2109
به چه علت با خوردن بستنی تشنه می‌شویم؟

به چه علت با خوردن بستنی تشنه می‌شویم؟

1401/05/31 بازدید4290

بستنی بیشتر به دلیل شکر و نمک موجود در آن شما را تشنه می‌کند. میزان لبنیات و کیفیت مواد نیز از عوامل مهم تشنگی پس از خوردن بستنی است. در مجموع حداقل 6 دلیل وجود دارد که باعث می‌شود افراد پس از خوردن بستنی احساس تشنگی کنند:

1-محتوای شیرین در بستنی:

خوردن چیزی شیرین باعث ترشح هورمونی در کبد می‌شود. هنگامی که این هورمون به جریان خون می‌رسد به هیپوتالاموس می‌رود و به مغز سیگنال می‌دهد که تشنه هستید. وقتی بستنی می‌خورید بدن شما در تلاش است تا با تنظیم آن با استفاده از غذا‌ها و نوشیدنی‌های دیگر سطح قند را متعادل کند.

2-سدیم موجود در بستنی:

هنگامی که بستنی منجمد می‌شود نمک به این مخلوط اضافه می‌شود تا مدت زمان یخ زدن بستنی کاهش یابد. مهم است که بعد از یخ زدن بستنی نمک اضافه نشود زیرا این باعث می‌شود بستنی شور شود. هر چه سدیم بیشتری مصرف کنید احساس تشنگی بیشتری خواهید داشت. بدن شما باید سدیم را با آب متعادل کند تا تعادل سالم در خون شما حفظ شود. هنگام خوردن غذا‌های حاوی سدیم بدن شما آب را نگه می‌دارد و شما را تشنه می‌کند. افرادی که غذا‌های سرشار از سدیم می‌خورند در مقایسه با افرادی که غذا‌های نمکی کمتری مصرف می‌کنند احساس تشنگی بیشتری دارند.

3-مواد اولیه بی‌کیفیت:

مواد بی‌کیفیت یکی از دلایل اصلی احساس تشنگی پس از خوردن بستنی است. اگر نوع خاصی از بستنی وجود دارد که شما را تشنه می‌کند مطمئن باشید که بستنی کیفیت خوبی نداشته است.

4-خنثی‌سازی بدن:

دمای غذا‌ها و نوشیدنی‌هایی که مصرف می‌کنید ارتباط زیادی با تشنگی دارند. بستنی یک خوراکی خوشمزه است که معمولاً سرد و منجمد مصرف می‌شود. مصرف غذا‌های سرد مانند بستنی باعث می‌شود که بدن انرژی اضافی مصرف کند. این می‌تواند منجر به داشتن انرژی کمتری برای کار‌های دیگر شود و به منظور تسریع روند بدن از آب برای متعادل کردن دمای غذا و نوشیدنی‌ها استفاده می‌کند. این می‌تواند یکی از دلایلی باشد که باعث می‌شود بعد از خوردن بستنی احساس تشنگی کنید.

5-محتوای لبنیات بالا:

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که افزودن مواد لبنی به انواع خاصی از بستنی ممکن است یکی از راه‌های جذاب‌تر کردن بستنی برای مصرف‌کنندگان باشد به‌ویژه آن‌هایی که معمولاً از بستنی منجمد لذت نمی‌برند.

6-کالری بالای بستنی:

شیر، خامه، تخم مرغ، میوه‌ها و مقدار بیشتری شکر بستنی را به یک دسر تبدیل می‌کند. هرچه چیز‌های بیشتری به بستنی اضافه کنید کالری آن بیشتر می‌شود و هنگام ورود به بدن شما گرمای بیشتری تولید می‌کند.

 

جهت رفع تشنگی بعداز خوردن بستنی چه کار کنیم؟

1-همراه خود آب داشته باشید

بدن شما برای گرم شدن باید انرژی بیشتری مصرف کند و اگر آب نباشد این می‌تواند منجر به کم آبی بدن شود که به نوبه خود می‌تواند منجر به خستگی، سرگیجه و سردرد شود. اگر هنگام خوردن بستنی یک بطری آب در کنار خود نگه دارید از بروز عوارض فوق جلوگیری می‌کند.

2-شیر بنوشید:

نوشیدن شیر بعد از خوردن بستنی به جذب بهتر کلسیم کمک می‌کند. شیر به فرآیند هضم کمک می‌کند و مانند آب تشنگی را از بین می‌برد.

نتیجه‌گیری:

در این مقاله توضیح دادیم که چرا افراد اغلب پس از خوردن بستنی احساس تشنگی می‌کنند. به نظر می‌رسد که شکر و نمک موجود در بستنی مواد اصلی هستند که باعث کم آبی فرد می‌شوند. اساساً 6 دلیل وجود دارد که چرا بعد از خوردن بستنی احساس تشنگی می‌کنید:

  • محتوای شیرین در بستنی
  • بستنی حاوی سدیم است
  • مواد اولیه بی‌کیفیت
  • بدن شما خنثی‌سازی می‌خواهد
  • محتوای لبنیات بالا
  • بستنی شما بیشتر یک دسر است

 

منبع:

convincetobuy.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

6 روز پیش
|
6206 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 هفته پیش
|
14225 بازدید

معلم عزیزم روزت مبارک!

نوشته

3 روز پیش
|
4684 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

3 روز پیش
|
4675 بازدید