2109
برای سفر به استانبول چه نکات ضروری را رعایت کنیم؟

برای سفر به استانبول چه نکات ضروری را رعایت کنیم؟

1401/09/22 بازدید413

سفر به استانبول یکی از تفریحات عالی برای ایرانیان است که با توجه به نزدیک و در دسترس بودن این شهر توریستی، بسیاری از گردشگران را که به سفرهای خارجی کم هزینه علاقه دارند، به سمت خود می‌کشاند. در واقع زمانی که شما استانبول را برای سفر انتخاب می‌کنید، یک بسته‌ی چندگزینه‌ای شامل اماکن تاریخی، مراکز خرید، رستوران‌های عالی، مراکز هنری و جاهای تفریحی فراوان را به صورت همزمان در اختیار دارید و می‌توانید برای داشتن اوقاتی خوش، از هر کدام چند مورد را انتخاب کنید.

برای سفر به استانبول چه نکات ضروری را رعایت کنیم؟

 

سفر به استانبول یکی از تفریحات عالی برای ایرانیان است که با توجه به نزدیک و در دسترس بودن این شهر توریستی، بسیاری از گردشگران را که به سفرهای خارجی کم هزینه علاقه دارند، به سمت خود می‌کشاند. در واقع زمانی که شما استانبول را برای سفر انتخاب می‌کنید، یک بسته‌ی چندگزینه‌ای شامل اماکن تاریخی، مراکز خرید، رستوران‌های عالی، مراکز هنری و جاهای تفریحی فراوان را به صورت همزمان در اختیار دارید و می‌توانید برای داشتن اوقاتی خوش، از هر کدام چند مورد را انتخاب کنید.

اگر مسافر استانبول هستید، خوب است کمی با زبان ترکی استانبولی آشنا شوید تا بتوانید به راحتی با مردم ارتباط برقرار کنید. علاوه بر این کافی است بدانید که در این سفر چه کارهایی را انجام دهید تا بهترین و خوش‌ترین ساعات را برای خود رقم بزنید. علاوه بر این با دانستن این که برای سفر به استانبول چه نکات ضروری را رعایت کنیم؟ می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد سفر به استانبول داشته باشید که به شما کمک می‌کند در سفر خود بهترین شرایط را داشته باشید.

با خرید استانبول کارت در هزینه های رفت و آمدتان صرفه جویی کنید

یکی از بخش‌های مهم هر سفری که هزینه‌ی بالایی دارد، رفت‌وآمد است. از هزینه‌ی پرواز استانبول و رسیدن به این شهر رویایی که بگذریم، باید به فکر پرداخت کرایه‌ی تاکسی و هزینه‌های حمل‌ونقل درون‌شهری بود. از آنجایی که استانبول یک شهر توریستی است، هزینه‌های حمل‌ونقل در آن بالا است و اگر شما با تاکسی رفت‌وآمد کنید، باید بخش زیادی از بودجه‌ی سفرتان را به رفت‌وآمد اختصاص دهید. این را نیز به یاد داشته باشید که کرایه‌ی تاکسی در استانبول، شب‌ها با افزایش پنجاه درصدی مواجه است و در واقع هر مبلغی که روزها پرداخت میکنید، شب‌ها 50% افزایش پیدا می‌کند.

اما خوشبختانه با استفاده از وسایل نقلیه‌ی عمومی می‌توانید در زمینه‌ی هزینه‌های رفت‌وآمد صرفه‌جویی فراوانی نمایید. به همین دلیل بهترین کار تهیه‌ی استانبول کارت است که شبیه به کارت مترو و اتوبوس در ایران بوده و می‌توانید برای استفاده‌ی راحت و ارزان‌تر از وسایل نقلیه‌ی عمومی از آن بهره ببرید. داشتن استانبول کارت باعث می‌شود که هم بتوانید به سرعت سوار وسایل نقلیه‌ی عمومی مانند مترو، اتوبوس و تراموا شوید و برای خرید بلیط برای هر بار سفر وقت تلف نکنید و از سوی دیگر، مبلغ بلیط شما از خرید بلیط تکی ارزان‌تر باشد.

اقامت در هتل های نزدیک اماکن دیدنی

اگر برای بازدید از اماکن دیدنی و تاریخی استانبول به این شهر می‌روید، هتل خود را در بخش‌های توریستی شهر انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود که نه تنها هزینه‌ی رفت‌وآمد کمتری بپردازید، بلکه در وقت شما نیز صرفه‌جویی شود. برای این کار می‌توانید با رزرو هتل استانبول از فلایتیو، اقامتگاه‌ها و هتل‌های نزدیک به میدان تکسیم، شهر قدیم استانبول یا سلطان احمد و سایر مکان‌های دیدنی شهر را رزرو کرده تا با دسترسی آسان در این مکان‌ها، وقت بیشتری برای تفریح داشته باشید.

از سوی دیگر شما باید نخست با جاهای دیدنی در استانبول آشنا باشید تا بتوانید هنگامی که برای بازدیدهای درون شهر استانبول برنامه‌ریزی می‌کنید، فاصله‌ی این مکان‌ها با هم را در نظر بگیرید و جاهای نزدیک به هم را بشناسید تا بدین ترتیب یک برنامه‌ریزی دقیق و درست برای بازدید داشته باشید.

معروف ترین جاهای دیدنی در استانبول کجا هستند؟

در استانبول جاهای دیدنی فراوانی وجود دارد که بخشی از آنها اماکن تاریخی هستند و در شهر قدیم یا همان منطقه‌ی سلطان احمد قرار دارند. از میان این جاهای تاریخی می‌توان به مسجد ایاصوفیه اشاره کرد که یکی از زیباترین بناهای معماری در استانبول است و قدمتی بیش از ۱۰۰۰ سال دارد. ایاصوفیه که در ابتدا توسط رومی‌ها و به عنوان کلیسا ساخته شده بود، دارای فضای داخلی و موازییک‌کاری‌های بی‌نظیری است که هر مسافری باید از آن دیدن کند.

مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی تنها مسجد ۶ مناره‌ی استانبول است که در رقابت با مسجد ایاصوفیه و دقیقا روبه‌روی آن ساخته شده است. کاشی‌کاری داخلی این مسجد در ابتدا به رنگ آبی بوده و جلوه‌ی خاصی داشته است. از دیگر بناهای موجود در شهر قدیم می‌توان به کاخ توپکاپی اشاره کرد که مجموعه‌ی کاخ‌های عثمانی در زمان حکومت این سلسله بر کشور بوده و دارای بخش‌های جذاب و دیدنی زیادی است.

آب انبار باسیلیکا یکی دیگر از جاهای دیدنی شهر و در نزدیکی مجموعه‌ی سلطان احمد است که دارای ستون‌های زیبا و دیدنی است و لوکیشن فیلم‌های سینمایی نظیر دوزخ با بازی تام هنکس بوده است. این آب‌ انبار دارای سرستون مدوسا است که از جای دیگری به این مکان آورده شده است. علاوه بر این یکی از سایر جاهای دیدنی استانبول که کمی با مجموعه‌ی سلطان احمد فاصله دارند، کاخ دلما باغچه است که در نزدیکی تنگه‌ی بسفر قرار دارد و کمال آتاتورک در این کاخ زندگی می‌کرد و از دنیا رفت.

کشتی سواری در بسفر را فراموش نکنید

هر چند مکان‌های دیدنی و تاریخی استانبول به موارد بالا محدود نمی‌شوند، اما اگر شما زمان محدودی برای سفر دارید، بهتر است که قسمتی از وقت خود را برای تفریح در این شهر دیدنی بگذرانید. یکی از کارهایی که حتما باید در سفر به استانبول انجام دهید، کشتی‌سواری است. با این کار شما کل شهر را از زاویه‌ی دیگری دیده و هم‌چنین می‌توانید خود را برای رفتن به جزایر نه گانه‌ی پرنس آماده کنید.

اگر سوار کشتی می‌شوید که تنها شهر را از زاویه‌ی دیگری ببینید، می‌توانید اماکن دیدنی آن را از روی آب تماشا کنید، در غیر اینصورت و اگر به دریانوردی علاقه دارید، سوار کشتی شده و به جزایر معروف بویوک آدا، هیبلیدیا، بورقازآدا و کینالی آدا بروید. این جزیره‌ها که چهار جزیره‌ی بزرگ از نه جزیره‌ی استانبول هستند، هم دارای اماکن دیدنی هستند و هم امکان تفریح، آفتاب گرفتن و شنا در تابستان را فراهم می‌کنند.

خرید در استانبول

خرید کردن همیشه یکی از بخش‌های جذاب در هر سفر است که مسافران به ویژه خانم‌ها را، چه برای خریدن سوغاتی و یادگاری و یا اجناس باکیفیت، به بازارها می‌کشاند. اگر قصد خرید اقلام و کالاهای سنتی در استانبول را دارید، به بازار بزرگ سر بزنید. خیابان استقلال نیز یکی از جاهایی است که پر از کافه و رستوران و فروشگاه‌های فراوان است که دریایی از پوشاک را در خود جای داده است. علاوه بر این می‌توانید از مراکز خرید مختلف زیر دیدن کنید و در آنها اقلام مختلفی را خریداری نمایید:

مرکز خرید توریوم، از مدرن‌ترین مراکز خرید استانبول، مرکز خرید استانبول یا مال آو استانبول دارای بیش از 350 فروشگاه از برندهای لوکس محلی و بینالمللی، مرکز خرید آکمرکز با بیش از 250 فروشگاه از معروف‌ترین برندهای جهانی، مرکز زورلو با فروشگاه‌های برندهای لوکس، مرکز هنرهای نمایشی و یک هتل 5 ستاره، مرکز خرید وادی یا بزرگ‌ترین مرکز خرید استانبول، مرکز خرید کاپیتول شامل فروشگاه‌های برند و تمام فست فودهای محبوب جهانی، مرکز خرید پالادیوم دارای سالن‌های سینما و یک فود کورت با بیش از ۲۰ رستوران سنتی و بین‌المللی و مرکز خرید ایستینیه پارک دارای حدود 300 فروشگاه، به همراه مراکز تفریحی و سرگرمی و بازار سنتی.

در استانبول چه بخوریم؟

خوردن غذاهای محلی و سنتی در هر سفر باعث می‌‌شود که طعم مسافرتتان همیشه زیر زبانتان باقی بماند. این موضوع در استانبول و با غذاهای خوشمزه و لذیذ ترکی رنگ و بویی متفاوت و عالی دارد. در استانبول از صبحانه‌ غافل نشوید. انواع پنیر زیتون سیاه و سبز، کره، خامه‌ی غلیظ، عسل، مربا، املت، سوچوک، یا سوسیس خشکی که در ترکیب با گوشت چرخ کرده و سیر و انواع ادویه‌جات با تخم مرغ به یک معجون تبدیل میشود، منمن املت خوشمزه‌ی ترکی و بورک را فراموش نکنید.

کباب‌های استانبول آنقدر معروف هستند که نمی‌شود از آنها گذشت. کویو کبابی یا تاندیر، اسکندر کباب، آدانا کباب، دونر کباب و سایر کباب‌ها در این شهر به همراه انواع ماهی‌ها و غذاهای دریایی، خاطره‌ای به یادماندنی از غذا خوردن در استانبول را به شما عرضه می‌کند. هم‌چنین سینی مزه در استانبول شامل سالاد ازمه، پاتلیجان ایزمیسی یا بادمجان کبابی با ماست، پاتلیجان سالاتاسی یا سالاد بادمجان، شاکشوکا، حایدری، باربونیا و سایر مزه‌ها را حتما امتحان کنید. از سایر غذاهای لذیذ در استانبول می‌توان از مانتی، یک خوراک لوبیا به نام کورو فاصولیه و انواع دسرها نظیر کنافه و باقلوای ترکی یاد کرد.

https://file.tesmino.ir/images/2022/12/images_1670407810.jpg

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها