2109
چه تفاوت‌هایی بین سقط جنین و مرده زایی وجود دارد؟

چه تفاوت‌هایی بین سقط جنین و مرده زایی وجود دارد؟

1401/08/28 بازدید646

تفاوت اصلی بین مرده زایی و سقط جنین مربوط به زمان بارداری است.زایمان یا مرگ قبل از هفته 20 بارداری معمولاً به عنوان سقط جنین توصیف می‌شود در حالی که زایمان زودرس یا مرگ جنین 20 هفته یا بیشتر به عنوان مرده زایی در نظر گرفته می‌شود. همه متوجه علائم مرده‌زایی نمی‌شوند و گاهی مرگ جنین تنها با نظارت معمول توسط یک ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شناسایی می‌شوند مانند نظارت الکترونیکی جنین، سونوگرافی، یا قرائت‌های داپلر ضربان قلب جنین. برای بارداری های اولیه که هنوز حرکت جنین قابل درک نیست لکه بینی/ خونریزی یا گرفتگی شکمی و همچنین نشت مایعات آبکی از واژن نشانه‌های جدی واز دست دادن بارداری و در نهایت مرده زایی است.

سقط جنین چگونه درمان می‌شود؟

برخی از افراد می‌توانند سقط جنین خود را در خانه مدیریت کنند به خصوص اگر خونریزی خیلی شدید نباشد. به بیمارانی که هنوز جنین را سقط نکرده‌اند این امکان وجود دارد که چند روز منتظر بمانند تا ببینند آیا سقط جنین به طور طبیعی اتفاق می‌افتد یا خیر. مصرف دارو برای تحریک سقط جنین یا انجام یک عمل جراحی برای از بین بردن جنین وجود دارد.مهم نیست که چه چیزی را انتخاب می‌کنید یا چه چیزی را تجربه می‌کنید، پزشک شما برای نظارت بر وضعیت جسمی و عاطفی شما در هفته‌های پس از سقط جنین شما را ویزیت خواهد کرد.

چه تفاوت‌ها و شباهت‌هایی بین سقط جنین و مرده زایی است؟

تفاوت اصلی بین مرده زایی و سقط جنین مربوط به زمان بارداری است. زایمان یا مرگ قبل از هفته 20 بارداری معمولاً به عنوان سقط جنین توصیف می‌شود در حالی که زایمان زودرس یا مرگ جنین 20 هفته یا بیشتر به عنوان مرده زایی در نظر گرفته می شود. بیماران اغلب از سقط جنین و مرده‌زایی به جای یکدیگر استفاده می‌کنند زیرا ممکن است ندانند که این‌ها بر اساس زمانی که در دوران بارداری اتفاق می‌افتند تعریف می‌شوند.

سقط جنین چه اثراتی را بر روح و روان می‌گذارد؟

در هر صورت هم مرده زایی و هم سقط جنین می‌توانند تأثیرات عاطفی عمیقی داشته باشند. به همین دلیل است که باید از لحاظ روحی و عاطفی حمایت شوید. اگر به دنبال هر نوع از دست دادن بارداری با سلامت روان خود دست و پنجه نرم می‌کنید حتماً با یک مشاور یا پزشک صحبت کنید.

منبع:

www.verywellfamily.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها