2109
آیا ماساژ به آرتریت کمک می‌کند؟

آیا ماساژ به آرتریت کمک می‌کند؟

1401/04/19 بازدید392

آرتریت می‌تواند یک وضعیت خسته‌کننده و دردناک باشد. علائم اصلی آن درد و سفتی مزمن مفاصل است که می‌تواند حرکت روزانه را دشوار و ناراحت‌کننده کند. دو نوع آرتریت وجود دارد: آرتریت استئوآرتریت که منجر به تجزیه غضروف محافظ مفاصل می‌شود و آرتریت روماتوئید که در آن سیستم ایمنی به اشتباه پوشش مفاصل را هدف قرار می‌دهد. هر دو نوع آرتریت می‌توانند منجر به التهاب و درد در مفاصل شوند. در حالی که ماساژ نمی‌تواند این نوع درد مفاصل را به طور کامل برطرف کند اما می‌تواند به کاهش علائم هر دو نوع آرتریت کمک کند. ماساژ می‌تواند به تسکین درد ناشی از آرتریت و بهبود تحرک مفاصل کمک کند. ماساژ می‌تواند به کاهش درد آرتریت و بهبود انعطاف‌پذیری در عضلات، مفاصل و تاندون‌ها کمک کند. مطالعات بی‌شماری نشان داده‌اند که ماساژ می‌تواند یک درمان موقت مؤثر برای افراد مبتلا به استئوآرتریت و آرتریت روماتوئید باشد. می‌تواند به بهبود درد، کاهش سفتی و انجام کار‌های روزانه کمک کند. همانطور که افراد مبتلا به این بیماری می‌دانند التهاب آرتریت روماتوئید یا"شعله ور شدن" می‌تواند توسط طیف وسیعی از عوامل ایجاد شود. بسیاری از متخصصان بر این باورند که ماساژ نه تنها به درمان درد کمک می‌کند بلکه با کاهش استرس به دفعات شعله ور شدن کمک می‌کند. ماساژ‌های متعددی وجود دارد که بسته به نیاز‌ها و اهداف فرد می‌تواند برای آرتریت مفید باشد. چند نوع ماساژ وجود دارد که شامل:

 سوئدی:

وقتی به ماساژ فکر می‌کنید احتمالاً ماساژ سوئدی را در نظر می‌گیرید. این ماساژ آرامش بخش شامل ضربات طولانی و آهسته و حرکات ورز دادن است.  چندین مطالعه نشان داده‌اند که ماساژ سوئدی به ویژه برای بیماران آرتروز مفید است.

 درمان رهاسازی میوفاشیال:

درمان رهاسازی میوفاشیال درمانی است که شامل اعمال فشار مداوم بر روی نواحی هدف بدن به منظور آزادسازی بافت همبند فاشیال است که ماهیچه‌ها و استخوان‌ها را به هم متصل می‌کند.

 رفلکسولوژی:

همچنین مشخص شده است که رفلکسولوژی یک درمان مؤثر برای افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید است. یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید پس از شش هفته رفلکسولوژی پا به میزان قابل توجهی درد کمتر و بهبود خواب را گزارش کردند. مطالعه دیگری در سال 2010 همچنین نشان داد که رفلکسولوژی می‌تواند خستگی را در افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید بهبود بخشد.

 بافت عمیق:

ماساژ بافت عمیق شبیه ماساژ سوئدی است اما معمولاً شامل فشار قوی‌تری برای رسیدن به بافت عضلانی عمیق‌تر است. این نوع ماساژ همچنین می‌تواند به افراد مبتلا به هر دو نوع آرتریت کمک کند. با این حال اکثر متخصصان توصیه می‌کنند از ماساژ با شدت زیاد خودداری کنید زیرا ثابت شده که فشار متوسط مؤثرتر است.

سنگ داغ:

در ماساژ سنگ داغ درمانگر سنگ‌های داغ را در قسمت‌های خاصی از پشت قرار می‌دهد تا به آرامش عضلات و کاهش تنش کمک کند. ماساژ سنگ داغ نوعی ماساژ با فشار متوسط در نظر گرفته می‌شود، بنابراین به طور کلی برای افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید مفید است.

ماساژ ورزشی:

تاکنون تحقیقات کمی در مورد فواید ماساژ ورزشی برای افراد مبتلا به آرتروز انجام شده است. با این حال ماساژ‌های ورزشی اغلب شبیه ماساژ‌های بافت عمیق هستند. فقط مراقب باشید که در صورت ابتلا به آرتریت روماتوئید به درمانگر خود اطلاع دهید که به فشار متوسطی نیاز دارید.

 

منبع:

www.livescience.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها