2109
چگونه شیر مادر را خشک کنیم؟

چگونه شیر مادر را خشک کنیم؟

1402/01/26 بازدید54812

اگر شیردهی را به طور ناگهانی متوقف کنید بدن شما بلافاصله نمی‌داند که تولید شیر مادر را با همان سرعتی که تولید کرده است متوقف کند. با از شیر گرفتن در طی چند هفته بدن شما به طور طبیعی شروع به درک این موضوع می‌کند که نیاز به شیر مادر کمتر است و در نتیجه شیر کمتری تولید خواهد کرد. این چند مرحله است که می‌توانید برای از شیر گرفتن تدریجی خود انجام دهید:

 جایگزینی جلسات شیردهی:

به تدریج یک بار شیردهی روزانه را با مواد جامد یا مایعات مانند غذای کودک یا شیر خشک غنی شده با آهن جایگزین کنید.

 آهسته و پیوسته پیش بروید:

هنگامی که یک جلسه شیردهی را با یک وعده غذایی جایگزین کردید سه تا پنج روز صبر کنید و سپس یکی دیگر را با غذای کودک جایگزین کنید.

چگونه شیر مادر را خشک کنیم؟

 چای مریم گلی مصرف کنید:

مریم گلی به خشک شدن شیر مادر کمک می‌کند زیرا حاوی فرم طبیعی استروژن است. اگر مریم گلی خشک شده را در کابینت خود دارید می‌توانید آن را با خیساندن یک قاشق چای خوری از این گیاه در یک فنجان آب داغ به مدت حدود 15 دقیقه استفاده کنید. برای بهترین نتیجه هر 6 ساعت یک لیوان چای مریم گلی بنوشید. این چای می‌تواند بسیار تلخ باشد بنابراین کمی عسل، شکر یا شیرین‌کننده دلخواه خود را به آن اضافه کنید تا خوش طعم‌تر شود.

 قرص ضد بارداری بخورید:

اگر شیر شما به همان سرعتی که می‌خواهید خشک نمی‌شود ممکن است‌ ایده خوبی باشد که به یک ضد بارداری مبتنی بر استروژن روی بیاورید.

هنگام خشک کردن شیر مادر از چه چیز‌هایی باید اجتناب کرد؟

 سوتین تنگ:

اگر به کسی گفته باشید که می‌خواهید شیردهی را کنار بگذارید ممکن است به شما پیشنهاد کند سینه‌هایتان را ببندید تا شیر خود را متوقف کنید. این توصیه بر اساس هیچ توصیه پزشکی نیست و معمولا‌ایده بدی است. بستن سینه‌ها می‌تواند باعث تشدید گرفتگی و افزایش خطر ابتلا به ورم پستان شود.

 پمپاژ:

ممکن است وسوسه‌انگیز باشد که برای کاهش فشار شیر پمپاژ کنید اما سعی کنید تا جایی که می‌توانید از انجام آن اجتناب کنید. پمپاژ کردن همان اثر شیردهی را بر بدن شما خواهد داشت.

 ماساژ سینه:

هر چه سینه‌های شما تحریک بیشتری دریافت کند بدن شما فکر می‌کند که شیر بیشتری تولید می‌کند. این دقیقاً برعکس چیزی است که شما می‌خواهید اتفاق بیفتد.

چگونه درد سینه را هنگام از شیر گرفتن کاهش دهیم؟

 دوش آب گرم بگیرید:

اگر سینه‌های شما متورم و پف کرده است یک دوش آب گرم ممکن است کمک کند. برخی می‌گویند از دوش آب گرم اجتناب کنید زیرا آب گرم می‌تواند باعث نشت شیر از سینه شما شود. با این حال اگر کوتاه دوش بگیرید این باعث نمی‌شود بدن شما شیر بیشتری تولید کند.

دارو‌های ضد درد مصرف کنید:

دارو‌های مسکن بدون نسخه چروک را به طور کامل از بین نمی‌برند، اما می‌توانند به کاهش تورم و درد کمک کنند. ایبوپروفن ماده فعال ادویل و موترین است و معمولاً به دلیل خواص ضد التهابی آن مورد علاقه است.

از کیسه آب یخ استفاده کنید:

بسته‌های سرد به کاهش درد و تورم کمک می‌کنند. چه یخ خرد شده، کیسه‌های نخود فرنگی منجمد یا کیسه‌های یخ را انتخاب کنید زیرا می‌توانند سریع‌تر از دارو‌های مسکن آرامش را به ارمغان بیاورند و می‌توانند در کنار آن‌ها برای تسکین طولانی‌مدت استفاده شوند.

نتیجه‌گیری:

راه‌هایی برای کاهش ناراحتی‌های روحی و جسمی وجود دارد که از شیر گرفتن و خشک کردن شیر مادر می‌تواند به همراه داشته باشد. با مادران دیگر صحبت کنید و وقت خود را برای در آغوش گرفتن فرزندتان و درگیر کردن فرزندتان در فعالیت‌های دیگر بگذرانید.

 

منبع:

momlovesbest.com

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها