2109
چگونه به کاهش وزن کودکان 12 ساله کمک کنیم؟

چگونه به کاهش وزن کودکان 12 ساله کمک کنیم؟

1401/09/14 بازدید145

شما باید کودک خود را راهنمایی کنید تا کالری کمتری مصرف کند. برای انجام این کار وعده‌های غذایی کم‌چرب و سالم و میان‌وعده‌های متناسب با کالری مصرفی آن‌ها را تهیه کنید. عادت‌هایی که در دوران کودکی ایجاد شده‌اند اغلب تا سال‌های نوجوانی و بزرگسالی ادامه می‌یابند. در نتیجه روی آینده و سلامت فرزندتان تمرکز و به آن‌ها کمک کنید تا زمانی که هنوز جوان هستند سالم‌تر زندگی کنند.

به سابقه خانوادگی خود توجه کنید:

کودکانی که حداقل یکی از والدینشان مشکل چاقی داشته است 50 درصد شانس ابتلا به چاقی را دارند. در نتیجه بهتر است الگوی خوبی باشید. شیوه‌های غذایی سالم را برای کل خانواده خود ایجاد و فقط غذا‌های سالم و کم کالری را تهیه کنید.

 به کالری مواد غذایی توجه کنید:

در حالی که غذا‌هایی مانند چیپس، نان و شیرینی، آب نبات و نوشابه پر شکر حاوی کالری فراوانی هستند اما آن‌ها مواد مغذی کمی دارند. این غذا‌ها را از لیست خرید خود حذف کنید. مواد غذا‌هایی که باید از یخچال خود حذف کنید شامل تنقلات و غذا‌های حاوی نشاسته می‌باشند. میوه را به عنوان میان وعده مصرف کنید. به عنوان مثال سیب‌ها را برش دهید و آن‌ها را با با ماست مخلوط و برای میان وعده مصرف کنید. نان سفید و برنج سفید را با نان سبوس دار و برنج قهوه‌ای جایگزین کنید. نوشابه یا آب میوه پر شکر را خریداری نکنید و از آبمیوه‌های طبیعی و نوشیدنی کم کالری استفاده کنید.

 مصرف چربی‌ها را کاهش دهید:

از رفتن به رستوران‌های فست فود خودداری و غذای مورد علاقه کودک مانند پیتزا را در خانه تهیه کنید زیرا سالم‌تر هستند و مشکلات سلامتی برای کودکان ایجاد نمی‌کنند. شیر کامل را با شیر بدون چربی و لبنیات پرچرب را با محصولات کم چرب یا بدون چربی جایگزین کنید. از سس‌های خامه‌ای، کره و روغن‌های جامد و مایع خودداری کنید. مصرف گوشت‌های چرب را به حداقل برسانید. ماهی پخته شده، بوقلمون بدون پوست یا سینه مرغ را بیشتر مصرف کنید.

 سبزیجات و میوه‌جات بیشتری مصرف کنید:

با گنجاندن سبزیجات در غذا‌های اصلی به کودک خود کمک کنید تا یاد بگیرد که سبزیجات را دوست داشته باشد. خورشت‌ها، سیب زمینی سرخ شده، فلفل قرمز، سوپ و حتی سس پاستا را با سبزیجات تهیه کنید. سبزیجات یا سالاد را کنار هر وعده غذایی سرو کنید.

 انجام فعالیت بدنی را فراموش نکنید:

فرزندتان را تشویق کنید تا در فعالیت‌های بدنی شرکت کند. نمونه‌هایی از فعالیت‌هایی که کودک 12 ساله شما ممکن است از آن لذت ببرد شامل تنیس، شنا، کلاس‌های دفاع شخصی، رقص و ژیمناستیک است. فعالیت‌های خانوادگی را برنامه‌ریزی کنید که قلب را تقویت کند مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، صخره‌نوردی، بادبادک‌بازی و تنیس روی میز. اجازه ندهید فرزندتان ساعت‌ها جلوی تلویزیون، کنسول ویدیویی یا کامپیوتر بنشیند.

 

منبع:

www.livestrong.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها