2109
چگونه بدون تغییر رژیم غذایی وزن کم کنیم؟

چگونه بدون تغییر رژیم غذایی وزن کم کنیم؟

1401/05/11 بازدید206

 از بشقاب‌های کوچکتر استفاده کنید:

سرو کردن یک وعده غذایی در یک بشقاب کوچکتر می‌تواند به شما کمک کند غذای کمتری بخورید و پرخوری نکنید. دیدن فضای سفید اطراف غذا باعث می‌شود مغز شما فکر کند که غذای کمتری در مقایسه با همان مقدار غذا در یک بشقاب کوچکتر که فضای سفید اضافی نشان داده نمی‌شود وجود دارد.

 از بشقاب‌های آبی رنگ استفاده کنید:

بهتر است از بشقاب‌های کوچک آبی استفاده کنید. مطالعات نشان می‌دهند که رنگ آبی کمترین تضاد را با بیشتر غذا‌ها دارد و به عنوان یک سرکوب‌کننده اشتها عمل می‌کند. مطالعه دیگری نشان داد افراد زمانی که بشقاب‌هایشان با رنگ غذای روی آن مطابقت داشت بیشتر غذا می‌خورند.

غذا را بیشتر بجوید:

آهسته غذا خوردن احتمالاً ساده‌ترین ترفند در این لیست است و فواید جدی دارد. مغز حدود 20 دقیقه طول می‌کشد تا سیری را ثبت کند، بنابراین باید به بدن خود زمان دهید تا به آن برسد. یک راه ثابت شده برای کاهش سرعت خود این است که هر لقمه را بیشتر بجوید.

 فعالیت بدنی داشته باشید:

فعالیت بدنی باعث می‌شود عضلات شما گلوکزی را که مصرف کرده‌اید جذب کنند. این از افزایش سطح انسولین جلوگیری می‌کند، سطوحی که به شما انرژی می‌بخشد و پس از مدت کوتاهی شما را تخلیه و گرسنه می‌کند.

 از دمای سرد برای سوزاندن چربی استفاده کنید:

شما چربی بد (چربی سفید) و چربی خوب (چربی قهوه‌ای) دارید. چربی قهوه‌ای انرژی (معروف به کالری) را می‌سوزاند تا بدن شما را گرم نگه دارد. شما می‌توانید آن را فعال کنید و در نتیجه با قرار دادن بدن خود در معرض دمای سرد، از دست دادن چربی تسریع کنید. دوش آب سرد بگیرید، ترموستات را خاموش کنید یا آب یخ بنوشید. بیشتر چربی قهوه‌ای شما روی گردن، سینه و قسمت بالایی پشت شما قرار دارد.

از فلفل قرمز استفاده کنید:

برای افزایش متابولیسم کمی فلفل قرمز به وعده‌های غذایی خود اضافه کنید. مطالعات نشان می‌دهند که غذا‌های تند گرسنگی را نیز مهار می‌کند و میل به غذا‌های شیرین و پرچرب را کاهش می‌دهد.

 آدامس بجوید:

جویدن آدامس بدون قند بین وعده‌های غذایی به عنوان یک سرکوب‌کننده اشتها در کوتاه مدت عمل می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که حداقل 45 دقیقه جویدن آدامس به طور قابل توجهی احساس گرسنگی، اشتها و میل به شیرینی جات را کاهش می‌دهد.

 بیشتر آب بنوشید:

در طول روز و به خصوص قبل از غذا آب بیشتری بنوشید. نوشیدن یک لیوان بزرگ آب قبل از غذا ممکن است به کاهش وزن افراد کمک کند. فراموش نکنید که در طول وعده‌های غذایی خود استراحت آب داشته باشید تا به شما در جلوگیری از تند غذا خوردن کمک کند.

 کافئین مصرف کنید:

ابتدا قبل از رفتن به باشگاه یک فنجان قهوه بنوشید. مصرف کافئین قبل از تمرین استقامت را افزایش می‌دهد. 12 کافئین آزاد شدن گلیکوژن (آنچه بدن ما برای انرژی برای سوخت تمرین استفاده می‌کند) را کاهش می‌دهد که بدن شما را تشویق می‌کند که ابتدا از چربی برای سوخت استفاده کند.

 از خوراکی‌های ناسالم استفاده نکنید:

خوراکی‌های نه چندان سالم خود را در پشت کابینت و یخچال قرار دهید. همین منطق زمانی اعمال می‌شود که شما در حال سرو غذا برای خود هستید. بشقاب خود را در آشپزخانه پر کنید، بقیه را در آنجا بگذارید و غذای خود را در کنار میز میل کنید و بقیه غذا‌ها را دور از چشم خود میل کنید. این کار را در رستوران‌ها نیز انجام دهید (که به خاطر سهم‌های بسیار زیادشان بدنام هستند).

 

منبع:

www.byrdie.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها