2109
رعایت نکردن بهداشت در دوران قاعدگی چه خطراتی دارد؟

رعایت نکردن بهداشت در دوران قاعدگی چه خطراتی دارد؟

1401/06/06 بازدید2375

 خطر ابتلا به عفونت‌های ادراری را افزایش می‌دهد:

بسیاری از خانم‌ها نوار بهداشتی خود را در فواصل زمانی معین عوض نمی‌کنند. این آن‌ها را در معرض خطر عفونت ادراری قرار می‌دهد. این به این دلیل اتفاق می‌افتد که یک دستمال کثیف محیط مناسبی را برای رشد باکتری‌ها و مخمر‌هایی که باعث این وضعیت می‌شوند فراهم می‌کند و می‌تواند به مجرای ادرار و مثانه شما حرکت کند. درنتیجه این عفونت می‌تواند بسیار دردناک باشد.

 می‌تواند منجر به سرطان دهانه رحم شود:

سرطان دهانه رحم توسط ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد می‌شود. این یک بیماری مقاربتی است و روش‌های غیربهداشتی قاعدگی می‌تواند عفونت را به راحتی گسترش دهد.

 باعث هپاتیت می‌شود:

اگر پس از تعویض نوار بهداشتی دستان خود را نشویید در خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها از جمله هپاتیت B هستید. اگر خیلی مراقب نباشید ممکن است ناخواسته میکروب‌ها را به غذا و دهان خود منتقل کنید.

 دچار عفونت قارچی می‌شوید:

عفونت‌های قارچی در شرایط مرطوب و کثیف رشد می‌کنند. اعمال غیربهداشتی قاعدگی نیز خطر ابتلا به این وضعیت به راحتی قابل اجتناب را افزایش می‌دهد.

چگونه در دوران قاعدگی بهداشت را رعایت کنیم؟

هر چهار ساعت یکبار نوار بهداشتی یا پارچه قاعدگی خود را تعویض کنید. این کار ناحیه تناسلی شما را تمیز نگه می‌دارد و خطر عفونت را کاهش می‌دهد. این مراحل را دنبال کنید تا بتوانید از بسیاری از مسائل بهداشتی که ممکن است به دلیل اقدامات غیربهداشتی پیش بیاید جلوگیری کنید.

 

منبع:

www.thehealthsite.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها