2109
ویزای کارآفرینی استرالیا و دلایلی که باید برای این ویزا درخواست دهید.

ویزای کارآفرینی استرالیا و دلایلی که باید برای این ویزا درخواست دهید.

1401/01/30 بازدید298

ویزای 188 استرالیا به شما امکان می‌دهد که در استرالیا مشغول به کار شده و اقامت داشته باشید. برای دریافت این ویزا، لازم است تا توسط یک دولت ایالتی، منطقه‌ای یا آژانس استرالیایی نامزد شوید. با اخذ ویزای کارآفرینی، می‌توانید مدیریت یک کسب و کار در این کشور را بر عهده گرفته یا یکی از سرمایه‌گذاران آن باشید.

 

شرایط دریافت ویزای کارآفرینی استرالیا

به طور کلی اگر صاحب کسب و کاری باشید که دست کم 2 سال از مدت فعالیت آن گذشته و حدأقل یک میلیون و 250 هزار دلار (AUD) ارزش دارد، احتمالاً واجد شرایط دریافت ویزای کارآفرینی استرالیا (Business Innovation Stream) باشید. با داشتن این ویزا، می‌توانید کسب و کار خود را در بازارهای بین‌المللی توسعه دهید. اما پیش از هر چیز، ایده بیزینس شما باید توسط مقامات این کشور مورد تأیید قرار بگیرد.

صدور ویزای کارآفرینی و نوآوری استرالیا، بر اساس رتبه متقاضیان در یک سیستم امتیازبندی انجام می‌شود که محاسبه آن، با توجه به پارامترهای مختلفی صورت می‌گیرد. برخی از شرایط ویزای 188 استرالیا، عبارتند از:

  • شرایط سنی: به طور معمول برای اخذ این ویزا، لازم است تا کمتر از 55 سال داشته باشید. با این حال برخی از ایالت‌های استرالیا استثنائاتی در این زمینه لحاظ کرده‌اند.
  • سرمایه: برای مهاجرت به استرالیا از طریق سابکلاس 188، باید دست کم یک میلیون و 250 هزار دلار استرالیا دارایی خالص داشته باشید. این سرمایه می‌تواند مواردی همچون خانه، زمین، ماشین یا اموال مشابه را نیز در بر بگیرد.

توجه داشته باشید که این دارایی‌ها باید از راه قانونی به دست آمده باشند. همچنین باید بتوانید آن‌ها را در طی دو سال پس از دریافت ویزا به استرالیا انتقال دهید.

  • گردش مالی: به طور معمول، متقاضیان برای دریافت این سابکلاس به دست کم 750 هزار دلار استرالیا گردش مالی در 2 سال از 4 سال اخیر نیاز دارند. با این حال با در نظر گرفتن نوسانات نرخ دلار استرالیا در ایران، شما می‌توانید گردش مالی 3 یا 4 ساله خود را به عنوان مدرک ارائه کنید.
  • دعوتنامه: پیش از ارسال درخواست دریافت ویزا، لازم است تا یک سازمان دولتی واجد شرایط، نامه ابراز علاقه شما را بررسی و پس از تأیید، دعوتنامه‌ای برای شما ارسال کرده باشد.
  • معیارهای سلامتی: یکی از مهم‌ترین معیارهای پذیرش و صدور انواع ویزای استرالیا، ارائه گواهی سلامت است که وضعیت جسمی و روحی شما را نشان می‌دهد. همه اعضاء خانواده شما باید این گواهی را دریافت کنند (حتی اگر قصد ندارند با شما مهاجرت کنند). در این خصوص، توجه داشته باشید که اعتبار گواهی سلامت، معمولاً 12 ماه است.
  • محل اقامت: بسته به جریان مهاجرتی انتخابی، شما می‌توانید پس از دریافت ویزای خود، با خانواده‌تان در استرالیا یا کشوری دیگر اقامت داشته باشید.
  • همراهان: اخذ ویزای 188، به شما اجازه می‌دهد تا همراه با اعضاء خانواده خود به این کشور مهاجرت کنید. همسر/پارتنر و فرزندان تنی یا ناتنی شما می‌توانند پس از پذیرش، در استرالیا به کار یا تحصیل مشغول شوند.
  • تعهدات: برای اقامت در استرالیا، شما و همراهانتان باید به پیروی از قوانین این کشور و الزامات ویزای خود، تعهد بدهید.
  • بدهی به دولت: برای جلوگیری از وقوع مشکلاتی همچون رد صلاحیت پرونده درخواست ویزا، لازم است تا ابتدا تمامی بدهی‌های خود را با دولت استرالیا تسویه کنید.

نکات مهم در دریافت ویزای 188 استرالیا

دولت استرالیا، سابکلاس 188 را در چهار برنامه متفاوت زیر به متقاضیان ارائه می‌کند:

  1. کارآفرینی (Business Innovation Stream): برای راه‌اندازی یک بیزینس جدید در استرالیا، باید از طریق این برنامه برای دریافت ویزای 188 اقدام کنید.
  2. سرمایه‌گذاری معمولی (Investor Stream): اگر قصد کارآفرینی یا راه‌اندازی یک کسب و کار جدید در استرالیا را ندارید، می‌توانید از طریق سرمایه‌گذاری به مبلغ 2.5 میلیون دلار استرالیا، پس از پنج سال برای دریافت اقامت این کشور اقدام کنید. برای پذیرش در این جریان، لازم است تا دست کم 65 امتیاز کسب کرده باشید.
  3. سرمایه‌گذاری ویژه (Significant Investor Stream): این جریان نیز به شما اجازه می‌دهد تا با سرمایه‌گذاری مبلغ 5 میلیون دلار در بازار استرالیا، پس از 5 سال اقامت دائم این کشور را دریافت کنید. این روش، به کسب امتیاز خاصی نیاز ندارد. در عوض شما باید دست کم 40 روز در سال را در استرالیا حضور داشته باشید.
  4. سرمایه‌گذاری عمده (Premium Investor Stream): صدور این ویزا از سال 2021، متوقف شده است. شما با این جریان مهاجرتی می‌توانستید با سرمایه‌گذاری 15 میلیون دلاری، به استرالیا مهاجرت کرده و اقامت دائم آن را در سریع‌ترین زمان ممکن به دست آورید.

انتخاب هر یک از این جریان‌ها، به اهداف و شرایط خاص شما بستگی دارد. برای اخذ این ویزا، باید فرم ابراز تمایل (EOI) خود را به سامانه  SkillSelectارسال کنید. در صورت تأیید یک سازمان واجد شرایط استرالیایی، دعوتنامه‌ای جهت ارسال درخواست ویزا به شما ارسال خواهد شد.

به طور کلی مدت زمان اعتبار سابکلاس 188 از زمان صدور آن، 5 سال خواهد بود. با این حال می‌توانید با رعایت شرایط لازم، نسبت به اخذ ویزای دائمی 888 استرالیا نیز اقدام کنید. همچنین توجه داشته باشید که مدت زمان اقامت با ویزای سرمایه‌گذاری معمولی یا عمده، قابل تمدید نخواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جزئیات نحوه دریافت ویزای 188، توصیه می‌شود تا حتماً از یک وکیل مهاجرتی مجرب و کارآزموده کمک بگیرید.

مزایایی که با ویزای 188 استرالیا دریافت می‌کنید

دریافت این ویزا، مزایای زیادی برای شما به دنبال دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

رشد کسب و کار

استرالیا به عنوان یکی از قدرتمندترین اقتصادهای جهان شناخته شده و روابط مهمی با کشورهای دیگر دارد. از این رو با راه‌اندازی و تأسیس کسب و کار خود در این کشور، می‌توانید آن را توسعه داده و با ورود به بازارهای بزرگ بین‌المللی، سود زیادی به دست آورید.

زندگی در یکی از بهترین مناطق جهان

استرالیا به دلیل شرایط مناسب اجتماعی و فرهنگی خود، همواره به عنوان یکی از برترین مقاصد مهاجرتی شناخته شده است. سابکلاس 188 به شما اجازه می‌دهد تا در صورت رعایت الزامات مربوطه، اقامت دائم این کشور را کسب کنید.

با این ویزا، امکان همراهی اعضاء خانواده (همسر و فرزندان زیر 23 سال) نیز وجود دارد. اعضاء خانواده شما می‌توانند در مدت زمان اقامت خود در استرالیا، مشغول به کار شده یا در مؤسسات آموزشی دولتی آن درس بخوانند. لازم است بدانید که مهاجرت به این کشور توسط ویزای کارآفرینی باعث می‌شود که تحت پوشش سیستم مدیکر (Medicare) قرار بگیرید و به صورت رایگان از خدمات درمانی استفاده کنید.

به طور کلی اخذ انواع ویزای این کشور، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. بنابراین برای افزایش شانس موفقیت خود، از حرفه‌ای‌های این مسیر کمک بگیرید. کارشناسان و مشاوران مهاجرتی، می‌توانند ارزیابی دقیق و واضحی از وضعیت و شرایط فعلی شما ارائه داده و بهترین روش مهاجرت به استرالیا را توصیه کنند.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها