2109
مصرف بیش از حد کره بادام زمینی چه ضرری دارد؟

مصرف بیش از حد کره بادام زمینی چه ضرری دارد؟

1401/06/09 بازدید1780

مصرف بیش از حد آن می‌تواند بدن شما را پر از قند غیر ضروری، سدیم، چربی و موارد دیگر کند که منجر به عواقب بسیار نامطلوب سلامتی می‌شود. در ادامه بخوانید تا بدانید کدام یک از عوارض جانبی می‌توانند روی سلامتی ما تأثیر بگذارند.

فشار خون:

بسیاری از مارک‌های اصلی کره بادام زمینی مملو از قند‌های اضافه شده، نمک و روغن‌های هیدروژنه هستند. این به طور بالقوه می‌تواند منجر به فشار خون بالا در صورت مصرف بیش از حد شود. افراد مبتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت نیز باید مراقب محتوای قند در برخی از این مارک‌های اصلی کره بادام زمینی باشند. بسیاری از برند‌های کره بادام زمینی بدون هم زدن می‌توانند حاوی محصولی به نام روغن نخل باشند. این محصول مانند یک چربی اشباع شده در بدن عمل می‌کند و به مرور زمان می‌تواند منجر به افزایش وزن و به طور بالقوه فشار خون بالا شود.

افزایش وزن:

کره بادام زمینی و همچنین سایر کره‌های آجیل در حد اعتدال سالم هستند و حاوی چربی‌های غیراشباع به همراه مقداری فیبر، پروتئین و ویتأمین هستند. خوردن بیش از حد کره بادام زمینی می‌تواند منجر به افزایش وزن شود. بنابراین به‌جای اینکه آن را مستقیماً از شیشه بیرون بیاورید و بخورید1 قاشق غذاخوری از آن را بر روی نان یا سیب‌زده و میل کنید.

رفلکس اسید:

حتی اگر بتوانید با مصرف زیاد کره بادام زمینی از افزایش وزن جلوگیری کنید ممکن است کره بادام زمینی باعث رفلاکس اسید شود. خوردن بیش از حد کره بادام زمینی می‌تواند منجر به شروع یا تحریک اختلال رفلاکس عمومی اسید شود. کره بادام زمینی برای مبتلایان به ریفلاکس خوب است اما در حد اعتدال زیرا یک غذای نسبتاً پرچرب است. یک وعده استاندارد برای کره بادام زمینی 2 قاشق غذاخوری معادل 190 کالری است. بهتر این ماده خوشمزه را در حد اعتدال مصرف کنید و آن را به جای بخشی از رژیم غذایی معمولی خود در نظر بگیرید.

بیماری قلبی:

با توجه به روغن زیاد در کره بادام زمینی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی افزایش پیدا می‌کند. بیشتر کره بادام زمینی با روغن نخل تهیه می‌شود که سرشار از چربی‌های اشباع شده و همچنین حاوی قند است. غذا‌های سرشار از چربی‌های اشباع شده زمانی که در مقادیر زیاد در طول زمان خورده شوند می‌توانند بر سلامتی مانند کلسترول بالا، دیابت و بیماری قلبی تأثیر منفی داشته باشند.

اختلالات عصبی:

برخی از بادام زمینی‌ها می‌توانند حاوی مایکوتوکسینی به خصوص در زمان نگهداری به نام آفلاتوکسین باشند. مایکوتوکسین‌ها می‌توانند برای تمام سیستم‌های بدن به ویژه سیستم عصبی ما مضر باشند. مقادیر بالای این نوروتوکسین می‌تواند باعث ایجاد اثرات فیزیولوژیکی منفی مانند خستگی مزمن، ADHDافسردگی و در موارد شدید پارکینسون و زوال عقل شود.

سوء هاضمه:

مصرف بیش از حد کره بادام زمینی در یک بازه زمانی کوتاه می‌تواند باعث یبوست یا درد معده در افراد شود زیرا در مدت زمان کوتاهی مقدار زیادی چربی دارد. هضم و جذب چربی بیشتر طول می‌کشد و کره بادام زمینی عمدتاً دارای چربی است. بنابراین مصرف بیش از حد آن می‌تواند بر سیستم گوارش آسیب وارد کند.

 

منبع:

www.eatthis.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

5 روز پیش
|
8991 بازدید

چطور بعد از زایمان شکم تخت داشته باشیم؟

ریپورتاژ

4 روز پیش
|
6918 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

1 هفته پیش
|
8619 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

1 هفته پیش
|
5390 بازدید