2109
با خوردن یک لیوان شیر گرم وزن خود را کم کنید

با خوردن یک لیوان شیر گرم وزن خود را کم کنید

1401/01/24 بازدید428

نوشیدن شیر سرد در طول روز یا در تابستان مفیدتر است. در اثر مصرف آن حرارت بدن کم می‌شود و بدن از داخل خنک می‌شود در حالی که اگر در زمستان می‌خواهید در طول شب شیر بخورید می‌توانید شیر گرم مصرف کنید. شیر داغ بدن را گرم نگه می‌دارد و از سرما محافظت می‌کند. در اینجا پنج فایده مهم نوشیدن شیر گرم آورده شده است:

 

به کنترل سطح قند خون کمک می‌کند:

یک فنجان شیر بدون هیچ گونه شیرین‌کننده قبل از رفتن به رختخواب یک راه عالی برای کنترل سطح قند خون است به ویژه برای بیماران دیابتی نوع 1 و کسانی که مستعد نوسانات قند خون هستند.

 

 شیر گرم باعث خواب می‌شود:

شیر گرم به آرامش ذهن و بدن شما کمک می‌کند. مصرف یک لیوان شیر گرم قبل از خواب به القا و بهبود کیفیت خواب کمک می‌کند. این به دلیل وجود موادی به نام تریپتوفان است. خوشحال خواهید شد که بدانید اگر می‌خواهید هضم خود را بهبود ببخشید و ایمنی را تقویت کنید باید یک لیوان شیر گرم بنوشید.

 به کاهش وزن کمک می‌کند:

اساساً خوردن یک لیوان شیر گرم به ویژه هنگام خواب سیری را بهبود می‌بخشد. این کار هر نوع هوس و تنقلات ناسالمی را که به دلیل آن تمایل به کاهش وزن دارید متوقف می‌کند.

 به زنان کمک می‌کند تا تراکم استخوان را به دست آورند:

نوشیدن شیر گرم باعث افزایش ضریب تغذیه در شیر می‌شود. فرآیند گرمایش آنزیم‌های موجود در شیر را فعال می‌کند و بهتر جذب بدن می‌شود و در نتیجه تراکم استخوان را بهبود می‌بخشد.

 سلامت دهان و دندان شما را کنترل می‌کند:

اگر با مشکل پوسیدگی دندان و بوی بد دهان مشکل دارید نوشیدن روزانه شیر گرم می‌تواند کمک‌کننده باشد. شیر اثر محافظتی روی مینای دندان شما دارد و خطر پوسیدگی دندان را کاهش می‌دهد. شیر دارای اجزای فعال زیستی است که جمعیت میکروبی ساکن روی پلاک دندانی شما را تغییر می‌دهد و در نتیجه یک اثر محافظتی ایجاد می‌کند.

 از ادویه جات برای طعم بهتر شیر استفاده کنید:

شیر به خودی خود به عنوان یک غذای کامل در نظر گرفته می‌شود و مصرف آن به دلیل محتوای بالای مواد مغذی (مانند انرژی، پروتئین، چربی و سایر ریزمغذی‌ها) نشانگر کیفیت رژیم غذایی است.

 

منبع:

www.healthshots.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها