2109
چگونه مهارت‌های ارتباطی خود را بهبود بخشیم؟

چگونه مهارت‌های ارتباطی خود را بهبود بخشیم؟

1400/11/15 بازدید757

ارتباط مؤثر مهارتی است که همه ما باید به طور مداوم روی آن کار کنیم به خصوص امروزه که جامعه در حال تغییر است. شاید همچنین به دلیل این واقعیت که بسیاری از ما افراد زیادی را از ابتدای همه‌گیری ندیده‌ایم، مهم‌تر از همیشه است که مهارت‌های خود را تقویت کنیم و توسعه دهیم. در اینجا چند نکته برای بهبود مهارت‌های ارتباطی‌مان اعم از نوشتن، شنیدن یا همه موارد بالا آورده شده است.

 

روی خوب گوش دادن کار کنید:

انجام این کار می‌تواند چالش برانگیز باشد اما نتایج منجر به ارتباط مؤثرتر و احساس بیشتر شنیده شدن توسط افرادی می‌شود که با آن‌ها در ارتباط هستید. بنابراین در هر فرصتی که به دست می‌آورید گوش دادن را تمرین کنید، چه در یک محیط حرفه‌ای یا یک محیط شخصی باشید این روابط و مکالمات شما را در همه جا تقویت می‌کند.

زبان جنسی را از دایره لغات خود حذف کنید:

زبان جنسیتی و تبعیض‌ آمیز ریشه در جامعه دارد و اولین قدم برای حذف این نوع زبان از دایره لغات شما تشخیص آن است. سپس می‌توانید آن را حذف کنید و تشخیص دهید که چه زمانی از آن در جای دیگری استفاده می‌شود و با هدایت به ارتباطات سالم‌تر به ارتقای جامعه کمک کنید. کلمات وزن زیادی دارند و ارتباط محبت آمیز برای داشتن یک ارتباط خوب ضروری است.

 

 ارتباطات غیر کلامی اولیه را بیاموزید:

برای کمک به تقویت مهارت‌های ارتباطی خود به زبان بدن و حالات چهره خود توجه کنید. برخی از نکات این است که تماس چشمی خود را حفظ کنید، بازو‌های خود را شل نگه دارید و روی هم نگذارید.

 

 بازخورد صادقانه بخواهید:

هنگامی که با عزیزان یا حتی کسانی که به سادگی پذیرای گفتگو هستند ارتباط برقرار می‌کنید بازخورد صادقانه می‌تواند به طور قابل توجهی به شما در بهبود مهارت‌های ارتباطی کمک کند. همه ما این تصور را از نحوه تعامل خود داریم اما شنیدن آنچه از دیگران در مورد سبک ارتباطی شما متوجه می‌شوند و آنچه می‌توانید بهبود ببخشید متفاوت است. به یاد داشته باشید که وقتی کسی به شما بازخورد می‌دهد فعالانه گوش دهید، با آرامش پاسخ دهید و از او برای بازخورد صادقانه تشکر کنید. اگر کسی بخواهد تهاجمی شود یا برای سبک ارتباط خود بهانه بیاورد این باید یک هشدار باشد که چیزی در اینجا باید بهبود یابد.

 زمان‌بندی داشته باشید:

همیشه برای زمان و مکان چیزی برای گفتن وجود دارد به خصوص در مورد ارائه جوک. بدانید که با چه کسی صحبت می‌کنید و چه چیزی قابل قبول است و چه چیزی قابل قبول نیست. این می‌تواند مهارت‌های ارتباطی شما را بسیار افزایش دهد.

 

منبع:

mytunbridgewells.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها