2750
چگونه از ادرار کردن در شب جلوگیری کنیم؟

چگونه از ادرار کردن در شب جلوگیری کنیم؟

1401/11/25 بازدید640

طبق مطالعات 44 درصد از زنان 20 تا 40 ساله حداقل یک بار در شب ادرار می‌کنند در حالی که تا 18 درصد حداقل دو بار در شب ادرار می‌کنند. در کل مهم است که با پزشک خود صحبت کنید زیرا تکرر ادرار می‌تواند علاوه‌بر مزاحمت در شب نشانه مشکل پرشکی و بیماری باشد. با افزایش سن بدن ما کمتر هورمونی تولید می‌کند که به ما اجازه می‌دهد مایعات را در خود نگه داریم، بنابراین مثانه‌های ما سریع‌تر پر می‌شوند و کمتر می‌توانند ادرار را در خود نگه دارند. برای جلوگیری از ادرار در شب به موارد زیر توجه و آن‌ها را رعایت کنید:
 دو ساعت قبل از خواب مصرف مایعات را محدود کنید:

نوشیدن بیش از حد مایعات نزدیک به زمان خواب می‌تواند باعث نیاز به ادرار کردن در شب شود. با افزایش سن دیگر نمی‌توانیم مقدار زیادی از مایعات را در مثانه خود نگه داریم. مایعات خود را زیاد محدود نکنید اما مهم است که مراقب آنچه در چند ساعت گذشته قبل از خواب می‌خورید و می‌نوشید باشید.

 از خوردن موادغذایی که باعث تحریک مثانه می‌شود خودداری کنید:

  • کافئین یک ادرارآور است در نتیجه سعی کنید آن را در صبح‌ها مصرف کنید.
  • آب زغال اخته اگرچه برای سلامت مثانه توصیه می‌شود اما اگر مثانه بیش فعال دارید می‌تواند محرک باشد.
  • غذا‌های تند مانند کاری مصرف نکنید.
  • غذا‌های اسیدی مانند گوجه فرنگی را از برنامه غذایی خود حذف کنید.
  • شکلات مصرف نکنید.
  • از شیرین‌ کننده‌های مصنوعی دوری کنید.

 به تورم پای خود دقت کنید:

اگر در طول روز احساس کردید که پا‌ها ورم می‌کنند مایعی که جمع می‌شود پس از دراز کشیدن برای خواب به جریان خون بازگردانده می‌شود که فشار خون شما را افزایش می‌دهد. در نتیجه کلیه‌ها شروع به کار اضافه برای تولید ادرار بیشتر می‌کنند تا بدن شما بتواند مایع اضافی را از سیستم شما خارج کند و در نتیجه باعث می‌شود که برای تخلیه مثانه از خواب بیدار شوید. اگر تا به حال این حس را تجربه کرده‌اید نکات زیر می‌تواند به توزیع مجدد مایع در طول روز کمک کند:

در اواخر بعد از ظهر پا‌های خود را برای یک ساعت در سطح قلب خود نگه دارید زیرا این می‌تواند به شما کمک کند تا در طول روز ادرار کنید. یا این کار را به صورت دوره‌ای در طول روز انجام دهید.

از جوراب‌های فشرده استفاده کنید. این جوراب‌های الاستیک به ساق پا فشار می‌آورند و در عین حال فشار روی رگ‌ها را کاهش می‌دهند و اجازه می‌دهند مایعات دوباره توزیع شده و دوباره به جریان خون جذب شوند.

 قبل خواب کار‌های خود را انجام دهید:

به حمام بروید، سپس دندانهایتان را مسواک بزنید و بقیه برنامه‌های روتین قبل از خواب را انجام دهید. سپس درست قبل از اینکه بخواهید دراز بکشید سعی کنید به دستشویی بروید.

 تمرینات کگال را انجام دهید:

تمرینات کگال عضلات کف لگن شما را تقویت می‌کند که از رحم، مثانه، روده کوچک و راست روده حمایت می‌کند. این تمرینات که به طور منظم انجام می‌شوند می‌توانند به کنترل مثانه بیش فعال کمک کنند زیرا مکانیسم انعکاسی را برای شل کردن مثانه ایجاد می‌کند.

 

منبع:

koala.com

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

بدون رییس جمهور چه خواهد شد؟

نوشته

3 روز پیش
|
10591 بازدید

نی نی کست

نوشته

5 روز پیش
|
6443 بازدید

چه آبمیوه‌هایی برای نوزادان بهتره؟

نوشته

1 هفته پیش
|
8897 بازدید