2109
آیا مصرف نوشابه در دوران بارداری بی‌خطر است؟

آیا مصرف نوشابه در دوران بارداری بی‌خطر است؟

1400/11/09 بازدید2458

هیچ چیز بهتر از نوشیدن یک لیوان خنک نوشابه مورد علاقه خود در یک روز آفتابی نیست. نوشابه‌ها حاوی مواد افزودنی زیادی مانند شکر، آب گازدار و کافئین هستند که برای زنان باردار مفید نیستند. برخی از طرفداران این استدلال را مطرح می‌کنند که وقتی این مواد در مقادیر کم و محدود مصرف شوند آنقدر قوی نیستند که به بدن شما آسیب وارد کنند. بنابراین برخی می‌گویند که مصرف نوشابه در مقادیر بسیار کم و به ندرت اشکالی ندارد. لازم به ذکر است که همان استدلال کم بودن، بدون آسیب محسوس را می‌توان برای مصرف الکل در حین نوشیدن نیز بیان کرد! به همین دلیل مهم است که از مضر بودن آن نیز آگاه باشید. برای دانستن اثرات نوشیدن نوشابه در دوران بارداری به ادامه مطلب مراجعه کنید.

مصرف نوشابه در بارداری چه ضرری دارد؟

کافئین:

کافئین برای نوزادان در حال رشد سمی است. در واقع مصرف بیش از 300 میلی گرم کافئین حتی باعث سقط جنین می‌شود. از این رو بسیار مهم است که از غذا‌ها و نوشیدنی‌های حاوی کافئین خودداری کنید و این شامل نوشابه‌های غیرالکلی نیز می‌شود.

 شکر و مواد افزودنی:

دلیل اینکه نوشیدنی‌های گازدار طعم خوبی دارند این است که سرشار از شکر هستند. آن‌ها همچنین حاوی مواد نگهدارنده مصنوعی و افزودنی‌هایی هستند که کاملاً ناسالم هستند، به خصوص برای یک زن باردار. شکر به خصوص شکر سفید تصفیه شده زمانی که به مقدار زیاد مصرف شود می‌تواند منجر به افزایش وزن، عدم تعادل هورمونی، نوسانات خلقی و عوارض بارداری شود. مهم است که به خاطر داشته باشید که ممکن است قبلاً قند زیادی از طریق سایر غذا‌ها و نوشیدنی‌ها مصرف کنید، بنابراین بدن شما ممکن است به این دوز اضافی قند نیاز نداشته باشد.

ارزش غذایی:

نوشابه‌های گازدار ممکن است فوق‌العاده لذیذ باشند اما هیچ ارزش غذایی به بدن شما اضافه نمی‌کنند. تنها کاری که آن‌ها انجام می‌دهند این است که بدون اینکه هیچ تغذیه‌ای برای شما و کودکتان ایجاد کنند کالری اضافه می‌کنند.

 

منبع:

www.hopscotch.in

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها