2109
به چه علت کودکان به اندام خصوصی خود دست می‌زنند؟

به چه علت کودکان به اندام خصوصی خود دست می‌زنند؟

1401/10/14 بازدید7164

طبیعی است که کودکان نوپا دختر و پسر اندام تناسلی خود را لمس کنند. این می‌تواند از 4 تا 6 ماهگی شروع شود زیرا کودکان نوپا کنترل اندام‌ها و دست‌های خود را به دست می‌آورند و شروع به کاوش در بدن خود می‌کنند. آن‌ها به گوش‌ها، پا‌ها و اندام‌های خصوصی خود دست می‌زنند. از سن 5 تا 6 سالگی هم پسران و هم دختران ممکن است هر زمان وهر مکان در هنگام تعویض پوشک، خواب یا حتی در جمع اندام تناسلی خود را لمس کنند زیرا احساس می‌کنند که احساس خوبی دارد و آرامش بخش است.

زمانی که کودکان نوپا به اندام خصوصیشان دست می‌زنند چه کار کنیم؟

اگر با چنین صحنه‌ای مواجه شدید سعی کنید نخندید، خجالت نکشید یا به کودک نگویید که لمس ناحیه تناسلی بد یا اشتباه است. می‌توانید از این کنجکاوی به عنوان یک فرصت آموزشی برای کمک به کودک خود برای آشنایی با بدن خود استفاده کنید. در طول حمام کردن کودک نام‌های صحیح آناتومیکی تمام اعضای بدن آن‌ها از جمله آلت تناسلی و بیضه‌ها یا... را برای کودک خود بگویید. اگر پس از 5 یا 6 سالگی تحریک اعضای خصوصی در ملاء عام ادامه پیدا کرد یا اگر به نظر می‌رسد کودک شما به طور غیر معمول به این فعالیت علاقه دارد و با روال عادی یا بازی تداخل می‌کند با پزشک کودک خود صحبت کنید.

چه زمانی این موضوع مشکل ساز می‌شود؟

گاهی اوقات نوزادان دختر ممکن است به ولوواژینیت قرمزی، تورم، و درد در اطراف واژن یا فرج  و نوزادان پسر ممکن است به قرمزی و تورم در آلت تناسلی یا عفونت مبتلا شوند. این شرایط می‌تواند باعث شود که کودکان نوپا اندام تناسلی خود را مالش دهند. اگرچه معمولاً تشخیص اینکه آیا کودک شما در حال کاوش است یا به خارش یا ناراحتی واکنش نشان می‌دهد آسان نیست اما ناحیه تناسلی نوزاد را از نظر ضایعات پوستی، قرمزی، تورم، ترشحات یا علائم تحریک بررسی کنید. اگر چیزی به نظر می‌رسد با پزشک کودک خود صحبت کنید. برای کودکان نوپا و کودکان بزرگتر لمس بیش از حد دستگاه تناسلی به ندرت ممکن است نشانه مشکل یا نشانه‌ای از سوء استفاده فیزیکی یا جنسی باشد. به عنوان مثال:

  •  باعث آسیب یا درد فیزیکی می‌شود
  •  در کنار سایر مسائل رفتاری یا احساسی مانند عصبانیت، غمگینی، پرخاشگری یا شب ادراری رخ می‌دهد
  •  اعمال جنسی بزرگسالان را تقلید می‌کند

 

منبع:

www.babycenter.com

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها