2109
چگونه کیف‌پول ارز دیجیتال بسازیم؟ ۲ روش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری

چگونه کیف‌پول ارز دیجیتال بسازیم؟ ۲ روش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری

1402/06/11 بازدید427

هرکسی که وارد دنیای کریپتو کارنسی می‌شود، لازم است برای نگهداری و انتقال رمزارزهای خود، کیف پول ارز دیجیتال خود را داشته باشد. کیف پول‌های دیجیتال مثل کیف پول‌های فیزیکی هستند که از دارایی‌های دیجیتال شما نگهداری می‌کنند.

در این روش امن کاربران می‌توانند با ذخیره رمزارزهای خود کنترل کاملی روی دارایی‌های دیجیتالشان داشته باشند.

در ادامه این مقاله، درباره ماهیت کیف پول‌های ارز دیجیتال و انواع آن‌ها صحبت کرده و نحوه ساخت کیف پول ارز دیجیتال را مرور می‌کنیم. حتماً تا پایان همراه باشید تا یک صرافی خوب برای خریدوفروش ارز دیجیتال را هم به شما معرفی کنیم.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول‌های ارز دیجیتال برای نگهداری رمزارزها استفاده می‌شوند. پس از خرید ارزهای دیجیتال در یک صرافی معتبر، می‌توانید آن را به کیف پول منتقل کنید.

برای مثال پس از خرید مانا یا دیگر ارزهای دیجیتال در صرافی، آن را به کیف‌پول دیجیتال خود مثل تراست‌ولت یا متامسک انتقال می‌دهید.

 این کیف‌پول‌ها در دو حالت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری وجود دارند. والت‌ها امکان دریافت، ذخیره و ارسال دارایی‌های دیجیتال را دارند.

تمام درخواست‌ها و تراکنش‌های کاربران در قالب کدهای رمزنگاری‌شده توسط کیف‌پول به شبکه ارسال می‌شود.

برای انتقال رمزارز از کیف پول خود به کیف‌پول شخصی دیگر، باید آدرس کیف‌پول شخص مقابل را با مبلغ تراکنش در والت وارد کنید. بعد از وارد کردن کلید خصوصی، تراکنش شما تایید شده و فرایند انتقال شروع می‌شود.

اگر نیاز است تا شخص دیگری برای شما ارز دیجیتال انتقال دهد، باید کلید عمومی یا آدرس کیف‌پول خود را برای او بفرستید. همان مراحل دوباره طی می‌شوند و تراکنش به انتها می‌رسد. با تایید تراکنش، می‌توانید مقدار ارز دریافتی را در کیف‌پول خود مشاهده کنید.

نکته: دقت کنید از یک صرافی خرید کنید که امکان مشاهده قیمت لحظه ای ارز دیجیتال ا فراهم کرده باشد و هنگام انتقال هم حتماً از درست‌بودن آدرس‌ها مطمئن شوید تا دچار ضرر نشوید.

نحوه ساخت کیف‌پول نرم‌افزاری ارز دیجیتال

برای ساخت والت ارز دیجیتال کافی است یکی از برنامه‌های کیف‌پول دیجیتال را روی گوشی موبایل یا لپ‌تاپ خود نصب کنید. بعد از آن می‌توانید دارایی‌های دیجیتال خود را از صرافی به کیف‌پول دیجیتال خود منتقل کنید.

برای ساخت کیف پول ارز دیجیتال در گوشی موبایل، می‌توانید مراحل زیر را طی کنید:

1. انتخاب کیف‌پول

قبل از هر کاری در قدم اول باید با انجام تحقیقات و صرف زمان، کیف پول مناسب خود را انتخاب کنید. کیف‌پولی را انتخاب کنید که از نظر دسترسی، امنیت و خدمات‌رسانی کیفیت مناسبی داشته باشد. اگر برایتان اهمیت دارد، وجود نسخۀ دسکتاپ برای هر کیف‌پول را هم بررسی کنید.

2. دانلود اپلیکیشن کیف پول

بعد از اینکه کیف پول دلخواه خود را انتخاب کردید، نیاز است تا برنامه آن را از فروشگاه‌های اپلیکیشن مثل گوگل‌پلی، دانلود و نصب نصب کنید.

3. ساخت حساب کاربری

حالا باید حساب کاربری خود بسازید. برای این کار باید اطلاعات هویتی خود را وارد کرده و پروفایل خود را ایجاد کنید.

4. انتقال دارایی‌های دیجیتال از صرافی به کیف‌پول

برای تکمیل فرایند ساخت کیف پول ارز دیجیتال، لازم است دارایی‌هایی را که در کیف‌پول هر صرافی دارید، به کیف‌پول اختصاصی خود منتقل کنید.

نحوه ساخت کیف‌پول سخت افزاری ارز دیجیتال

در کیف‌پول‌های سخت‌افزاری، می‌توانید تمام دارایی‌های دیجیتال خود را به شکل آفلاین ذخیره و نگهداری کنید. این نوع از کیف پول‌ها برای کاربرانی مناسب است که قصد سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت دارند و رمزارزهای خود را به‌طور مداوم معامله نمی‌کنند.

کیف‌پول‌های سخت‌افزاری شامل درایوهای یواس‌بی می‌شوند که می‌توانید به‌راحتی حمل‌شان کنید. برای ساخت کیف پول سخت‌افزاری ارز دیجیتال هم کافی است مراحل زیر را طی کنید:

1. انتخاب کیف‌پول سخت‌افزاری

برای انتخاب کیف‌پول سخت‌افزاری باید با توجه به کاربری آسان و میزان امنیت تصمیم بگیرید. کیف‌پول‌های مختلفی مثل Ledger، Trezor و Keepkey وجود دارند که از بین آن‌ها انتخاب کنید.

2. خرید کیف‌پول سخت‌افزاری

بعد از انتخاب کیف پول مناسب، باید آن را خریداری کرده و نرم‌افزار مخصوصش را دانلود و نصب کنید. این کار باعث مدیریت بهتر دارایی‌های موجود در کیف پول می‌شود.

3. انتقال دارایی‌های دیجیتال از صرافی به کیف‌پول

بعد از خرید و آماده‌سازی کیف‌پول سخت‌افزاری مناسب، نوبت به منتقل‌کردن رمزارزها از صرافی به کیف‌پول سخت‌افزاری می‌رسد.

نکات مهم در زمان ساخت کیف پول ارز دیجیتال

برای داشتن یک کیف پول مطمئن و ایمن، بهتر است نکات زیر را رعایت کنید:

استفاده از گذرواژه

برای نگهداری بهتر از کیف پول خود، خیلی مهم است که از یک کلید خصوصی مطمئن و ایمن استفاده کنید؛ در غیر این صورت امکان دسترسی غیرمجاز کلاهبرداران به کیف پول شما بسیار زیاد می‌شود.

فعال‌کردن احراز هویت دوعاملی

احراز هویت دوعاملی مثل یک لایه امنیتی برای کیف شما است. با فعال‌سازی این ویژگی، با دسترسی به کلید خصوصی هم کسی نمی‌تواند دارایی‌های شما را بردارد؛ چون تنها راه ورود به کیف‌پول ارسال کد چندرقمی به شماره موبایل دارنده آن است.

استفاده از چند کیف‌پول

برای امنیت بیشتر دارایی‌های دیجیتالی‌تان بهتر است تمام آن‌ها را در یک کیف‌پول نگهداری نکنید. دارایی‌هایتان را به چند کیف پول انتقال دهید. به‌روزکردن برنامه کیف‌پول

اگر کیف‌پول نرم‌افزاری شما برنامه موبایل دارد، سعی کنید هر چند وقت یک بار اپلیکیشن کیف پول را به‌روز کنید تا پیشرفت‌های مربوط به امنیت آن لحاظ شود.

صرافی راستین، کیف ‌پولی امن برای دارایی‌های شما

صرافی ارز دیجیتال راستین با سابقه چندساله‌ای که در حوزه ارز دیجیتال و بلاک‌چین دارد، فضایی عالی را برای کسب درآمد کاربران ایرانی فراهم کرده است. در راستین می‌توانید سفارش‌گذاری و معامله را با کارمزدی منطقی و البته کم (کمترین کارمزد میکری = ۰) در محیطی کاربرپسند انجام دهید.

ناگفته نماند که در شروع، تا ۱۰۰ تتر امکان معاملۀ بدون کارمزد خواهید داشت.

با ثبت‌نام در صرافی راستین به فضایی امن دسترسی پیدا می‌کنید که می‌توانید تمام فعالیت‌های مربوط به ارز دیجیتال خود از جمله استیکینگ را در آن انجام دهید.

از جمله مزایای راستین می‌توان به تنوع و تعداد زیاد کوین‌ها، امنیت، به‌روزرسانی لحظه‌ای قیمت ارزهای دیجیتال و پشتیبانی ۲۴ساعته اشاره کرد.

دارایی‌های دیجیتال شما در کیف‌پول اختصاصی راستین با شیوه‌های مدرن امنیت ذخیره‌سازی و نگهداری می‌شوند و می‌توانید با خاطری آسوده به معامله ارزهای دیجیتال بپردازید.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها