2109
آشنایی با بهترین و پرطرفدارترین رژیم‌های لاغری

آشنایی با بهترین و پرطرفدارترین رژیم‌های لاغری

1400/11/17 بازدید1067

اضافه وزن مشکل خیلی از افراد است؛ مشکلی که یک راهکار اصلی به اسم رژیم لاغری دارد! اما آیا تمام رژیم‌های لاغری استاندارد و قابل‌اطمینان هستند؟ کدام رژیم‌ها عوارض کمتری دارند؟ اصلا رژیم لاغری اصولی چه ویژگی‌هایی دارد و از چه مواردی پیروی می‌کند؟ اگر می‌خواهید با بهترین و پرطرفدارترین رژیم‌های لاغری آشنا شوید، توصیه می‌کنیم خواندن این مطلب را از دست ندهید.

 

ویژگی‌های بهترین و پرطرفدارترین رژیم‌های لاغری

دریافت رژیم‌ لاغری از جایی که اعتبار و حسن‌شهرت داشته باشد، بسیار با اهمیت است. به‌طور مثال شاید بارها در رابطه با رژیم‌های لاغری رایگان شنیده باشید. این رژیم‌ها به‌هیچ‌عنوان توسط متخصصین تغذیه توصیه نمی‌شوند؛ چراکه در طراحی این رژیم‌ها شرایط جسمی فرد، وضعیت سلامتی، میزان اضافه وزن، جنسیت و... در نظر گرفته نشده است. بنابراین استفاده کردن از این رژیم‌ها می‌تواند پس از مدتی شما را دچار مشکلات متعددی کند. به همین دلیل است که متخصصین رژیم‌های رایگان را غیراصولی می‌دانند. درصورتی‌که رژیم‌های استاندارد مانند رژیم‌ لاغری لیمومی - که این روزها جزء بهترین و پرطرفدارترین رژیم‌های لاغری است - با در نظر گرفتن شرایط جسمی و سلامتی فرد مشخص می‌شوند.

 

بهترین و پرطرفدارترین رژیم‌های لاغری کدام است؟

برخی از رژیم‌های لاغری در سراسر دنیا توسط متخصصان تغذیه تأیید شده‌اند و استانداردهای لازم یک رژیم لاغری را دارا هستند. از بهترین و پرطرفدارترین رژیم‌های لاغری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رژیم لوکارب: یکی از بهترین و پرطرفدارترین رژیم‌های لاغری رژیم لوکارب است که از نظر علمی مورد تأیید متخصصان تغذیه است. در این رژیم کربوهیدرات مصرفی حدود 20 تا 150 گرم در نظر گرفته شده است. از طرفی تمرکز آن بر پروتئین دریافتی است که جایگزین کربوهیدرات‌ها می‌شود. در این رژیم نسبت به سایر رژیم‌های لاغری آزادی بیشتری دارید و می‌توانید از کربوهیدرات‌های سالم مانند میوه و سبزی‌ها استفاده کنید. این رژیم برای افرادی که دچار اضافه وزن در قسمت‌های شکم و پهلو هستند، بسیار مناسب است. از مهم‌ترین مزایای این رژیم می‌توان به کاهش قند خون، کلسترول و تنظیم فشارخون اشاره کرد.
  • رژیم لیمومی: یکی دیگر از بهترین و پرطرفدارترین رژیم‌های لاغری رژیم لاغری لیمومی است. با اطمینان می‌توان گفت که این رژیم هیچ‌گونه عوارضی ندارد و بهترین رژیمی است که توسط متخصصان تغذیه توصیه می‌شود. امروزه این رژیم از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند سبک زندگی سالمی را در پی داشته باشد. از مهم‌ترین مزایای این رژیم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • کاهش وزن با توجه به شرایط جسمی
  • حفظ سلامت پوست و مو در کنار کاهش وزن
  • بهبود بیماری‌های دیابت، فشارخون و سردرد
  • دفع سموم مواد غذایی
  • بهبود عملکرد متابولیسم بدن
  • امکان دریافت رژیم لاغری اختصاصی در شرایط مختلف مانند بارداری، شیردهی و...
  • متعادل‌سازی طبع و مزاج
  • کاهش وزن دائم و اطمینان از عدم بازگشت وزن
  • رژیم کتوژنیک: این رژیم نیز یکی از بهترین و پرطرفدارترین رژیم‌های لاغری است که در سراسر دنیا طرفداران خود را دارد. این رژیم به کاهش سطح انسولین کمک می‌کند و کتون را جایگزین قند می‌کند. کتون‌ها می‌توانند از اسیدهای چرب بدن به‌عنوان انرژی ارگان‌های مختلف بدن استفاده کنند. این رژیم میزان کربوهیدرات دریافتی را در سطح پایینی نگه می‌دارد و مصرف کربوهیدرات روزانه را کمتر از 50 گرم تعیین کرده است.
  • رژیم وگان: یکی از بهترین و پرطرفدارترین رژیم‌های لاغری رژیم وگان است که در آن هیچ‌گونه محصول حیوانی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. به همین دلیل افرادی که به گیاه‌خواری علاقه‌مند هستند نیز از این رژیم استقبال می‌کنند. البته با توجه به اینکه برخی رژیم‌های گیاه‌خواری ممکن است منجر به بیماری‌های قلبی شوند، بهتر است از این رژیم به‌صورت اصولی و زیر نظر پزشک استفاده کنید. در این رژیم نیازی به کالری شماری نیست و در طول رژیم فرد فیبر بسیار زیادی دریافت می کند. به‌همین دلیل فرد برای مدت طولانی‌تری احساس سیری دارد و غذای کمتری مصرف می‌کند. از مهم‌ترین مزایای این رژیم می‌توان به کاهش بیماری‌های قلبی، بهبود دیابت نوع 2 و کاهش مرگ زودرس اشاره کرد.
  • رژیم پالئو: این رژیم نیز یکی دیگر از بهترین و پرطرفدارترین رژیم‌های لاغری است که مصرف غلات، حبوبات و لبنیات در آن محدود می‌شود. از طرفی این رژیم به حذف خوراکی‌های فراوری‌شده می‌پردازد و علاوه بر کاهش وزن به حفظ سلامتی بدن نیز کمک می‌کند. از مهم‌ترین مزایای این رژیم می‌توان به کاهش سطح‌تری گلیسیرید خون و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های کبدی اشاره کرد.

 

نکات قابل‌توجه در رابطه با رژیم‌های مناسب کاهش وزن

 با وجود شناخت بهترین و پرطرفدارترین رژیم‌های لاغری بازهم بهتر است با مشورت پزشک از این رژیم‌ها استفاده کنید تا علاوه بر پیشگیری از بروز عوارض ناشی از رژیم خودسرانه، بتوانید به نتیجه‌ای رضایت‌بخش‌تر و ایده‌آل دست یابید. به‌طورکلی بهتر است برای انتخاب بهترین و پرطرفدارترین رژیم‌های لاغری مناسب و اصولی، حتماً از متخصص تغذیه کمک بگیرید. آن‌ها با بررسی شرایط جسمی و روحی شما، وضعیت سلامتی و همچنین میزان اضافه وزن شما، بهترین و مناسب‌ترین رژیم کاهش وزن را به شما تو

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها