت وقت حتما با پزشک خودتون تماس بگیرید و نسبت به درمان اقدام کنید. در نهایت خانم‌ها صرف نظر از روشی که به دوران بارداری خود خاتمه می‌دن باید به مراقبت‌های بعد از سقط بسیار اهمیت بدن. شما می‌توانند برای کاهش عوارض ناشی از سقط از روش‌های مراقبتی رایج در این شرایط استفاده کنید. استفاده از پد‌های حرارتی برای تسکین دردهای ناشی از گرفتگی عضلات و همچنین هیدراته کردن بدن خودتون به خصوص اگر علائمی مثل اسهال و تهوع دارید هم توجه کنید.

در این زمان‌‌ها شرایط مناسبی رو برای افزایش حمایت عاطفی خودتون ایجاد کنید. به خاطر اینکه تغییرات هورمونی می‌تونه سبب افزایش ناامیدی در این دوران بشه. از داروهای مسکن هم طبق نظر پزشک استفاده کنید و در نهایت از روش‌های ماساژ درمانی برای کاهش گرفتگی عضلات شکم استفاده کنید. در نتیجه خانم‌ها می تونن با رعایت موارد ذکر شده در متن این دوران رو قدری راحت‌تر طی کنند.  

منبع
www.centromedicoaragon.com

 

 

 

 
منبع : بهترین زمان برقراری رابطه جنسی بعد از سقط

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها