2109
احساس سرما در اوایل بارداری

احساس سرما در اوایل بارداری

1401/03/16 بازدید3105

با افزایش هورمون‌ها و تمام تغییرات قابل توجهی که در بدن شما در طول بارداری اتفاق می‌افتد ممکن است احساس کنید که حتی نمی‌توانید واکنش‌های بدن خود را کنترل کنید. برخی از این تغییرات شامل دمای متفاوت بدن است. اکثر زنان در دوران بارداری احساس گرما می‌کنند که کاملاً طبیعی است.

 

هنگام احساس سرما در اوایل بارداری چه باید کرد؟

اگرچه احساس سرما در اوایل بارداری می‌تواند بسیار ترسناک باشد اما لزوماً چیز بدی نیست. برخی از دلایلی که ممکن است این اتفاق بیفتد عبارتند از:

 اضطراب:

دوران بارداری برای هر مادری دوران بسیار نگران‌کننده‌ای است همچنین می‌توانید متوجه شوید که نگران هر درد کوچکی هستید و بیش از میلیون‌ها و یک کاری که هنوز باید انجام دهید استرس دارید. بهتر است در مورد برخی از نگرانی‌های خود با دوستان، خانواده و پزشک خود نیز صحبت کنید تا یک برنامه عملی مشخص داشته باشید.

عفونت:

هنگامی که شما یک عفونت ویروسی یا باکتریایی دارید بدن شما به عنوان راهی برای مبارزه با میکروب‌های بد شروع به لرز می‌کند. اگر مشکوک به داشتن آن هستید حتماً به پزشک خود مراجعه کنید تا تشخیص داده شود و درمان مناسب انجام شود. همچنین باید مطمئن شوید که هیدراته خود را حفظ کرده و در خانه استراحت بیشتری می‌کنید تا سریع‌تر بهبود پیدا کنید.

کم خونی:

کم خونی ناشی از عدم تولید گلبول‌های قرمز کافی در بدن است که به حمل اکسیژن در سراسر بدن کمک می‌کند. این‌ها با استفاده از آهن در بدن ساخته می‌شوند و اگر آهن کافی نباشد می‌توانید از کم خونی رنج ببرید. زنان باردار معمولاً از کم خونی ناشی از فقر آهن رنج می‌برند زیرا برای تولید گلبول‌های قرمز حامل اکسیژن کافی دو برابر آهن نیاز دارند. به غیر از احساس سرما در دست‌ها و پا‌ها برخی دیگر از علائم کم خونی شامل ضعف، رنگ پریدگی پوست، تنگی نفس و ضربان قلب نامنظم است. اگر مشکوک به کم خونی در دوران بارداری هستید باید به پزشک مراجعه کنید. آن‌ها می‌توانند مکمل آهن تجویز کنند یا حتی در موارد شدیدتر آهن را به صورت داخل وریدی تجویز کنند.

 کمبود خواب:

خواب خوب شبانه برای حفظ دمای مطلوب بدن ضروری است. زمانی که باردار هستید خوب خوابیدن هر شب می‌تواند بسیار ساده باشد. سعی کنید در شب مقدار کمی مایعات مصرف کنید تا کمتر به دستشویی بروید.

 کم کاری تیروئید:

کم کاری تیروئید وضعیتی است که درصد کمی از زنان باردار را تحت تأثیر قرار می‌دهد. علت آن کم کاری تیروئید است که هورمون تیروئید کافی تولید نمی‌کند. همچنین می‌تواند در نتیجه تیروئید آسیب دیده یا کمبود ید باشد. هورمون تیروئید برای رشد مغز و سیستم عصبی کودک شما ضروری است. این بیماری با استفاده از دارو‌های جایگزین هورمون تیروئید قابل درمان است. فرد نباید این دارو‌های جایگزین را با ویتأمین‌های دوران بارداری مصرف کند.

 

منبع:

www.parentalquestions.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها