2109
بررسی فرآیند خرید بلیط هواپیما استانبول و اقامت در این شهر

بررسی فرآیند خرید بلیط هواپیما استانبول و اقامت در این شهر

1402/03/02 بازدید166

برای سفر به استانبول دو گزینه پیشرو دارید؛ اول سفر با تور و دوم برنامه‌ریزی توسط خودتان. اگر با تور سفر می‌کنید که همه خدمات از جمله خرید بلیط و رزرو اقامتگاه برای شما انجام خواهد شد. اما اگر قصد دارید خودتان برنامه‌ریزی کنید، نیاز به خرید بلیط هواپیما و همچنین رزرو هتل خواهید داشت. بنابراین در این مقاله با بررسی فرآیند خرید بلیط هواپیما استانبول و همچنین نکات مهم آن، نحوه رزرو هتل را به شما معرفی خواهیم کرد.

چگونگی خرید بلیط هواپیما استانبول

خرید بلیط هواپیما در حال حاضر ساده‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید. با این تعریف که در گذشته حتما باید خود را به یکی از آژانس‌های هواپیمایی می‌رساندید و بلیط مورد نظر خود تهیه می‌کردید. این در صورتی است که زمان و هزینه زیادی برای رفتن به یک دفتر هواپیمایی صرف می‌شد ولی در حال حاضر می‌توانید به ساده‌ترین شکل بلیط را به‌صورت اینترنتی از سایت‌های فروش بلیط مانند https://mrbilit.com/flights/IST خریداری کنید. روشی که محدودیت زمانی و مکانی ندارد. اما حتما توجه کنید که از سایت‌های معتبر و دارای پشتیبانی بلیط تهیه کنید.

پس از این که روش خرید خود را انتخاب کردید، باید نوع بلیط را در نظر بگیرید. یعنی می‌توانید از بلیط‌های سیستمی یا چارتری استفاده کنید. اگر سفر خود را به‌طور کامل برنامه‌ریزی کرده‌اید و می‌دانید دقیقا در چه تاریخی می‌خواهید خود را به مقصد برسانید، می‌توانید حتی از چند ماه گذشته بلیط خود را به‌صورت سیستمی خریداری کنید. این بلیط‌ها با نزدیک شدن به زمان سفر معمولا با افزایش قیمت مواجه می‌شوند و در نتیجه بهتر است از قبل آن‌ها را تهیه کنید. در مقابل بلیط‌های چارتری قرار دارند که ما آن‌ها را به بلیط‌های لحظه آخری نیز می‌شناسیم و می‌توانید بیشتر اوقات آن را با هزینه کمتر بخرید.

کلاس پروازی نیز از دیگر مواردی است که در خرید بلیط باید به آن توجه کنید. بلیط‌های هواپیما معمولا به‌صورت اکونومی و بیزینس به فروش می‌رسند. بلیط‌های اکونومی به‌صرفه‌تر از بیزینس هستند و در نتیجه در قیمت نهایی تفاوت زیادی دارند.

نکات مهم در زمان خرید بلیط استانبول

پس از بررسی‌های اولیه برای خرید بلیط، لازم است نکاتی را به‌صورت کلی رعایت کنید تا خرید مناسب‌تری با توجه به بودجه و شرایط خود داشته باشید. در ادامه این نکات را بیان خواهیم کرد.

اولین و مهم‌ترین نکته در رابطه با بلیط‌های چارتری و سیستمی است. با این توصیف که بلیط‌های چارتری معمولا ارزان‌تر از سیستمی هستند اما این موضوع همیشه درست نیست. در زمان فصل پرسفر قیمت بلیط‌های چارتری با سیستمی یکسان خواهد شد. ضمن اینکه هنگام خرید بلیط سیستمی، هزینه بلیط برای کودک و بزرگسال متفاوت است اما در بلیط‌های چارتری این هزینه یکسان خواهد بود. از این‌رو در صورتی که با کودک سفر می‌کنید، بهتر است جمع هزینه‌ها را به خوبی برآورد کنید.

این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که خدمات ارائه شده برای بلیط‌های چارتری و سیستمی یکسان خواهد بود و ممکن است شما با خرید بلیط چارتری در صندلی بنشینید که مسافر کناری شما بلیط سیستمی آن پرواز را خریداری کرده باشد.

نکته بعدی در رابطه با زمان سفر شماست. در تمامی مقاصد از جمله شهرهای پرطرفداری مانند استانبول در فصل پرسفر (های سیزن) قیمت بلیط و سایر خدمات افزایش پیدا می‌کند. از این‌رو اگر قصد سفر در این ایام را داشته باشید، باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید. اما اگر می‌توانید در زمان دیگری به استانبول بروید، قیمت بلیط هم کاهش پیدا می‌کند.

در هنگام خرید بلیط حتما قیمت‌ها بلیط‌های ایرلاین‌های مختلف را با هم مقایسه کرده و خدمات هر یک را بررسی کنید تا بتوانید، بهترین بلیط را پیدا کنید.

بهترین هتل های استانبول

پس از خرید بلیط هواپیما استانبول نوبت به رزرو هتل می‌رسد. این شهر تنوع بالایی در انواع هتل‌ها دارد که با توجه به شرایط، سلیقه و بودجه خود می‌توانید هر یک از آن‌ها را رزرو کنید. بدیهی است که ستاره‌ها و امکانات هتل تاثیر مستقیمی در قیمت آن خواهند داشت.

چند نکته که باید در انتخاب هتل به آن توجه کنید عبارت‌اند از:

موقعیت مکانی هتل در انتخاب هتل اهمیت زیادی دارد. با این توصیف که ممکن است هتلی با امکانات عالی و بسیار زیبا پیدا کنید اما هنگامی که موقعیت مکانی آن را بررسی می‌کنید، متوجه شوید که فاصله زیادی با مرکز شهر دارد و همچنین دسترسی مناسبی به وسایل حمل و نقل عمومی نداشته باشد. چنین هتلی اگر از نظر قیمت نیز به‌صرفه باشد، شما را متحمل هزینه‌های زیادی برای رفت و آمد خواهد کرد.

پیش از رزرو هتل علاوه‌بر دیدن عکس‌ها و بررسی امکانات و قیمت هتل، حتما نظرات سایر مسافران را بخوانید. این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید از وضعیت هتل به‌طور کامل مطلع شوید. از نظافت تا امنیت و برخورد پرسنل و حتی خدمات ارائه شده در هتل به خوبی در نظر مسافران منعکس می‌شود.

حالا برخی از بهترین هتل‌های استانبول را به شما معرفی خواهیم کرد.

هتل‌های ۵ ستاره استانبول:

  • هتل دیوان استانبول
  • هتل لوکس شانگری لابسفروس
  • هتل رافلز
  • هتل ماریوت
  • هتل مارمارا تکسیم
  • هتل هیلتون
  • هتل تایتانیک
  • هتل الیت
  • هتل اینترکانتیننتال
  • هتل کارما
  • هتل سی وی کی
  • هتل گرند حیات
  • هتل ریکسوس پرا

هتل‌های ۴ ستاره استانبول:

  • هتل کلرین گلدن هورن
  • هتل سیتی لافت
  • هتل گلدن وی

هتل‌های ۳ ستاره استانبول:

  • مجموعه‌ هتل‌های عثمان
  • هتل ورلد هریتج
  • هتل آدا

سخن پایانی

برای برنامه‌ریزی سفر به هر مقصد حتما باید دو فاکتور اساسی را به‌خوبی پیش از سفر بررسی و رزرو کنید؛ اول خرید بلیط از سایت‌هایی مانند https://www.tripadvisor.ca/Flights-g293974-Istanbul-Cheap_Discount_Airfares.html و دوم اقامتگاه در مقصد مورد نظر خود. اگر می‌خواهید سفر به استانبول را خودتان برنامه‌ریزی کنید نیاز به خرید بلیط هواپیما با مناسب‌ترین قیمت و همچنین یک هتل خوب خواهید داشت.

در خرید بلیط هواپیما استانبول موارد زیادی مثل فصل سفر، سیستمی یا چارتری بودن بلیط، اکونومی یا بیزینس بودن کلاس پروازی و حتی نوع ایرلاین شما نیز اثرگذار است که با توجه به شرایط سفر خود باید این موارد را بررسی کنید.

برای رزرو هتل نیز می‌توانید از بین هتل‌های مختلف که تنوع زیادی در این شهر دارند، بهترین هتل مورد نظر خود را انتخاب کنید. فقط توجه داشته باشید که هتل مورد نظر از نظر موقعیت مکانی دسترسی خوبی به جاذبه‌ها داشته باشد. همچنین می‌توانید برای اطمینان از شرایط هتل و امکانات آن، نظرات سایر مسافران را بررسی کنید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها