2109
8 قدم برای خواباندن فرزندتان در اتاقش

8 قدم برای خواباندن فرزندتان در اتاقش

1401/01/20 بازدید2584

ریشه مشکل را پیدا کنید:

هنگامی که فرزندتان را در تخت خودش بخوابانید اولین قدم این است که در وهله اول متوجه شوید که چرا او در انجام این کار مشکل دارد. برخی از بچه‌ها شب‌ها از رختخواب بلند می‌شوند زیرا از هیولا‌های خیالی می‌ترسند، برخی دیگر به این دلیل که به سادگی توسط چیزی از خواب بیدار می‌شوند و تا زمانی که دوباره به خواب نروند نمی‌توانند خود را آرام کنند. برای حل این مشکل باید ریشه آن را کشف کنید.

یک روال جدید را شروع کنید:

اجازه دادن به کودک در روال معمول اتاق خواب فرزندتان می‌تواند تأثیر زیادی بر موفقیت یا شکست توانایی شما برای نگه داشتن او در رختخوابش در شب داشته باشد به خصوص اگر او به دلیل دیدن خواب‌های بد یا ترس از خواب بلند می‌شود.

 او وابسته شما است:

کودکی که برای خوابیدن به شما وابسته است طبیعتاً وقتی از خواب بیدار می‌شود و نمی‌تواند به تنهایی کار را انجام دهد به دنبال شما می‌گردد. شروع به کمک به فرزندتان کنید تا خودش بخوابد و ممکن است متوجه شوید که بخش عمده‌ای از مشکل شما حل شده است.

 هنگام صحبت کردن از لحن مثبت استفاده کنید:

وقتی با فرزندتان در مورد خوابیدن در تخت خودش صحبت می‌کنید مطمئن شوید که گفتار شما شاد و مثبت است نه سختگیرانه یا بیش از حد مستبد. کاری کنید که گذراندن یک شب در رختخواب او به عنوان نقطه عطف اصلی به نظر برسدنه کاری که او باید انجام دهد زیرا می‌ترسد مجازات شود یا شما ناامید شوید.

 بچه‌ها را مشارکت دهید:

اگر به فرزندتان اجازه دهید تا ملحفه‌های جدید را انتخاب کند عروسک خاصی را برای خوابیدن انتخاب کند یا حتی در زمان رختخوابش حرفی برای گفتن داشته باشد می‌تواند کمک زیادی به او کنید.

 کودک را دعوا نکنید:

اگر کودک از خواب بیدار شد او را به تختش برگردانید و از درگیر شدن با او در طول مسیر خودداری کنید. با تکرار مداوم کودک شما خواهد آموخت که آمدن به اتاق شما وسیله‌ای برای گرفتن نتایجی نیست که در ذهن داشته است.

 خونسردی خود را حفظ کنید:

حفظ خونسردی در هنگام کم خوابی و ناامیدی آسان نیست اما از دست دادن صبر و شکیبایی خود راهی مطمئن برای ایجاد شکست است. زمانی که فرزندتان را در تخت خودش می‌خوابانید به جای عصبانیت سعی کنید صبور باشید و درک کنید.

 کودک را مجازات نکنید:

به جای شرمساری یا تنبیه فرزندتان در هنگام تقلا به تلاش‌های موفقیت‌آمیز او پاداش دهید. درک کنید که فرزندتان می‌خواهد شما به او افتخار کنید و می‌خواهد تأیید شما را جلب کند.

 

منبع:

newparent.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها